Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjæææælp min hvalp!
  • #1   21. aug 2014 Den har sikkert en øreinfektion.... eller der er et insekt, der har bidt den. Eller den har på mystisk vis fået et eller andet derind, der nu genere.
    Ring til dyrlægen. Du kan ringe til din vanlige dyrlæge, der er formentlig telefonsvarer på, der fortæller nummeret på vagtdyrlægen.

• #3   21. aug 2014 Ja gi et kald til dr.lægen smiley

• #4   21. aug 2014 Mellemørebetændelse, svamp, øremider, fremmedlegeme, allergi.....

Få en tid ved dyrlægen. det lyder smertefuldt

• #5   21. aug 2014 Vores gør det også. Vi har prøvet alverdens øre rens men det hjælper ikke. Han er blevet tjekket ved dyrlægen for det flere gange men de kan ikke finde noget. Så deres gæt er at det muligvis er noget hår inde i øret som sidder og kilder smiley

• #8   21. aug 2014 Får han plukket sine øre?
    Han er ikke så gammel endnu, så det er vigtigt i vender ham til det smiley

Hvis ikke han har fået plukket øre, kan det sagtens være øremider, betændelse eller lign. Det sees ofte hos pudler, hvor ørene ikke er ordentligt behandlet! smiley

Hvis i ikke selv ved, hvordan man plukker øre, så kan i skrive til en hundefrisør. De kan vise jer hvordan man gør smiley

• #9   21. aug 2014 Da min gamle hund gjorde det, var det et af blodkarene der var fyldt med blod. Efter en dag var øret helt pustet op med blod. Dyrlægen tog hende på operationsbordet med det samme og hendes øre blev desværre ikke så pænt, som det før var. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om det er tilfældet her, men du bør nok ringe og få det undersøgt.

• #10   21. aug 2014 hej alle jeg har bestilt tid til hundefrisør, så han kan blive klippet og få plukket øre smiley

tak alle sammen for svar smiley

• #11   21. aug 2014 Super. smiley

• #12   21. aug 2014 Jeg ville få hunden til dyrlæge. En øreinfektion er ikke at spøge med. Trust me, jeg har engelsk cocker, så jeg ved det af erfaring.
    Havde engang en stor sort/hvid engelsk cocker, der pga tandfejl fik øreproblemer...og så rullede lavinen. Han havde betændelse, der væltede ud af ørerne, og som til sidst endte i kronisk mellemøresbetændelse...Der igen endte i aflivning.
    Få du den hund afsted, det kan være en lille ting eller en meget alvorlig ting.

• #13   21. aug 2014 han har bare rigtig meget hår i ørene, som er en del af pudler smiley

• #14   21. aug 2014 De hår kan du snildt klippe væk med en lille saks, men lad du nu alligevel dyrlægen kigge på de ører. Når han piver, så er det højst sandsynligt ikke kun pga hår.

• #15   21. aug 2014 DKK man klipper ikke hårene i ørene på pudler. De skal trækkes ud. De sidder meget langt nede i øret smiley

Jeg syntes det er fornuftigt at tage ham til hundefrisøren først. De kan hurtigt se, om de bare er hår, eller om der er en infektion smiley

• #17   21. aug 2014 LLT ikke i alle tilfælde...
    Hårene i ørene kan være rigtig grumme, og det kan altså fikses, på 5 min hos hundefrisøren...

• #18   21. aug 2014 Hvis det er hårene vel at mærke...

• #20   21. aug 2014 så har han lige været ved dyrelægen grundet hans fod. han lavede en forkert bevægelse og begyndte at pive helt vildt. så vi tog til dyrelægen. hans fod kunne han ikke sige hvad var så han gav han et insekt indsprøjtning. tjekkede ørene og ja det er bare hår !
    han lille ligenu og sover en dejlig lur. han halter kun nu! før støttede han ikke på den og lå helt flad med benet krypet op under ham og reagerede ikke så vi skyndte os afsted. og vi blev 1340 kr fattigere !

