784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Splitter hjemmet... Splitter hjemmet...

Hej hundefolk smiley

Hvordan er eller var jeres 7 mdr.s hvalpe/unghunde? Min dejlige dreng på 7 mdr. (FT springer) splitter hjemmet ad i øjeblikket når jeg ikke er hjemme smiley
Han har bla. trukket gulvtæppet af vores trappe, der ligger altid et par sko oven på, køkkenrulle ud over det hele, en enkelt gang et glas der var væltet og smadret oppe på vores spisebord smiley
Han er ikke alene, da vi har to hunde. Den anden er fem år og har aldrig haft problemer med at være alene hjemme, hun har aldrig ødelagt noget.

Jeg er i skole fra 8-14. Inden jeg tager i skole går jeg med dem 10-15 min. Han får mad enten i haven spredt over det hele, i en flaske med et lille hul i eller i sådan en græs-plade. Så jeg synes jeg prøver at stimulere ham inden jeg tager af sted.
Lige så snart jeg kommer hjem er han helt oppe og køre, altså rigtig glad. Han logrer, løber rundt MEN "bider" mig også i armen og glædespisser.
Der går jeg altid 20-50 min. med begge hunde, hvor vi træner, skiftet tempo, løber løs, laver søgeøvelser osv.
Jeg bruger altid to timer fra jeg kommer hjem, KUN på mine hunde. Hvad enten det er træning, være i haven eller leg inden dørs.

Hvad er jeres erfaringer og råd?

Jeg snakker også med min adfærdsterapeut i dag smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Splitter hjemmet...
  • #4   29. apr 2014 min er nu 5½ md og jeg har haft hende i 2 mdr. Hun har været alene hjemme et par gange fra 6.45 til 13.20. og ellers med i bilen på job. Hun har kun 2 gange lavet "ballade" men det var mig der havde dummet mig. Hun har skidt på gulvet 3 gange, men pyt, køber nyt tæppe hår hun bliver ældre. Hun har i dag været alene 6.445 til 13.20 og intet var gjort. Hun kommer lige i haven om morgenen før jeg kører, og derefter 2 aktivitets ting med godter i. Og så krydser jeg bare fingre, og håber det bedste.

• #5   29. apr 2014 Er der en speciel grund til i har købt en FT´er?
    Altså et formål, jagt, brugshund, agility hund eller lign., ?

Det er jo en hund der skal arbejdes med, dagligt, og oftest flere gange dagligt, ellers keder den sig, og finder så på noget selv at lave,så som at splitte hjemmet ad.

• #8   30. apr 2014 Tak for alle jeres svar. Er glad for at høre et par af jer har samme problemer smiley

Ja, vi har købt ham for at gå på jagt og til agility og forhåbentligt i avlen (kræver så ikke så meget træning - det klare han fint selv smiley ) og så er det min kærestes drømmehund - det er så også blevet min drømmehund, for han er helt fantastisk at træne med og helt utrolig kærlig smiley

Som sagt, han bliver aldrig bare fodret i en skål, der skal han ud og bruge sin snude og den morgentur vi går træner vi både lidt på plads og sit/bliv siddende men han får også lov at snuse rundt i markerne.

Vores ture er altid varrieret, vi bor på landet ud til en stor vej, men vi skifter mellem landevejen, markvejene, skoven, byen og de nærliggende søer.

Jeg vil helt klart tage til eftertragtning at gå mere end 15 min. om morgenen med ham, men det skal også passe med at han ikke kommer ud og gå fx 30 min. og derefter bliver forladt..
    Hvordan tilpasser I andre dette?

• #10   30. apr 2014 Og hvad tid tager du af sted? smiley
    Strukturere du det så du er i bad aftenen før og gør mad klar aftenen før?

• #11   30. apr 2014 Man står jo bare op efter det;) jeg var fx oppe kl 5 hver morgen for at sørge for hunde før jeg kørte kl 7 halv 8:)

• #12   30. apr 2014 Nu er jeg jo hjemme så står jeg først op kl halv 6 eller 6 smiley

• #14   1. maj 2014 Okay smiley Det er meget rart at høre hvordan I andre gør.
    Jeg står normalt op 1½-2 timer før jeg skal ud af døren. I dag kom jeg op i virkelig god tid og så er min hundedreng bare rigtig syg smiley Så holder en "hundens første sygedag", jeg kan ikke være væk fra ham når han ikke kan holde noget i sig....venter bare på kl. bliver 8 så jeg kan ringe til dyrlægen smiley

Kommentér på:
Splitter hjemmet...

Annonce