Værste form for hundeopdragelse {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet nysgerrig, efter en samtale jeg havde med min bror i går.. Vi snakkede om, at vores hund, Cocio har nogle temmelig irriterende vaner, såsom eksempelvis at gø af samtlige hunde der går forbi ham, uden at han kan stoppes, slikke på vores ben, hoppe op når vi kommer hjem, trækker i snoren når vi går osv.. Vi overtog ham for 2 år siden, da han var 6 år og vi har temmelig svært ved at bryde hans små mønstre.. (gode råd modtages gerne! :))
Min bror siger så til mig i ramme alvor, at hans eks altid har opdraget sine hunde (schæfere, bull-dogs og andre større racer), med at løfte knæet relativt hårdt op i brystkassen på hunden, når den hopper op og at feje bagbenene væk under hunden, når den begynder at trække på gåture.. Jeg måtte dælme godt nok beherske mig selv, for ikke at sige andre og mindre pæne ting end "aldrig i livet!!!!"
Hvad er de værste metoder til forskellig hundeopdragning I har hørt om - både gamle og nye?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Og det med at slå og være meget fysisk og truende over for hunden, det syntes jeg er forfærdeligt!
Hvis man går ind i den meget omtalte gruppe på facebook "alle os med hund(e)", så er der rigtig mange, der råder til, at være fysisk overfor hunden.
Bide dem i ørene, knæ i maven, om på ryggen osv osv...
Træning skal være sjovt for både hund og ejer!
Jeg kan ikke forstå, man gider at have hund, hvis man hele tiden skal gå med tanken om at den overtager verden. Hvis man hele tiden skal råbe, skubbe og slå.. Det er der bare ingen grund til, i min verden!
Men jeg er, ærligt talt, også meget pylret om min hund.
Han har aldrig fået skæld ud og jeg råber ikke af ham, uden nogen ordentlig grund...
Den anden dag, der strintede han indenfor, og der blev der råbt NEJ så han ikke var i tvivl.
Det er trist, at mange glemmer, at det altså er levende væsener, de føler også smerte og frygt.
De er ikke robotter, og skal da behandles på ligefod, med os andre, nemlig med respekt!
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 269
For lidt at gå op i? Ja, det tror jeg.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Værste form for hundeopdragelse