{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Min søsters hund har bidt mig {{forumTopicSubject}}

Hej

Min søsters nye tæve hvalp som er en blandning imellem Dansk/svensk gårdhund og muligvis Bull Terrier, bed mig igår i håndledet da jeg prøvede at løfte hende væk fra de andre hunde fordi de kom op og toppes.

Efter at have fået kigget ordentligt på biddet kan både min mor og jeg se at det ikke var et frygt bid, hun gik målrettet efter mit håndled, nu er spørgsmålet så bare, kan jeg tillade mig at sige at jeg er bange for at hun vil bede den kommende baby, hvis ikke de bliver mindre plyndrende og mere konsekvente over for hende.

Biddet virker for dybt og for præcist til et uheldsbid.

Og jeg kan fortælle at jeg en gang har prøvet at blive bidt fordi jeg fik forkert fat i to hunde der var oppe og slås, og det gjorde ikke nær så ondt som denne gang, kan i hjælpe mig?

Hilsen Kaja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søsters hund har bidt mig
  • #1   20. aug 2008 Du kan selvfølgelig godt tillade dig at sige noget men ud fra hvad du har skrevet så synes jeg det lyder som om den bare har bidt i det der har rørt ved den fordi den har været oppe og toppes med nogle andre hunde.... Det kan selvfølgelig godt virke voldsomt men det lyder ikke som om det har været dens mening at få fat i dig....

• #2   20. aug 2008 Selvfølgelig kan du tillade dig at sige hvad du tænker... Men jeg er nu meget enig i det Anna skriver

• #3   20. aug 2008 Når man skiller hunde ad, der er oppe at toppes, må man regne med muligheden for at blive bidt.

At være bange for at den skal bide en kommende baby, synes jeg helt ærligt er noget pjat, og en kraftig overreaktion.

Jeg kan godt se at du er blevet forskrækket, men du beskriver 2 helt forskellige ting.- medmindre I smider baby ned imellem hunde der slåsser......

• #4   20. aug 2008 Kaja A
    du skriver at hundene var oppe og toppes . så jeg tror ikke du skal ligge for meget i det . for så er det ikke sikker at det er bevist at den er gået efter dit håndled . det er hvad der kan ske når hunde er oppe og toppes
    og man griber ind ..

• #5   20. aug 2008 Hvis du spørger mig har du selv inviteret ved at stikke hænderne ned til 2 hunde der slås.. Det er dumt... Du kan da umuligt sige om den bed efter dig eller den anden hund når du har puttet hænderne derned????

• #7   20. aug 2008 Hvordan se man forskel på et frygtbid, et uheldsbid og et bid for alvor?

Personligt tror jeg kun det kan gøres på en måde - ved at observere hunden i det sekund, det sker.

Resten er gæt.

Jeg synes, at tvivlen bør komme hunden til gode, da den situation den var i, sagtens kan fremprovokere et bid uden for hundens hensigt.

• #8   20. aug 2008 Hvis du spørger mig har du selv inviteret ved at stikke hænderne ned til 2 hunde der slås.. Det er dumt... Du kan da umuligt sige om den bed efter dig eller den anden hund når du har puttet hænderne derned????

Enig og når man bukker sig ned efter en hund, virker man truende og så har man inviteret sig selv til en slåskamp.

• #9   20. aug 2008 Jeg stak ikke, hænderne imellem jeg tog hunden fordi den var flygtet sin vej, og i det jeg løfter den op bliver jeg bidt

• #10   20. aug 2008 Hunden er stadig meget forskrækket og opkørt over det der er sket og det er nok derfor den har bidt dig

• #11   20. aug 2008 Min opfattelse af de forskellige bid :

Frygtbid : Hunden bider hurtigt og slipper med det samme.. Som en voldsom markering.

Uheldsbid : Hunden bider for at bide, men slipper hurtigt

Bid for alvor : Hunden bider og holder fast.. Måske rusker den.

Men det er kun min opfattelse af hvordan det forholder sig, og jeg kan jo tage fejl

• #12   20. aug 2008 Kaja: ja den tror da selvfølgelig det er den anden hund der har indhentet den..

• #13   20. aug 2008 Tina, jeg giver dig helt ret - men bemærk at du beskriver hvordan du ser det i det øjeblik, det sker.

Trådstarter beskriver skaderne og laver en definition ud fra det.

