{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Den "nye" trend? {{forumTopicSubject}}

Jeg gammel tussehoved har så svært ved at forlige mig med at alle hunde snart kun bliver købt med henblik på at avle med dem.

Jeg har også en stærk fornemmelse af mange ups-kuld er fuldt overlagt. I reglen kvajer vedkommende sig når man læser om disse herinde.
Man spørger til avl når man har en hvalp på 9 uger - ergo er den lige kommet ind af døre!
Man faldbyder hanhunde rask væk - for unge tjaaa - de er i hvert tilfælde ikke tjekket for lige "det værste".

Hvorfro er det blevet så alt afgørende at ens hunde skal have den "fornøjelse" at blive "forældre"?
Hvor er selvkritikken henne?

Jeg mener - man læser om Fido der splitter hele hjemmet ad og har andre uønskværdige adfærdsproblemer.... er det virkelig sådan en hvalp af denne man gerne selv vil have igen?

Jeg mener - at mindste kravet må da i det mindste være at man selv vil beholde en hvalp - men det er ikke det jeg fornemmer i mange tilfælde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den "nye" trend?
  • #2   13. okt 2010 det er moderne, at få hvalpe på sine hunde ;o)

jeg villa da rigtig gerne have en hvalp efter min dreng,.... han er fantastisk smuk og dejlig og har et skønt sind :oP

• #3   13. okt 2010 Maj-Britt - klart det er penge... når man tager 5000+ for blandingshunde, kan det da ikke være andet ?

• #4   13. okt 2010 Maj-Britt

Det er da det dummeste argument for at producere et kuld hvalpe.
    Men okay - heldet står den tossede bi...
    Et fint kejsersnit søndag aften og en dødfødt hvalp skulle nok rette op på forståelsen?

Eller - køberkrav om arvelige defekter?

Tine - du har en begrundelse

• #7   13. okt 2010 Du har helt ret. Det er en virkelig kedelig trend.

Og alle de uoverlagte kuld gør jo, at man dårligt selv tør indrømme, hvis man planlægger et velovervejet kuld på sin avlsgodkendte DKK-hund, fordi langt de flestes motivation for at lave et kuld er enten er penge eller "den vil så gerne...." SUK...

• #8   13. okt 2010 Nåååååååå - javel smiley

• #9   13. okt 2010 Karina

Jeg kan forestille mig du også gør dig alverdens forarbejde på at finde den helt rigtige - og det er bestemt ikke noget at skjule!

• #10   13. okt 2010 Fætter - klart! har da en begrundelse udover ovenstående, har han skønne arbejdsegenskaber.... og han er sund... 0 på albuer og A/B hofter...... meeeen nu er der jo lige den mindre detalje, at han er 6 cm for høj, så han blir aldrig far...

er sikker på at han hader mig, for ikke at få den mulighed ;o)

Maj-Britt - det er dælme en skam at jeg har neutraliseret tæven her i huset, ellers sku der da produceres på livet løs :oP

• #11   13. okt 2010 Så længe man blander racerne, så får man jo ingen sygdomme. Så der er ingen grund til at tjekke for det. Og kejsersnit sker kun for de hunde, som er avlet mærkelige og det ordner man igen ved at blande. Og bare de to racer du blander koster 10.000, så kan du snildt tage 7500 for en hvalp. God forretning!
    Og alle hunde vil da være forældre? Det er da derfor tæverne har bamser og hanhundene pinker bamser, ben og sofapuder. De kan jo ligesom ikke tale vel? Så de viser det på den måde!

• #12   13. okt 2010 Kan kun være enig i at det er dybt godnat at folk med hunde på 9 mdr -1år eller yngere planlægger kuld på/med deres hund.

Gad godt at se hvordan de ville reagere hvis de havde en datter på 12 år som kom hjem og sagde at hun var gravid.

Desværre kan man ikke gøre så meget andet end at selv lade vær med at købe hvalpe af så unge forældre.

• #13   13. okt 2010 Jeg må indrømme, at jeg slet slet ikke har tilstrækkelig viden om avl og linier til at kunne vælge den korrekte tæve.

Så når Aqui skal være far til foråret, er det med en tæve, som hans opdrætter har købt ind af andre linier. Hendes vurdering og erfaring stoler jeg blindt på, og efter jeg har mødt tæven, er jeg fuldstændig forelsket! smiley

Vi har fået et par avlstilbud tidligere, som jeg har forelagt hans opdrætter - men det er først nu, hvor han når at bliver over 4 år, at den helt rigtige tæve er der. Til gengæld håber vi jo på, at kombinationer bliver vellykket, så den kan blive gentaget om et par år smiley

• #15   13. okt 2010 Maj-Britt - HIH, det er en skøn tanke! Hvis der var avlsgodkendelse og helbredskrav for mennesker, kender jeg da en hel del, der helt sikkert ikke ville kunne få lov til at videreføre deres gener!!

