Hjælpe min søsters hund.. {{forumTopicSubject}}
Ja min søster har valgt at sælge sin hund, og det er jeg på en måde glad for, da Buller trænger til mere tid, træning og indhold.
Men det er ikke nemt, da hun helst vil sælge til familien, men ingen vil rigtig tá ham
Lad mig sige at det er et hjem med 3 børn og så hende, og de er meget højlydte, og glade for at råbe når de er sure..alle sammen.
Vi skulle passe ham i uge 28, men har måtte sige nej nu.
Buller har engang bidt vores søn i næsen, han var 5 år der, altså min søn, han stak hovedet ned til hunden, som vi havde sagt han ikke skulle gøre, og ja haps, så bed/markede den, så der kom et lille hul.
Lady har den været sammen med et par gange, og intet problem der, dog aner min søster intet om hunde, og sagde at det skulle jeg styre..jeg lod dem mødes, buller knurrede, lady dæmpede, og så legede de derefter super godt sammen.
Så passede hun min søn i et par dage, og han kom atter hjem med sår på næsen.
Buller havde lagt på hans jakke på gulvet, de skulle ud, så han havde bare prøvet at tage hans jakke, da Buller så fløj op og bed ham i næsen, så han fik en skramme og næseblod..plus han blev så forskrækket at han tissede i bukserne han er nu 6 år.
Så sagde jeg til hende, at vi passer ham ikke alligevel, det tør jeg ikke.
Hun fortalte, at når hende børn har besøg, og de leger på gulvet, så kan han finde på at knurre efter dem, så hun må lukke ham væk...
Jeg ved at det sker med høj stemmeføring.
Hun vil så af med ham, pga manglende tid.
Min onkel og kone der har 3 hunde, tager imod, og han klarer det fint, men efter konen har sovet 3 dage med buller på sofaen, og hun stadig ikke får søvn, blir han leveret tilbage..
Buller går i flexline og når den er låst, trækker han fra side til side og voldsomt, han aner ik hvad gå pænt er, og så kan han gå i ca 15 min..
Han har nogle mystiske bagben, jeg sys de er lidt spinkle og så bøjer de helt forkert, mener det er lidt ala hjulbenet, men det ser helt forkert ud.
Hun sagde de ik kan gå ret langt, før han nægter at gå fordi han så får ondt i sine ben, gætter hun på..
Den hund burde virkelig have hjælp.
Han skal trænes, han kan intet.
Han gøer når han er alene hjemme, og kan høre nogle.
Han skal ha de ben tjekket ved dyrlægen
Børnene løfter rundt på ham, selvom han så knurrer advarsel, men de siger bare jaja buller du er så farlig, og bærer fortsat på ham.
Jeg tilbød inden han bed min søn igen, at jeg kunne tage ham herhjem, og træne og passe ham til jeg finder ny ejer, men at hun blir nødt til at betale foder, dyrlæge osv da jeg ik kan det, men så har hun ham da ik lige hjemme...men det ville hun ikke gå med til.
Så jeg aner snart ikke mine levende råd.
Det er ikke den første hund hun har haft og solgt igen, men buller har været der i længst tid.
Han er 3 år nu, og de er selvfølgelig alle glade for ham.
Hvad søren kan jeg gøre for at hjælpe både hende, børnene og Buller?
Hunhar meget svært ved at sælge ham til fremmede, hvor hun ikke ved om han vil få et godt hjem..
Gode råd modtages gerne!
Han er ruhåret gravhund uden tavle
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
De findes garanteret, og man kan altid sige nej, hvis det ikke er en familie man føler sig tryg ved.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Har selv prøvet det Hvor min dreng var lille og kravlede over og bed vores hund i øret Hunden reagere med det samme, og bider ham i ansigtet Ja der var det altså min søn ,som fik skænd Han var selv ude om det Og hunden forsvare sig bare
sep 2009
Min søster elsker ham, men forstår sig slet ik på hund og dens signaler. Hun siger også at hun ikke skal have hund mere, efter ham, det gider hun ikke.
Hun vil have næsten 1500 kr for ham, da det skal være en der er seriøs og mener ikke at en der tar ham for gratis ik er seriøs nok (hmmm jeg fik min gratis...)
Ja jeg tør næsten ik skrive det, men hun får med næsten garanti ikke undersøgt ham ve dyrlægen.
Trods hun selv tror han får ondt ved længere gåtur, siden han nægter gå videre.
Og alle har kommenteret hans bagben, men de griner bare, og så blir der ik gjort mere end det...andet end hahaha ja det er sgu også underligt med de ben...
Jeg har desværre ikke selv mulighed for at ofre penge til dyrlægen til ham, for jeg tror det blir en slem omgang, med de ben hvis de skal rettes op.
Børnene er fra 9 år mener jeg og opefter.
Jeg har haft ham sat til salg for hende, og der var nogle der spurgte til ham, men så fortrød hun, og ville beholde alligevel, så røg han på prøve ved familie, og er nu tilbage igen...
dec 2013
Der er da ingen, der vil ha en hund ,der fejler noget Pengene må din søster da betale Er hun ligeglad med om hunden måske har ondt Ja undskyld mig, men det forstår jeg altså bare ikke
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 130
Hvis ikke hun gider at ofre penge på dyrelæge eller internat, burde hun slet ikke have fået hund i første omgang. Det lyder ikke til hun er særlig glad for ham ihvertfald.
sep 2009
Men hun lytter ikke synderligt, der er ihvertfald ikke sket noget.
