{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Chihuahua trend! {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig eller?
Hver eneste gang vi er nogle steder ser vi nye mennesker med små chihuahua hvalpe osv. og det er helt unge piger der har dem!
de er pakket ind i en masse tøj der er utrolig ubehageligt at have på, og nogle gange sko også!!!! og de slæbes rundt i butikker og får ikke engang selv lov at gå!!!

Ja! jeg ved godt jeg selv har 2 chihuahua´er og jo de har også en lille jakke. Men det er KUN for at kunne holde varmen og jo de har også en taske! men den har de kun som en de kan komme op i hvis de små ben impelthen lige skal have en lille pause når vi er på tur...

I dag så jeg en ung pige på omkring 15. Hun gik med sin chihuahua i en alt for lille taske. Og så den stakkels lille hun derinde fuldstændig pakket ind med tøj på også! Hun stoppede op og løftede den ud og den havde sørme sko på også!

Da hun tog den ud stod den stille og rystede. Hun trak i snoren og sagde ud og tisse! DET VAR SÅ HÅRDT AT SE!
Jeg var selv nede i byen med min lille chihuahua-hvalp Soffy. Jeg skulle nemlig ind og finde et halsbånd til hende. "pigen" kom sagde NÅÅRH og jeg hørte hun kaldte hendes hund coco chanel! Hun kom hen og hilste på os! OG NEJ HVOR VAR DEN DOG KED AF DEN LILLE VUF!!!

Syntes ikke det kan være rigtigt!!!
Hvad mener i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua trend!
  • #1   7. feb 2009 Jo men de er måske ikke helt vokset fra Barbie dukken endnu. Men ja det er ikke et hundeliv.

• #2   7. feb 2009 smiley

Der er et par stavefejl, gik lige lidt stærkt smiley

Men i kan sikkert gætte hvad der skulle have stået smiley haha

• #3   7. feb 2009 Det er vel bare et spørgsmål om, at opdrætterne skal være mere kræsen. Men kig i markedet og du vil finde mange Chihuahua'er uden stambog osv. Kan forestille mig de er forholdsvis nemme at få fat i. I DKK er det efter min mening noget svære at få lov til at købe en hvalp. Jeg har iøvrigt lige parret Chili og de hvalpe der forhåbentlig kommer skal IKKE ud og leve sådan et liv! Så hellere beholde allesammen selv

• #4   7. feb 2009 Ja det er skisme sørgeligt. Fatter slet ik hvor helt unge piger får så mange penge til en hund fra.
    Må godt nok tilstå at jeg aldrig selv har set noget lignende.

• #6   7. feb 2009 Hvis jeg pakker min chihuahua ind i bomuldsvat, staniol eller dynejakker, så er det kun min sag og ikke andres... WHO CARES siger jeg bare. sorry men folk er forskellige og jeg er sikker på at denne hund du har set, lever et udemærket liv både i og udenfor tasken.

Lupe elsker sin taske og hopper gerne selv op i den

Og jeg kender altså en som har en stor fed engelsk bulldog som hedder Coco Chanel, daglig tale: CC - og rottweilere som hedder dolce og gabbana og og og ja det er da pænt plat i mine ører, men så igen er der sikkert andre som syns Lupe er et plat navn. WHO CARES...

folk/hundeejere er forskellige og fred være med det smiley

• #7   7. feb 2009 Hmm ja jeg er så en af dem der ikke fatter, man slæber hunden med ud at handle, mine har ALDRIG haft en taske, og tøj bruger de heller ikke, de har ben og pels stakkels dem , og så bliver de hjemme når jeg skal ud og handle .

• #8   7. feb 2009 Sacha>> Ved ikke om den var til mig, mener bare man nok kunne komme langt hvis alle var kritiske mht. hvem man sælger hund til. Og så kunne jeg aldrig drømme om, at give mine tylskørt sådan noget på. Hvis skyld er det for? Kan sgu ikke være for hundens

• #9   7. feb 2009 Sascha>> Tror desværre mange er ligeglad, bare de får solgt og tjener penge. Men skal være ærlig at sige, at jeg var under 18 da jeg købte min den første, men jeg ledte fra start af efter en jeg kunne udstille...

• #10   7. feb 2009 Sascha>> Ved ikke rigtigt... De hvalpe Chili forhåbentlig får her om en 63 dages tid, vil jeg hellere beholde selv, hvis alternativet er, at de skal ud og være påklædningsdukke ved en eller anden teenager.

• #11   7. feb 2009 Sascha>> Der er også forskel på dækken/trøje og så alt det andet "fims" man ser rundt omkring. Jeg har oplevet to gange, da jeg boede i Randers, at blive råbt efter fordi Chico IKKE havde tøj på. De ville både melde mig til det ene og det andet for dyremishandling. Men nu er det sådan at Chico ikke fryser...

• #12   7. feb 2009 Janni, jeg kunne heller aldrig drømme om at give min hund tyld og badutskørt på, ren og skær fordi jeg syns det er rædselsfuldt og påklædningsdukke agtigt. Men der går så min grænse. andres går andre steder. Og lets be honest here... tror du hunden tager skade af det? Føler den sig ydmyget mere i et tyldskørt end i en jakke eller dækken? smiley Jeg tror ærlig talt hunden er ret ligeglad, må jeg nok erkende.