• #16   13. okt 2010 Karina og Møghundene: Og tænk nogle pæne mænd vi ville blive sat sammen med for at avle. Mmmmmm

• #17   13. okt 2010 Jeg ville nok få avlsforbud pga. astma og høfeber... smiley Og tænk på at man ikke kun skal kigge på mændene - men også på de linier de kommer fra smiley

• #18   13. okt 2010 Jeg ville helt sikker ikke blive alvs godkendt, bruger både briller og har skæveben + tåen ved siden af min storetå er en anelse længere end storetåen smiley

• #19   13. okt 2010 Maj-Britt - jeg er nok blevet smittet med den forfærdelige sygdom "tavlesnobberi" ..:-( jeg mener ikke at min DKK hund, skal på en tæve, når nu han er SÅ meget ved siden af standarden....
    håber der en dag findes en kur for den sygdom..... jeg går jo glip af mange penge smiley
    men måske, hvis jeg bestikker en dommer til, ikke at måle ham? og kun kigge på afstand? hmmm....

eller hvad fa'en.... kan vel bare blande ham med et eller andet....?
    det kan jeg vel tjene lidt håndører på..... 5000 pr parring lyder fair, nu han ikke er godkendt.... ;o)

• #20   13. okt 2010 Måske har vi så mange skavanker, fordi der reelt ikke er nogen, der har sørget for at gøre et ordentligt stykke arbejde, inden de har valgt at indgå i avl? smiley

• #21   13. okt 2010 Tine

Jeg har haft flere tæver der ikke er kommet i avl. De var alle avlsgodkendte.
    Vil jeg ikke selv beholde en hvalp - ja så skal den heller ikke have nogen.

• #23   13. okt 2010 Jeg tror sgu at jeg vil sætte Louie til avl! Han har godt nok patella på begge knæ, men bare det ikke er en pomeranian han hopper på, så går det jo ikke videre. Og han er godt nok 8-10 cm for høj (eller 50 %) i forhold til FCI standarden, men hvad pokker? Han har jo tavle i DRU. Han er heller ikke udstillet, men hvorfor skulle han dog også det? Bare begge forældre har tavle, så er det lige så godt som hvis hvalpene får det.

• #24   13. okt 2010 LOOOOOOOOOL Maj-Britt

• #26   13. okt 2010 Puha, hvor er det nemt at komme til at føle sig gammel og "utrendy"!

Jeg vil øjeblikkelig få parret Ojo, hun er 2½ år gammel, altså nærmest for gammel, avlsgodkendt og det hele, men tænk, jeg går bare her og synes, at JEG skal have mere tid og overskud inden der skal ligge et kuld hvalpe her!

Hvad er jeg da for en hundeejer???

• #28   13. okt 2010 Nåh ja, det kan hun da! Godt så! Så kan jeg passe mit arbejde, behøver ikke tage fri eller noget.
    Måske kan jeg endda liiiige tage lidt i byen mens hun nedkommer??

• #29   13. okt 2010 Og hvis de overlever, kan jeg sælge dem allesammen, blive rig og tage en laaang ferie syd på!

Vil du passe menageriet i en måned Maj-Britt;-D

• #30   13. okt 2010 Og det skulle jeg bare have vidst! Sidste gang jeg havde hvalpe kostede det 6 ugers ferie, samt al det afspadsering der stod på kontoen:-(

• #32   13. okt 2010 He he! Som du kan pakke en afvisning ind Maj-Britt!!!;-D

• #33   13. okt 2010 Lav du en fødegård ved søen og slagt en ged og smid ind til dem - resten klarer de vel selv?

Ved godt det er dig jeg skal henvende mig til når jeg skal finde en passende partner for min 7mdr gammel tæve....det må sådan ca være omkring nu Maj-Britt?

• #35   13. okt 2010 Ahhhh - okay. Du har måske allerede en i tankerne?

• #36   13. okt 2010 Daens grinertråd. Tak for den.

• #38   13. okt 2010 Ohhh er sikker på Lotto ser det som et sundhedstegn - sådan en frø er skam ikke at kimse af!
    Men de der faner? Kan hvalpene ikke risikerer al pelsen samler sig under hagen?

• #40   13. okt 2010 Ej tis altså...
    Vidste at jeg skulle ha parret Lady under WDS, der var jo masser af hanner, så hun kunne jo selv ha valgt.....
    Nu er hun jo ved at være lidt gammel i det, hun er jo over 1½ år....

Kommentér på:
Den "nye" trend?

Annonce