{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Julle
Julle
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 24

Spiser/drikker ikke nok.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har en skøn og aktiv shetland sheepdog, knap 1 år.
Men jeg synes simpelthen ikke hun spiser eller drikker nok, især ikke her i varmen. Det virker som om det instinkt at spise/drikke er gået tabt et sted smiley Nu ved jeg ikke om det er mig der er pivet, fordi jeg vant til at have labrador, men hun spiser under en dl om dagen, og samme mængde vand. Skal lige siges hun vejer 5 kg.
I weekenden var vi i sommerhus i Marielyst og der ville hun heller ikke drikke/spise, så købte en lille vådfoder for at lokke lidt og den var hurtigt væk. Men hun drak stadig intet. Det var alt hun spiste en hel weekend.
Jeg har skiftet foder et par gange, hvis nu hun skulle være kræsen, hun har altid fået kingsmoor, så prøvede vi en anden kornfri lign kingsmoor jeg ikke kan huske hvad heddder, så noget Royal canin og det ændre ikke på om hun vil spise. Man kan kun få et ordenligt måltid i hende hvis det er vådfoder, eller hendes egen blandet med leverpostej, jeg har også blandet leverpostej/vand da der var hedebølge og det hele, for at være sikker på hun ikke dehydrerede.
Vil helst undgå at skulle blande hendes foder op med alt muligt lækkert, hun skal ikke lære at venter man længe nok kommer der mums mad, men bliver jo bekymret for hende..
Hendes aktivitetsniveau, temperement osv er som det plejer, dog synes jeg hendes pels er blevet lidt kedelig og har ikke turde køre hende over på 100% voksenfoder, så hun får hvalpe/voksen blandet, er bange for hun bliver for tynd kun på voksen, synes hun er liiiige på grænsen til tynd i forvejen..

Hun har en tid til dyrelægen den 21, de havde ikke tid før, men ville høre jeres erfaringer, hun skal jo have det godt.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser/drikker ikke nok..
  • #1   13. aug 2014 Er hun for tynd?

Maden ville jeg ikke være bekymret for, hun er jo ikke så stor.

Mht. vandet så prøv at blande en halv teskefuld leverpostej e.l. i, og se om hun ikke drikker så smiley

• #2   13. aug 2014 Unghunde er jo tit ranglede i det.

Du kan jo også overveje at finde et godt vådfoder til hende, som er kornfrit og har kød som størstedelen af indholdet, det er mindst lige så godt (i mine øjne bedre) som tørfoder er.

Når de spiser tørfoder skal de jo også have mere væske, hvorimod vådfoder dækker mere af væskebehovet i forvejen, samtidig med at det ikke suger al væden i mavesækken.

• #3   13. aug 2014 Har blandet vand og leverpostej et par gange når det har været rigtig varmt smiley
    Havde overvejet at begynde at blande vand og foder, måske bryder hun sig ikke om at tygge det?

Hvor kan man finde et godt vådfoder? Gerne noget jeg ikke behøver købe mig fattig i smiley

• #4   13. aug 2014 Så længe hun er glad og aktiv, tror jeg ikke du skal være bekymret.
    Vil hun håndfodres? Da jeg lige havde fået min hvalp hjem, ville hun heller ikke spise så meget. Hun ville dog meget gerne håndfodres. Jeg fandt hurtigt ud af, at det var fordi hendes hundetegn ramte mod porcelæns madskålen og gav et "pling" fra sig hele tiden, og den lyd kunne hun ikke lide. Kan det været eller andet, der genere hende når hun spiser og drikker?

• #5   13. aug 2014 Hun vil heller ikke håndfodres, kun hvis det er godbidder, leverpostej og andet mums.
    Hun spiser ofte når vi ikke er hjemme, kommer tit hjem til en tom skål, men når vi er hjemme og hun spiser tager hun en bid fra skålen og går ind til os og spiser den, og så ud og hente en ny og ind til os igen. Vi bor i en etværelses så hun kan egentlig se os fra gangen af og ind i "stuen".
    Jeg ved ikke om hun er lidt "ADHD" og glemmer at spise når der sker andre ting omkring hende?
    Men når vi er nede hos min far og hun får mad samtidigt med hans 2 så spiser hun fint med lidt konkurrence. Så jeg synes der er svært at finde roden til problemet, for hun skal altså have mere vand end 2 slurke!

• #8   13. aug 2014 Jeg kan godt lide Wolfsblut vådfoder, og har en overgang brugt Rinti, det er også ok.

Jeg køber fra udlandet i store mængder, så er det billigere smiley

• #9   13. aug 2014 Hun blevet vejet for et par uger siden til 5 kg, hun er jo først "voksen" nu så det er det eneste jeg kan gå ud fra, synes ikke selv det lyder af meget heller, allerede for 3 måneder siden var jeg nervøs for at smide hende på voksenfoder for ville gerne have hun havde lidt ekstra at gøre godt med mens jeg skiftede. så har givet hende 50/50 voksen og hvalp i ca 3 måneder. Men der synes jeg måske hun spiste lidt bedre.
    Vi kaster ofte frisbee (staves??) med hende, hun kommer glad ind med den og ligger den foran, og så træner vi samtidig så hun skal fx sit inden vi kaster eller sitte på græsplænen og først ta den når vi siger til. Netop fordi hun skal kunne vente og ikke stresse. Hun stresser ofte op når der køre cykler forbi, på stien op til vores have og render over og gør af dem. Hun stopper dog når vi kalder/siger nej, men det ikke altid man lige står i haven og kan undgå det. Også katte vil hun meget gerne efter.
    Ellers har hun en stille og rolig hverdag uden larm, stress og jag. Prøver inderligt at gøre det bedste for hende, synes bare ikke jeg har klare signaler at gå udfra, for i bund og grund er hun sund og rask, lydig og vi får ofte ros til træning, men hun har meget nemt ved at komme op i gear.
    Aktivere hende dagligt, mest med hovedet, så hun skal snuse sig frem, lave besværlige kommandoer osv. og selvfølge lig ture og leg med hunde flere gange om ugen.

Jeg prøvede at blande hendes foder med vand, og hun synes det var spændene og fik spist en del, så indtil vi kommer til dyrelægen, vil jeg prøve at lave noget sjov ud af morgen og aftenfoder og se om det hjælper smiley

• #10   13. aug 2014 Jeg prøver lige om jeg er teknisk nok til at lægge et billede op af hende som hun ser ud idag smiley

• #11   13. aug 2014 Fra siden smiley

profilbillede
  • #12   13. aug 2014 Ovenfra

profilbillede
  • #15   14. aug 2014 Du skriver hun henter maden og tager den ind til jer og spiser, har haft en sheepdog der gjorde det samme, den ville være ved os når den spiste

Kommentér på:
Spiser/drikker ikke nok..

Annonce