{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Puuuha ja... {{forumTopicSubject}}

JEG går uden snor med min hund 80% af tiden...

Ja det er ulovligt, HVIS man ikke har kontrol over sin hund..

De fleste af dem vi måde på vores ture, smlier, roser os,eller spøger om de må hilse på min hund.. Det er altid dejligt..

Jeg har aldrig ikke kunne kalde Balder til mig, hvis det var nødvendigt, og har aldrig vært til gene for nogen.. ELLER..

Vi går vær dag på en eng bag vores hus, lige som stort set alle andre med hund i området..
Her den anden da kom jeg gående med Balder og en dame kommer gående med en hund i snor og en cykel, hun råber på 20m afstand " FÅ SÅ SNOR PÅ DEN HUND! "

Jeg vælger at kalde ham på plads, så han går på den side af mig der er længst væk fra dem, og går en bue uden om..

Hun har tydeligvis ikke styr på hendes hund, der trækker i snoren og kør helt vildt efter os, og hendes cykel er ved at vælde, imens hun er ved at forklare mig hvad jeg må og ikke må..

Jeg forstår godt at det er pisse træls at løse hunde kommer farende mod en selv og sin hund.. 100%..

Men det er (undskyld) fandme også pisse træls at folk skal svine en til osv, når man så har styr på sin hund..
Det kan jo på ingen måde være mit problem at (i det her tilfælde) damen ikke har styr på sit kræ..

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med det her opslag, jeg havde bare brug for at komme ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puuuha ja...
  • #2   10. maj 2014 Hvis hunden er løs, hvor er er skiltet med at hunde skal være i snor, er det noget svineri. Er hunden løs, og under kontrol, alle andre steder, er det fint smiley

Men det er altså høfligt lige at kalde hunden på plads med det samme af sig selv smiley

• #3   10. maj 2014 Det tænkte jeg også, for hun virket meget bange..

Men det tænker jeg selvfølgelig først når vi er gået forbi hinanden.. smiley

• #4   10. maj 2014 Helt enig smiley

Men han sad jo lige og sked smiley hehe

• #5   10. maj 2014 nåh men så behøvede du jo slet ikke kalde på ham. Du skulle jo selv over til ham alligevel. For at samle lort op.

• #6   10. maj 2014 Hehe nej dog ikke, men det kunne have set pænt ud med mig inde i krattet smiley

• #7   10. maj 2014 Der er altså noget jeg ikke forstår.
    Hvorfor er det så svært/slemt lige at tage snor på sin hund i de to minutter det tager at passere andre, hvis de som hende her, ikke virker til at være tryg ved det?

Det er selvfølgelig dejligt at du kan have din hund løs, men jeg har oplevet alt for mange gange, at folk med løse hunde ikke kunne, eller hvor hunden alligevel lige skulle helt hen til lucky og snuse (specielt på en lille sti, hvor man skal passere meget tæt) eller hvor hunden altså lige netop den dag ikke lige hørte at den skulle komme. For jo hunden gik fint, indtil den skulle passere lucky.

Jeg ser altså også helst at man lige har fat i sin hund, når den skal passere mig og min hund ret tæt, for jeg kender hverken hund eller ejer, det er jo gensidigt respekt overfor hinanden.
    Hvis man kan passere på et meget stort areal gør det mig ikke noget, så længe hunden så bliver ved sin ejer.. Men jeg kan jo ikke vide om den gør det.

Jeg tager da også lucky i kort snor når der kommer nogen, så de kan se at jeg har styr på ham, og at han ikke kommer hen til dem. For hvis jeg ikke gjorde kunne han indenfor 8 meter rende direkte hen i snotten på dem, hvis det var det han ville.

• #8   10. maj 2014 Jamen så må vi da håbe han ikke har hjerte lungeorm eller lignende, når du ikke samler op. Svinerig. Sorry to say.
    Havde det været mig du havde mødt havde jeg også været stram i betrækket ligesom damen. Blot af andre grunde.

• #9   10. maj 2014 Jeg tænkte lige det samme som dig Calle..
    Når lucky skider, står jeg ved siden af ham, når han er færdig bliver hans flexi line lavet helt lille (medmindre der er andre inden, så er den selvfølgelig kort)
    For imens jeg står og samler lort op inde i buske og hvor sådan en lille hund nu engang ellers kan komme ind, kan jeg jo ikke se om der kommer nogen, og i de minutter må lucky altså leve med at stå og glo smiley

• #10   10. maj 2014 Grunden til jeg ikke giver Balder snor på og kalder ham til mig i stedet, er fordi andre hunde har en tendens til at ryge på ham, så han skal have mulighed for at kunne stikke af..