• #14   20. aug 2008 jeg har måske fået formuleret mig forkert, men den pågældene hund var væk fra de andre, jeg tog faktisk bare hunden fordi jeg har fået af vide af min bror (som havde hunden før min søster) at når den blev bange eller noget andet, så har den det med at kravle over hegnet og væk, jeg tog den bre op fordi jeg ikke ville ud og skulle lede efter den, hvorfor den bider mig ved jeg stadig ikke, jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med at den allerede i en alder af 11 uger har været 7 forskellige steder, det sætter jo også sine spor

• #15   20. aug 2008 Dertil skal det siges at jeg måtte tage fat rundt om hendes mund for at få hende til at slippe mig

• #16   20. aug 2008 CH : Ja ud fra skaderne kan det være umuligt at sige hvad der skete... Man er nødt til at have hele forløbet og hundens kropssprog i det det sker

• #17   20. aug 2008 11 uger og 7 steder... Hold da op.. Stakkels lille hund..

Og igen... en 11 ugers hvalp er ikke agressiv... Den er bange

• #18   20. aug 2008 Kaja, i mine øjne er det hunden har gjort fuldstændig naturligt og forventelig adfærd.

• #19   20. aug 2008 Har ikke lige læst alle indlæg, MEN HUSK at få en stivkrampe vaccination, har du det i forvejen??

• #20   20. aug 2008 synes du overreger. det er at forvente. og altså en 11 ugers hvalp, af de racer , undskyld men det er begrænset hvor meget skade den kan lave.. men hvis hundene kom op og toppes skulle det måske overvejes om en hvalp der har være det igennem allerede i det hele tage burte være der. den skulle måske have nogle trykke rammer hvor den kan falde til ro, og finde ud af hov her skal jeg blive, før den bliver tage med alle vejene..

• #22   20. aug 2008 Den har da været dødbange og forskrækket da du er kommet.. Den har fået et chok den lille.

En hvalp angriber ikke bare.

• #23   20. aug 2008 11 uger og allerede haft 7 forskellige hjem..... ?
    Ikke noget at sige til at hvalpen er bange. Den har jo aldrig haft et trygt hjem! Lyder næsten som om den stakkel hvalp er dømt til, at alt hvad den laver af "hvalpestreger" vil blive set som ondskab...

• #24   20. aug 2008 Hvor har i det fra at den har været så mange steder på så kort tid?
    Er det mig der har overset? :S

• #25   20. aug 2008 Trådstarter skriver det 11:55

• #26   20. aug 2008 Tak
    Hvordan kan man kaste en hund rundt til så mange forskellige?
    Jeg er også blevet bidt af vores lille hvalp her den anden dag fordi hans ben sad fast i en bænk og han havde meget ondt og var bange men fik ingen mærker og de er jo ca samme størrelse så forstår ikke hvordan den kan have bidt så slemt at det er bekymrende.

• #27   21. aug 2008 Det er ikke mig der skal have baby men min søster, og det er hendes hund, men det jeg faktisk er mest bange for det er hvis nu babyen tager fat i hende på en forkert måde om den så ville angribe er går selvf. lang tid før det kommer til det.

Det jeg er mest overrasket over ved mit bid er at stadig ikke kan bruge min ene hånd uden at det gør vildt ondt.

Lige en rettelse, jeg havde hørt det som at hunden havde været 7 steder men det er kun 2 steder, og min søster flytter til december, og der tager hun hunden med.

Også bekymre det mig at hun i en alder af kun 11 uger allerede er fuld størrelse som en dansk/svensk gårdhund, og hun kunne godt se ud som om hun bliver størrer, og hun bider allerede ret hårdt.

Hun er sød nok, hun er bare ikke venligt stillet overfor mig, det er velat mærke efter at hun har bidt mig, hun har knurret af mig et par gange og jeg undgår faktisk helt at snakke med hende, mest fordi min søster og hendes kæreste syntes det er fedt at deres lille hund har bidt mig.

Jeg har stadig gyldig stivkrampe, men jeg syntes det er vildt at det stadig gør ondt tre dage efter bidet.

• #28   21. aug 2008 må også tilslutte mig de andre - tror bestemt ikke det var bevidst

• #29   21. aug 2008 Kaja, det er klart, at hunden nu er på vagt overfor dig - du har ganske enkelt overtrådt nogle grænser hos den. Det skal bygges op igen...

• #30   21. aug 2008 Kaja a...Hvis det gør så ondt, skulle du tage at ringe til lægen, så han/hun kan kigge på det..
    Og undskyld..men hvordan kan det være 3 dage siden..Igår skrev du "det var igår"..altså må det være 2 dage du har haft ondt...og det er vel egentlig meget naturligt. Hvis man eks.vis hamrer foden, knæet el. lign. ind i et møbel, skarp kant osv. har man også ondt et stykke tid efter.

• #31   21. aug 2008 det er 3 dage med idag jeg blev bidt tirsdag oprettede emnet onsdag fordi jeg lige skulle bearbejde hvad der var sket

Kommentér på:
Min søsters hund har bidt mig

Annonce