• #21   21. aug 2014 Fjernede dyrlægen hårene og viste jer, hvordan i selv kan gøre det?

God bedring med poten smiley Øv det er da træls!

• #22   21. aug 2014 han viste mig hvordan man gjorde og sagde jeg skulle tage lidt af gangen morgen og aften. da han jo ikke er vant til det. men ja man kan nærmest sige han har hø i ørene så meget hår der er smiley

• #23   21. aug 2014 jo tak søde. håber ikke det bliver værre smiley

• #24   21. aug 2014 hans piven var hjerteskærende !
    han pev og stak af under sofaen og blev bare ved !
    så fik jeg ham ud og lagde ham på et tæppe og der faldte han bare hen og jeg blev mere og mere bekymret ! så håber bare det var hans reaktion på chokket ! smiley

• #25   21. aug 2014 Få fat i sådan en her.
    I kan ikke nå hårene, helt nede i ørene med fingrene smiley

Jo oftere i plukker ørene, jo mindre ondt gør det på ham.
    Hårene kommer til at sidde løst, når man plukker dem ofte smiley

De er IKKE glade for det, i starten.. Men det er nødvendigt. Og det tager 5 min. Når først de lære at ligge stille, og acceptere det.

profilbillede
  • #26   21. aug 2014 han ligges som en baby i mine arme smiley og der er han rolig.
    dyrlægen sagde man bare skulle tage lidt af gangen smiley

• #27   21. aug 2014 Jeg ville nok fjerne det hele. Men når han ikke er vandt til det, er det nok fint at tage lidt hver dag. smiley

• #28   21. aug 2014 præcis ! smiley

• #29   21. aug 2014 Lucky havde engang et meget irreteret øre, han hang med hovedet til den ene side og kløede, og der var intet at se, men vi ringede alligevel til dyrlægen søndag aften, for var virkelig bekymret, hun sagde vi kunne kigge forbi mandag, for det lød ikke til det var noget der hastede. Da vi kom mandag, kunne hun så fortælle os at Lucky havde været så smart at få et hår helt ned i øregangen hvor vi ikke ville kunne nå det, og det var det der sad og irreterede ham, så han måtte i narkose for at få det hår ud..
    Det var en dyr omgang, men vi kunne simpelthen ikke få det ud uden, så vi måtte jo bare betale, og Luckys øre havde det fint ligeså snart det hår var væk.

Dumme hund smiley

• #30   21. aug 2014 hmmmm kan godt tyde på det måske er det, men han har det fint det er bare når han klør sig i øret i noget tid så piver han. dyrlægen siger det måske kan være fordi hans negl sidder fast i hårene i øret smiley

• #31   21. aug 2014 Når dyrlægen har set på ham, så tror jeg ikke der er noget.

Min dyrlæge tjekkede ham med de der de kigger i ørene med (aner ikke hvad de hedder) hvor hun kunne se den, men hun kunne ikke få den op, da den var så langt nede, at hun var bange for at lucky flyttede på sig og der derfor kunne ske noget ved det. Jeg ved ikke helt om det var fordi hun var bange for at det gjorde ondt eller fordi hun mente det kunne gøre skade, men hun valgte i hvert fald at smide ham i narkose for en sikkerheds skyld og det tog 2 sekunder at få den op da han først var bedøvet. smiley

• #32   21. aug 2014 jamen dyrlægen tjekket det bare og så det lignede en jungle dernede. så han sagde bare det var derfor smiley men det er begge øre han piver ved når han klør sig smiley

• #33   22. aug 2014 Øøh, det lyder ikke særligt seriøst, når du har fortalt dyrlægen at han piver, når han kløer sig. Dyrlægen burde som minimum have tjekket begge ører for evt betændelse. Kan man ikke se, så fjerner man hår.

Kommentér på:
hjæææælp min hvalp!

Annonce