Balder har ingen interrasse i at hilse på andre hunde, hvis de er helt stive i kroppen, halen og ørene højt og slet ikke når det kør og næsten vælder sin ejer om kuld for at komme hen til os..

Og så stoler jeg på min hund, selv om jeg nok er naiv, det er jo et dyr smiley

• #11   10. maj 2014 Ja men var hunden nu i snor. Så sked den jo ikke steder du ikke kunne komme til, for det ville du meget nemt kunne forhindre. På med snoren eller ind i krat. Alle krat han skidder i.

• #12   10. maj 2014 Det skal der også være plads til Calle smiley

Men jeg nægter altså stadig at kravle der ind ..

• #13   10. maj 2014 Ellers tak Calle smiley

Vi har haft den "bæ" diskution før, og vi bliver aldrig enig..
    og jeg kommer ikke til at gå med min hund i snor hele tiden FOR at samle bæ op..

• #14   10. maj 2014 Diva er blevet overfaldet af løse hunde så jeg er pisse bange for at møde løse hunde. Af respekt for andre hunde og ejere så på med snoren smiley Du ved ikke om der en dag sker noget der får ham til at skide på dine kommandoer smiley

• #16   10. maj 2014 så du er altså ligeglad med at du måske kan give en smittebærer videre til andres hunde, fordi du ikke gider at tage dit ansvar.

Og det er netop sådan nogle ejere min mor er træt af, for hun er nemlig en af de søde mennesker der arbejder med at holde kommunens ting, også buskrydde (staves?) osv. Og det er altså ikke sjælendt at hun kommer hjem med hundelort over det hele, fordi hundejerne ikke lige gad gå ind i busken/krat osv. og samle op efter deres hund, for det er jo besværligt.. smiley

Måske det var bedre at passe på din hund, end at lade ham "stikke af" jeg håber da ikke du mener seriøst, at han skal kunne løbe væk.. i den sitiuation kan du jo slet ikke hjælpe ham, og hvad hvis du ikke kan få ham til at komme tilbage igen.
    Og hvorfor er det en grund til ikke at tage hensyn til andre?
    Måske deres hunde er i snor af netop samme grund, fordi man vil passe på dem og kan styrer det på den måde, for så kommer de slet ikke i nærheden af hinanden.

• #17   10. maj 2014 Ja men nu har jeg oplevet mange gange, oplevet at min hund er blevet overfaldet fordi han ikke havde mulighed for at stikke af, så ja snor for at vise hensyn til andre mennesker, snor af for at passe på min hund.. smiley

Syntes den er rigtig svær..

Plejer at sige at jeg ikke trækker min hund til mig eller går over på den anden side af vejen, for andres skyld, men for min hunds skyld..
    Jeg stoler virkelig ikke på folk .. Desværre..

• #19   10. maj 2014
    Maj-Britt - Guuuuuuuud ! det høre jeg tit..

• #20   10. maj 2014 "Jeg stoler virkelig ikke på folk .. Desværre.."
    Men du forlanger at de skal stole på dig.

• #21   10. maj 2014 Nu skal det altså ikke lyde som om jeg aldrig samler op efter min hund, men jeg nægter altså at kravle der ind hvor han somme tider skider.. smiley

Og set i bakspejlet skulle jeg nok bare have taget snor på ja..
    Jeg har en dårlig vane med at smide alt hvad der hedder respekt for andre mennesker, hvis de ikke viser nogen form for respekt for mig.... SOM jeg nok burde arbejde lidt med, hmm men selverkendelse er det første skridt den rigtig vej.. Har jeg hørt.. smiley

• #22   10. maj 2014 Calle jeg forlanger at de passer sig selv, så skal jeg nok passe mig selv..

• #23   10. maj 2014 Du bliver sur over hun vil have dig til at tage snor på, og du undlader at gøre det. Altså forlanger du, at alle andre stoler på du kan styre ham. Du som ikke selv stoler på andre. Dobbelt moral der vil noget.

• #24   10. maj 2014 Calle - jeg bliver sur over hendes opførsel, hendes råben og hendes flabede måde at snakke til mig på, i sted for at tag sig af sin hund..

• #25   10. maj 2014 En efterladt lort med parasitter/sygdomme i er en for meget.

Derudover så giver jeg My Only ret. Jeg fandt det heller ikke for lækkert som gårdmand at blive smurt ind i lort, når bede og hække skulle ordnes.

• #26   10. maj 2014 Hun blev sikkert også sur på dig.

• #28   10. maj 2014 Det gjorde hun uden tvivl smiley

• #29   10. maj 2014 hun skal ikke stole på mig,men hun skal sku heller ikke råbe af mig, jeg har INGEN lunde, og det er stort af mig at jeg ikke begyndte at råbe af hende...