• #13   7. feb 2009 Jeg kan sige dig så meget, at hvis jeg gav nogen af mine sådan noget på, så ville de ligne nogen der har fået tæsk. Så flove er de over sådan noget. I bund og grund er der vel ingen forskel, men jeg synes bare det er for meget! En ting er, hvis det er for at holde varmen, men nu har jeg lige kigget en del Chi-profiler igennem og mange af dem har alt muligt crap på om sommeren også. Det kan ikke være for andet end ejerens skyld!

• #14   8. feb 2009 jeg tror det er et spørgsmål om tilvænning eller forskelligt fra hund til hund. Jeg har også haft en dame som lavede Lupita en kasket, damn den ville hun ikke have på, og det har hun så heller ikke haft siden. men jeg er sikker på at havde jeg bestemt at hun skulle have den på et par gange, så havde hun også vænnet sig til det. Hendes jakker var hun ikke tosset med i starten. Men nu er hun ligeglad.

Ingen hunde kunne vel lide at gå med snor, sele, mundkurv osv. i starten. Men ejer bestemmer. Og så længe hunden ikke tager skade af det, ser jeg no harm smiley

• #15   8. feb 2009 Enig med Sascha...

• #16   8. feb 2009 Sascha, Hvordan ved vi at trådopstarter ved hvad en alt for lille taske er? Og hvad ER en alt for lille taske overhovedet?
    Og hvordan ved vi om denne hund kun lige var oppe i tasken og sidde i 5 min? Hvis den ikke var tilpas, er jeg sikker på den ville møfle rundt eller brokke sig? smiley Vi er så hurtige til at dømme andre og deres behadling af deres hunde.

Hvis gud nåde hjælpe mig at nogle behandler deres dyr anderledes end os, så er de dyremishandlere tendensen er ofte til stede, tænker jeg smiley

Er det mere normalt og rart for hunden at blive holdt i en alm. taske, eller under jakken på maven? Min Lupe har en taske og som sagt tidligere, den er hun saft suseme glad for.For den gør at jeg ikke behøver efterlade hende derhjemme, når jeg skal nogensteder hen. Om det værende læge, handle, restaurant, flyve osv. Vi er sammen så godt som døgnets 24timer og nyder begge to at muligheden er for dette. TAK FORDI der er lavet hundetasker som er diskrette og kan lukkes til, men hvor hunden stadig er tilpas og kan trække vejret smiley at sætte hende i en alm. taske eller holde hende under en jakke er da værre i mine øjne?

MEN på trods af min Lupe har en taske og vi bruger den jævnligt, er der vist ikke ÉN der med god samvittighed, kan komme og sige min hund ikke får nok motion og lov til at bruge sine små ben, efter at have set billederne på hendes profil og i hendes albums.
    Min lille Lupe har vandret flere mil end de fleste andre hunde herinde. Store som små. OG det enda på trods af hun har en taske, som hun godt kan lide smiley

• #17   8. feb 2009 helt uden for det oprindelige emne

sascha, mener du seriøst at du tager din hund med i dagligvare butikker ???

• #18   8. feb 2009 har ikke lige læst alles meninger men vil lige komme med min egen..

jeg er fuldstændig enig faktisk. selvom en chihuahua er så lille og man godt kan ha tendens til at tænke. "næææh hvor skal den bare ha lyserøde kjoler og sko på for det kan den ikke leve uden," så er det altså stadig en hund.
    jeg har selv en striktrøje, en t-shirt og et vind/vantæt dækken, til min lille johnson. har en taske også, men den har han desværre bidt lidt i lynlåsen i, så skal ha købt en ny.

men tasken er udelukkedne til transport hvor det ikke er mulighed for at ha en fri hund, som i en bil, eller bus, eller tog osv.
    hans tøj har han kun på når han er udenfor når det er koldt,
    hans t-shirt har han på hvis det er lidt små koldt inden for.

har altid haft den opfattelse af at det er forkert at give en hund tøj på, men kan se nødvendigheden en gang i mellem. og mener ikke der er noget galt i et simpelt dækken eller lignende.
    men kan ikke holde ud at se på dem med råpakkede chi'er i tasker, med flyverdragt og vanter på. det altså bare for synd...

ved ikke om jeg gjorde mig tydelig?

• #19   8. feb 2009 sascha
    jeg skal heller ikke have min hund stjålet, så derfor bliver han hjemme når jeg skal handle, synes faktisk det er virkelig uhygiejnisk at slæbe dyr med i fødevarebutikker, for ikke at sige "ikke tilladt"

• #20   8. feb 2009 LInks, jeg tager da også min med i daglivare butikker og?

Hun får lov at slikke på alle ostene, bide i fiskene og tisse lidt på hakkekødet, er der noget galt i det?

Som Sascha, ville jeg heller aldrig lade hende stå uden for, af frygt for at hun blir stjålet. Og når man har hunden i en taske beregnet til hunde, er der som regel ingen butikker der siger noget til det.

• #21   8. feb 2009 puparazzi
    det er da ærgeligt at der ikke er mange butikker der siger noget til det, håber da ikke for dem at fødevarekontrollen kommer forbi en af de dage, hvor I får lyst til at handle ind med hunden :o)

• #22   8. feb 2009 sascha
    det er ikke alle steder det ikke er tilladt med mobiler, og det er jo bare noget butikken finder på, det er ikke noget de får en mega bøde for ikke at overholde, og utroligt nok er det også lovligt at have sine børn med ud og handle (desuden må det da være nogle ulækre børn du kender)

• #23   8. feb 2009 sascha
    det er vidst meget heldig at du ikke har børn :o)
    men kan godt høre på dig at du heller ikke kender nogen

Kommentér på:
Chihuahua trend!

Annonce