Chihuahua trend! {{forumTopicSubject}}
Er det bare mig eller?
Hver eneste gang vi er nogle steder ser vi nye mennesker med små chihuahua hvalpe osv. og det er helt unge piger der har dem!
de er pakket ind i en masse tøj der er utrolig ubehageligt at have på, og nogle gange sko også!!!! og de slæbes rundt i butikker og får ikke engang selv lov at gå!!!
Ja! jeg ved godt jeg selv har 2 chihuahua´er og jo de har også en lille jakke. Men det er KUN for at kunne holde varmen og jo de har også en taske! men den har de kun som en de kan komme op i hvis de små ben impelthen lige skal have en lille pause når vi er på tur...
I dag så jeg en ung pige på omkring 15. Hun gik med sin chihuahua i en alt for lille taske. Og så den stakkels lille hun derinde fuldstændig pakket ind med tøj på også! Hun stoppede op og løftede den ud og den havde sørme sko på også!
Da hun tog den ud stod den stille og rystede. Hun trak i snoren og sagde ud og tisse! DET VAR SÅ HÅRDT AT SE!
Jeg var selv nede i byen med min lille chihuahua-hvalp Soffy. Jeg skulle nemlig ind og finde et halsbånd til hende. "pigen" kom sagde NÅÅRH og jeg hørte hun kaldte hendes hund coco chanel! Hun kom hen og hilste på os! OG NEJ HVOR VAR DEN DOG KED AF DEN LILLE VUF!!!
Syntes ikke det kan være rigtigt!!!
Hvad mener i ?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 49
Der er et par stavefejl, gik lige lidt stærkt
Men i kan sikkert gætte hvad der skulle have stået haha
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Må godt nok tilstå at jeg aldrig selv har set noget lignende.
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
Lupe elsker sin taske og hopper gerne selv op i den
Og jeg kender altså en som har en stor fed engelsk bulldog som hedder Coco Chanel, daglig tale: CC - og rottweilere som hedder dolce og gabbana og og og ja det er da pænt plat i mine ører, men så igen er der sikkert andre som syns Lupe er et plat navn. WHO CARES...
folk/hundeejere er forskellige og fred være med det
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
aug 2005
feb 2005
aug 2005
Ingen hunde kunne vel lide at gå med snor, sele, mundkurv osv. i starten. Men ejer bestemmer. Og så længe hunden ikke tager skade af det, ser jeg no harm
feb 2005
aug 2005
Og hvordan ved vi om denne hund kun lige var oppe i tasken og sidde i 5 min? Hvis den ikke var tilpas, er jeg sikker på den ville møfle rundt eller brokke sig? Vi er så hurtige til at dømme andre og deres behadling af deres hunde.
Hvis gud nåde hjælpe mig at nogle behandler deres dyr anderledes end os, så er de dyremishandlere tendensen er ofte til stede, tænker jeg
Er det mere normalt og rart for hunden at blive holdt i en alm. taske, eller under jakken på maven? Min Lupe har en taske og som sagt tidligere, den er hun saft suseme glad for.For den gør at jeg ikke behøver efterlade hende derhjemme, når jeg skal nogensteder hen. Om det værende læge, handle, restaurant, flyve osv. Vi er sammen så godt som døgnets 24timer og nyder begge to at muligheden er for dette. TAK FORDI der er lavet hundetasker som er diskrette og kan lukkes til, men hvor hunden stadig er tilpas og kan trække vejret at sætte hende i en alm. taske eller holde hende under en jakke er da værre i mine øjne?
MEN på trods af min Lupe har en taske og vi bruger den jævnligt, er der vist ikke ÉN der med god samvittighed, kan komme og sige min hund ikke får nok motion og lov til at bruge sine små ben, efter at have set billederne på hendes profil og i hendes albums.
Min lille Lupe har vandret flere mil end de fleste andre hunde herinde. Store som små. OG det enda på trods af hun har en taske, som hun godt kan lide
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
sascha, mener du seriøst at du tager din hund med i dagligvare butikker ???
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 38
jeg er fuldstændig enig faktisk. selvom en chihuahua er så lille og man godt kan ha tendens til at tænke. "næææh hvor skal den bare ha lyserøde kjoler og sko på for det kan den ikke leve uden," så er det altså stadig en hund.
jeg har selv en striktrøje, en t-shirt og et vind/vantæt dækken, til min lille johnson. har en taske også, men den har han desværre bidt lidt i lynlåsen i, så skal ha købt en ny.
men tasken er udelukkedne til transport hvor det ikke er mulighed for at ha en fri hund, som i en bil, eller bus, eller tog osv.
hans tøj har han kun på når han er udenfor når det er koldt,
hans t-shirt har han på hvis det er lidt små koldt inden for.
har altid haft den opfattelse af at det er forkert at give en hund tøj på, men kan se nødvendigheden en gang i mellem. og mener ikke der er noget galt i et simpelt dækken eller lignende.
men kan ikke holde ud at se på dem med råpakkede chi'er i tasker, med flyverdragt og vanter på. det altså bare for synd...
ved ikke om jeg gjorde mig tydelig?
sep 2007
jeg skal heller ikke have min hund stjålet, så derfor bliver han hjemme når jeg skal handle, synes faktisk det er virkelig uhygiejnisk at slæbe dyr med i fødevarebutikker, for ikke at sige "ikke tilladt"
aug 2005
Hun får lov at slikke på alle ostene, bide i fiskene og tisse lidt på hakkekødet, er der noget galt i det?
Som Sascha, ville jeg heller aldrig lade hende stå uden for, af frygt for at hun blir stjålet. Og når man har hunden i en taske beregnet til hunde, er der som regel ingen butikker der siger noget til det.
sep 2007
det er da ærgeligt at der ikke er mange butikker der siger noget til det, håber da ikke for dem at fødevarekontrollen kommer forbi en af de dage, hvor I får lyst til at handle ind med hunden :o)
sep 2007
det er ikke alle steder det ikke er tilladt med mobiler, og det er jo bare noget butikken finder på, det er ikke noget de får en mega bøde for ikke at overholde, og utroligt nok er det også lovligt at have sine børn med ud og handle (desuden må det da være nogle ulækre børn du kender)
sep 2007
det er vidst meget heldig at du ikke har børn :o)
men kan godt høre på dig at du heller ikke kender nogen
Chihuahua trend!