Men hvor er det dejligt med alt jeres respons, så jeg kan komme lidt af med det hele smiley Takker

• #30   10. maj 2014 Calle -vacciner din hund, og lær den det er forbudt at æde lort, så skal du ikke være så bekymret smiley

• #31   10. maj 2014 Gu var det da ej stort af dig. Du var jo gal på den

• #32   10. maj 2014 Sikke da noget bavl. Du taler som du har forstand til

• #33   10. maj 2014 Ja i følge dig smiley

Og jo det var stort af mig..

Og det var rigtig god træning til min hund smiley

• #34   10. maj 2014 Simone det var måske stort for dig, men det er så almindelig fornuft, hensyn og ansvarlighed for alle andre. Det burde være en selvfølge for dig.

• #36   10. maj 2014 Ja men nu er vi ikkealle så heldige, at være helt normale oven i bolden vel..

• #37   10. maj 2014 Jeg tror altså snart de der skal holde grønne områder, uanset hvilke, skal have lønforhøjelse for at skulle have hundelort i hovedet hver anden dag.. jeg har for at være ærlig ondt af dem, for det er så ulækkert!

Jeg forstår altså godt folk der ikke har hund, nogle gange er sure og trætte af hundeejerne, når de ikke kan finde ud af at tage deres ansvar og samle op efter dem selv.

• #39   10. maj 2014 patte - desværre går det ikke lige altid som man gerne ville..

Men er selv meget stolt af at jeg ikke selv begyndte at råbe, og skabe mig som hende damen..

Vi gik en stor bue på 5 -6 meter uden om hende fordi hun bare stod der og råbte, istedet for bare at gå..

• #40   10. maj 2014 Almindelig høflighed giver en rigtig god tone. ?? jeg beder selv tit folk om at tage deres hund i snor, da jeg ofte har hørt "jeg har styr på hunden" hvorefter hunden alligevel har haft sit eget liv. Jeg tager altid snor på når jeg møder andre og hilser pænt ??. På den måde kommer jeg sjældent ud i triste episoder med sure miner. Damen har helt sikkert været bange og ærligt, har jeg selv stået og skreget ligesådanne, når en hund som der var styr på, fløj over mod min.

• #41   10. maj 2014 Hvis hun havde ventet til min hund var færdig med at skide, ville jeg nok også have håndteret det anderledes, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg sætter mig på bagben lige så snart at folk begynder at råbe af mig..

Jeg er stadig meget teenager på rigtig mange punkter smiley

• #42   10. maj 2014 Hvis du ikke vil have andre hunde kommer over til din når den har snor på, kunne du jo høfligt henvende dig og sige at din hund ikke kan med andre når han er i snor.

Jeg mødte en dag en kvinde med en schæfer hund, da hun kom hen imod os, tog hun snor på hendes hund, som gik ligeså pænt ved siden af hende, og sagde at hendes hund ikke var så god til andre hunde, og derfor ikke ville hilse, på en meget pæn måde. Dengang var Lucky stadig hvalp og var derfor ivrig for at hilse, så jeg fik ham til at sidde ved min side, længst væk fra hunden, så de kunne passere og vi gik derefter videre.

Man kommer langt med høflighed og ved at åbne munden. smiley

• #43   10. maj 2014
    My only - helt enig..

Sådan er det også normalt, det er irritere mig ved hende her, er at hun råber af mig, og begynder at fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal og hvordan jeg skal gøre det ene og det andet, i mens hun ikke selv har en dyt styr på sit kræ..

Jeg skulle også bare have smidt snor på min hund, set i bakspejlet..
    Men jeg er desværre meget provokerende af natur, så i mit hovede, tænkte jeg kun på mig selv om min hund..

Men brb, skal lige ud med hunden smiley

• #45   11. maj 2014 Jeg går også med min hund løs langt det meste af tiden, og han har lært at holde sig tæt på mig med mindre han får lov til andet.

Jeg har aldrig nogensinde oplevet at nogen har råbt og skreget af mig, måske fordi jeg signalerer meget tydeligt at hunden er under kontrol og lige ved siden af mig.

Når vi møder andre tager jeg snor på min hund hvis jeg kan fornemme at situationen kræver det, det kan afhænge meget af hvem man møder, hvor meget plads der er, hvordan den anden hund opfører sig osv., jeg behøver jo ikke rende rundt og demonstrere at min hund rent faktisk kan styres uden snor.

At du synes din hund skal have mulighed for at rende væk hvis den bliver overfaldet, jamen så slipper du da bare snoren.... Hvis det er en ordentlig snor uden ringe så sker der altså ikke noget ved at den slæber hen af jorden efter din hund hvis det skulle komme der til.
    Af samme grund har jeg en lille tynd line uden ringe eller håndtag, den vil ikke genere hvis han har den på og løber med den efter sig.

Kommentér på:
Puuuha ja...

Annonce