{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Værste form for hundeopdragelse {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet nysgerrig, efter en samtale jeg havde med min bror i går.. Vi snakkede om, at vores hund, Cocio har nogle temmelig irriterende vaner, såsom eksempelvis at gø af samtlige hunde der går forbi ham, uden at han kan stoppes, slikke på vores ben, hoppe op når vi kommer hjem, trækker i snoren når vi går osv.. Vi overtog ham for 2 år siden, da han var 6 år og vi har temmelig svært ved at bryde hans små mønstre.. (gode råd modtages gerne! :))

Min bror siger så til mig i ramme alvor, at hans eks altid har opdraget sine hunde (schæfere, bull-dogs og andre større racer), med at løfte knæet relativt hårdt op i brystkassen på hunden, når den hopper op og at feje bagbenene væk under hunden, når den begynder at trække på gåture.. Jeg måtte dælme godt nok beherske mig selv, for ikke at sige andre og mindre pæne ting end "aldrig i livet!!!!"

Hvad er de værste metoder til forskellig hundeopdragning I har hørt om - både gamle og nye?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste form for hundeopdragelse
  • #2   18. jun 2014 det der crap med at folk siger, jamen den ved hvad det betyder, når jeg siger sådan og sådan. Nej den gør ikke.

  • #3   18. jun 2014 Alt det alfa halløj, er i min optik, den værste hundeodragelse....
    Og det med at slå og være meget fysisk og truende over for hunden, det syntes jeg er forfærdeligt!

    Hvis man går ind i den meget omtalte gruppe på facebook "alle os med hund(e)", så er der rigtig mange, der råder til, at være fysisk overfor hunden.
    Bide dem i ørene, knæ i maven, om på ryggen osv osv...

    Træning skal være sjovt for både hund og ejer!
    Jeg kan ikke forstå, man gider at have hund, hvis man hele tiden skal gå med tanken om at den overtager verden. Hvis man hele tiden skal råbe, skubbe og slå.. Det er der bare ingen grund til, i min verden!

    Men jeg er, ærligt talt, også meget pylret om min hund.
    Han har aldrig fået skæld ud og jeg råber ikke af ham, uden nogen ordentlig grund...
    Den anden dag, der strintede han indenfor, og der blev der råbt NEJ så han ikke var i tvivl.

    Det er trist, at mange glemmer, at det altså er levende væsener, de føler også smerte og frygt.
    De er ikke robotter, og skal da behandles på ligefod, med os andre, nemlig med respekt!


  • #4   18. jun 2014 Der er rigtigt mange slemme og jeg er enig med den danske kæmpe om alt det med alfa og dominans er noget fis... Men en jeg har hørt personlig hvor jeg blev vildt sur det var da en meget stor mand(str. 43 i sko) var ved at træde Min lille hund (jrt) over poterne fordi han hoppede op det var den måde de lærte det bedst på !! Nøj jeg var gal.. ved godt min hund er uopdragne ved at hoppe op men så kan man jo lade hver med at stå og gejle hund og ved at snakke vildt glad til den men så ikke sætte jeg på hug og snakke med hunde

  • #6   18. jun 2014 Mener fuldstendig det samme som Den danske kæmpe smiley

  • #9   18. jun 2014 Min stedfar slog engang min hund fordi den....hold nu godt fast....logrede så dens hale daskede ind i et par blomster.
    For lidt at gå op i? Ja, det tror jeg.


  • #10   19. jun 2014 og dem der siger at ejer skal være flokleder... Sikke noget vås. Man kan ikke være flokleder på tværs af racer. En høne kan jo heller ikke være leder for en hund.

Kommentér på:
Værste form for hundeopdragelse

Annonce