Og hun har hørt på folk og de ben i 3 år, og ik gjort noget, så tvivler på at hun gør.
Den har det jo fint, så længe den ikke skal gå længere end den kan holde til..
Da hun sagde at når buller var væk, skulle hun ikke have flere hunde, det gad hun ikke... Så nævnte jeg at buller snildt kan blive her 10 år endnu, sad hun nærmest med åben mund, det var hun ik lige klar over at den ku blive så gammel..
Så forstand på hund -nej.
dec 2013
sep 2009
Han er som sagt, rigtig sød. Han gør og knurrer af en i næsten 10 min efter man er kommet, også selvom han har hilst osv, så kan han gå længe og øffe lidt over at man er kommet ind....og efter at råb som NEJ osv ikke hjælper overhovedet, bruger hun nu vandsprøjt, før holder han ikke op.
Så spm sagt han er meget misforstået, havde jeg ik haft min søn, havde jeg godt selv turde tage ham ind og rette ham op, for det tror jeg uden tvivl at han kan.
dec 2013
sep 2009
Jeg har som sagt ikke råd til at have ham også, og så tør jeg ikke. Den har bidt ham i hovedet 2 gange, og denne gang gjorde min søn vitterlig ikke noget, han ville bare ha sin jakke, men buller ville ikke flytte sig fra den, så da han tog fat i den, hoppede den op efter ham.
Så nej buller skal ikke herhjem.
Det er meget synd for den, og jeg gør alt hvad jeg kanfor at hjælpe med at finde et hjem til den, for ha kan sagtens rettes op, det tror jeg ihvertfald.
Så jeg vil fortsat snakke med hende, og se og jeg ikke kan få hende til at tjekke de ben snart. Det hjælper ikke at diskutere det med hende, så derfor skal det forklares på en anden måde.
Hvad skade kan det gøre ved buller i længden fx med de ben?
At det kan skade ryg?
Jeg skal have noget jeg kan give hende, så hun kan "se" problemet..
sep 2009
Jeg har forklaret hende at han nok keder sig, og hun skal prøve at lave fodersøg i haven, så han ikke bare for det serveret...hun lød interesseret i det, men jeg tror ikke hun gør det.
dec 2013
Æv hvor er det bare synd
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Enten kan det være det sætter tingene lidt i relief for hende eller også får det hende til at overveje at gøre det. Begge dele vil være at foretrække fremfor at videreformidle en problemhund som den.
Det er jo super sørgeligt, men den virker fuldstændig skadet på både det fysiske og mentale plan og at finde nogle som er villige til at tage den og rette op på det, bliver en kæmpe opgave.. Og det er langt fra sikkert det sker hurtigt.. Jeg syntes den stakkels hund skal væk fra det hjem hurtigst muligt, selv hvis det indebærer en aflivning
Ps. Gravhunde bliver nemt over 13 år, så du kan sagtens sige til din søster at 10 år mere er nok nærmere minimum, hvis hun beholder den..
sep 2009
Jeg har en annonce med ham herinde, som jeg gjorde inaktiv, men når jeg trykker på at den skal blive aktiv igen, går den bare ind så jeg kan rette i den, og gemme...men denblir ikke aktiv??
dec 2013
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 130
sep 2009
Som sagt er jeg sikker på han sagtens kan rettes op, ellers havde jeg også sagt aflivning, men det sys jeg ikke.
Så hvis jeg kan være med til at hjælpe ham, med at finde et hjem der passer til ha og hans behov, så vil jeg gøre det.
dec 2013
Hvor i landet bor du ?
maj 2014
Følger: 1 Svar: 1
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.898
Jeg har haft gravhunde altid, i mit barndomshjem og i mit voksenliv, både korthårede, ruhårede og langhårede.
Gravhunde er selvstændigt arbejdende hunde, men ikke sværere at arbejde med end, så mange andre selvstændige racer og det er super gode hunde at have sammen med børn, når blot børnene lærer at respektere hunden. Jeg havde 4 gravhunde + 2 små børn samtidigt uden nogen som helst problemer.
Hundene var både i møbler og senge, gik først ud af døren og fik mad ved bordet. Det fik dem altså ikke til at bide børnene eller overtage magten i huset.
Snapper en gravhund, er det enten fordi den har ondt, at dens grænser er blevet overskredet, eller at den har et elendigt/nervøst sind, det har intet med magt og rangorden at gøre.
Jeg tror Buller har smerter, og en hund med smerter hakker altså ret ofte, hvis den føler, at et menneske eller en anden hund kommer for tæt på og evt. kunne komme til at berøre det ømme sted.
Det kan også være at Bullers grænser er blevet overskredet så mange gange, at han føler det eneste forsvar er at hakke.
Det eneste jeg er enig med dig i, at enhver hund skal have en plads, hvor den har helle, hvor den kan vide sig helt sikker på ikke at blive forstyrret.
Endelig, en gravhund er en gøende race, det kan med træning holdes nede på et minimum, men er hunden understimuleret, vil tendensen til at gø blive værre.
sep 2009
sep 2009
Han er en omgængelig og rigtig sød hund, og har jo været sammen med ham flere gange. Også derfor jeg siger at han sagtens kan rettes lidt op.
Jeg vil selv foreslå et evt ældre par, altså et hjem uden børn og med stabilitet i hverdagen..
Hjælpe min søsters hund..