Splitter hjemmet... Splitter hjemmet...
Hej hundefolk
Hvordan er eller var jeres 7 mdr.s hvalpe/unghunde? Min dejlige dreng på 7 mdr. (FT springer) splitter hjemmet ad i øjeblikket når jeg ikke er hjemme
Han har bla. trukket gulvtæppet af vores trappe, der ligger altid et par sko oven på, køkkenrulle ud over det hele, en enkelt gang et glas der var væltet og smadret oppe på vores spisebord
Han er ikke alene, da vi har to hunde. Den anden er fem år og har aldrig haft problemer med at være alene hjemme, hun har aldrig ødelagt noget.
Jeg er i skole fra 8-14. Inden jeg tager i skole går jeg med dem 10-15 min. Han får mad enten i haven spredt over det hele, i en flaske med et lille hul i eller i sådan en græs-plade. Så jeg synes jeg prøver at stimulere ham inden jeg tager af sted.
Lige så snart jeg kommer hjem er han helt oppe og køre, altså rigtig glad. Han logrer, løber rundt MEN "bider" mig også i armen og glædespisser.
Der går jeg altid 20-50 min. med begge hunde, hvor vi træner, skiftet tempo, løber løs, laver søgeøvelser osv.
Jeg bruger altid to timer fra jeg kommer hjem, KUN på mine hunde. Hvad enten det er træning, være i haven eller leg inden dørs.
Hvad er jeres erfaringer og råd?
Jeg snakker også med min adfærdsterapeut i dag
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Altså et formål, jagt, brugshund, agility hund eller lign., ?
Det er jo en hund der skal arbejdes med, dagligt, og oftest flere gange dagligt, ellers keder den sig, og finder så på noget selv at lave,så som at splitte hjemmet ad.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 109
Ja, vi har købt ham for at gå på jagt og til agility og forhåbentligt i avlen (kræver så ikke så meget træning - det klare han fint selv
Som sagt, han bliver aldrig bare fodret i en skål, der skal han ud og bruge sin snude og den morgentur vi går træner vi både lidt på plads og sit/bliv siddende men han får også lov at snuse rundt i markerne.
Vores ture er altid varrieret, vi bor på landet ud til en stor vej, men vi skifter mellem landevejen, markvejene, skoven, byen og de nærliggende søer.
Jeg vil helt klart tage til eftertragtning at gå mere end 15 min. om morgenen med ham, men det skal også passe med at han ikke kommer ud og gå fx 30 min. og derefter bliver forladt..
Hvordan tilpasser I andre dette?
jul 2006
Strukturere du det så du er i bad aftenen før og gør mad klar aftenen før?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jul 2006
Jeg står normalt op 1½-2 timer før jeg skal ud af døren. I dag kom jeg op i virkelig god tid og så er min hundedreng bare rigtig syg
Splitter hjemmet...