Bideri {{forumTopicSubject}}
HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!!!
Vi har fået en labrador. En tæve som vi fik, da hun var 8 uger, og i går blev hun 12 uger.
Hun er det sødeste og gladeste væsen på denne Jord - men vi har et eneste gevaldigt problem: Hun BIDER!!!!! Ikke blot i sit legetøj, som hun heldigvis benytter sig flittigt af - men pludselig "sidder" hun i vores arme og ben/fødder/tæer! Og det gør djævelsk ondt. I går agde min kære kusines mand, at hvis han ikke kendte mig, ville han tro, at jeg var stiknarkoman !
Gode råd - og SERIØSE råd - modtages med allerstørste kyshånnd! Vi har prøvet at ignorere den, men ind imellem gør den det alligevel. Vi har prøvet at give den et puf på snuden, men det hjælper kun i få sekunder. Vi har fundet ud af, at peber kan den bestemt ikke li', men vi kan jo ikke strø os selv med peber hele tiden - så begynder vi jo bare at nyse - hi hi! Nogle siger, at det er en god ide bare en enkelt gang at smøre de angrebslystne områder (arme og ben) ind i sennep bare for en kort bemærkning, så skulle den efter sigende adlrig gøre det mere.
Jeg har via nettet bestilt en såkaldt klikker - det tror vi selv kunne være en kæmpe fordel - eller er vi helt galt afmarcheret?
Vi elsker det bette myr over alt på Jord - men dette bideri kan få sveden frem på panden - så please - hjælp hjælp hjælp!!!
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
Jeg har selv en 12 uger gammel labbehvalp. Hun bed også alt og alle da hun kom. Den mest effektive metode på hende, var simpelthen at ignorere dårlig adfærd. Hvis vi sad på gulvet og kælede eller legede og hun bed, så uden at sige noget, rejste vi os op og gik uden at kigge på hende. Hun fattede det ret hurtigt.
Det samme når hun hoppede op af os. Så stod vi bare stille med hyggen til hende og kiggede ud i luften. Når hun så stoppede, ville vi gerne snakke igen
Beklager evt. Skrivefejl. Min mobil har ofte sit eget liv
jul 2013
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 16
jul 2013
maj 2013
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
Vi havde ALTID noget at bytte med. Dvs hvis han gerne ville ganske i noget, så fik han en stump tov, eller bidelegetøj osv.
Derudover, begyndte vi at barfe. Det kræver altså lige lidt mere af hunden at skulle bearbejde større mængde foder (barf fylder mere i maven end almindelig foder) også kunne vi serverer massive ben, som kræver rigtig meget energi. I dag bruger han stadig timevis på at få sat gode ben til livs.
Så for os var tricket at gøre ham lidt træt hele tiden. Bruge en foder bold osv, så når det endelig var vores tur, så var der ikke helt så meget krudt i bagen.
Vi lignede også stiknarkomaner nemlig Men efter et lille ½ års tid, så var perioden slut
Billedetekst:
Det dejligste ved en hvalp er når den sover
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Floyd var stor slem og bed ret så hårdt.
Sommetider hjalp det at bytte med lidt legetøj, andre gange var det meningsløst, men det stopper senere, hvor længe er meget forskelligt, så vidt jeg husker så stoppede Floyd omkring 6 måneders alderen.
Nu vil han bare gerne have en arm i munden
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Jeg sagde "Nej" efterfulgt af "skal vi finde legesagerne" også fandt vi dem og der blev leget, sådan var det med det samme hver gang Blis bed i fingrene, hun lærte hurtigt at det var no go, men at man gerne måtte bide i legesagerne
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
maj 2013
Bideri