Lab=kedelig {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid været af den holdning, at jeg aldrig sku ha en labrador, da den er såååå kedelig og almindelig..
Og har egentlig sat mig for øje at skulle eje en Boston terrier når lady bliver gammel og grå...den er jeg faldet for
Men nu har jeg mødt et par labber, og de er da alligevel ret skønne, og flotte, og jeg er faktisk blevet ret glad for den brune lab...
Manden kan ikke lide Boston terrieren, som jeg kan, men kan sagtens gå med til labben...
Så måske må jeg bide det hele i mig...
Og faktisk indrømme at labben er lidt lækker race alligevel især den brune udgave mums.
Og vi er begge helt enige i at labben aldeles ikke skal blive fed, for den er så smuk i slank udgave.
Så kom her og vis billeder af jeres lækre labber...
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 106 Svar: 733
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Men hvad er der lige ved den brune lab? Der er vel ikke forskel p.g.a. farven? - og her tænker jeg alm. labrador (gul, brun, sort ) Jeg mener da at hverken udstillings- eller jagtlinjer skelner imellem farver men kun eksteriør og temperament (og brugsresultater, hvis det er relevant)
Det eneste m.h.t. farven, som jeg tror jeg ved, er, at formel 1 ikke (eller kun yderst sjældent) forekommer i brun.
mar 2008
mar 2008
aug 2007
Og hvis jeg var bekymret over, om folk brød ind i mit hus?, jamen hun kan godt sige "vuf" og ellers havde jeg installeret tyverialarm. Det er ikke hundens job at holde folk ude. Det er hundens job at være en del af familien, så at sige, en træningspartner, en ven, en soulmate (hvis man tror på den slags) og krammedyr på hundens betingelser. Ikke en tyverialarm! - Men det er nok klogt at have en så hunden og andre ting ikke bliver stjålet.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Hvis hundene stjæler mad fra bordet så er det fordi de er uopdragne, ikke fordi de er madglade
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 142
Han var aktiv jagthund til han blev 13 år, men hvis man ikke trænede eller var på jagt, så var sofaen det foretrukne..
Helt modsat den schæfer jeg har nu.. Han kan ikke nøjes med en lille gåtur, lige meget hvor god min undskyldning er og hvor syg jeg ser ud.. Han kravler på væggene hvis vi springer en træningsdag over..
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 307
mar 2008
aug 2007
" Det er hundens job at være en del af familien, så at sige, en træningspartner, en ven, en soulmate (hvis man tror på den slags) og krammedyr på hundens betingelser. Ikke en tyverialarm!"
At jeg skriver det i parentes er kun fordi, det ikke er alle der tror på sådan noget som "soul mate" - Jeg gør!
mar 2008
aug 2007
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 109
Min labbe Holly:
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 109
jun 2013
Svar: 479
Du finder ikke brune labber der er noget særligt, i forbindelse med jagt- og markprøver. Jeg ved der er mange der hævder de findes, eller der hævder de har en brun en der er en super god jagthund..... men..... Definér lige "supergod jagthund"
For efter min mening er det jo bare et spørgsmål om at sætte kraene langt nok ned... så jo... Så findes der da supergode jagthunde, der er brune.
Det har vist været diskuteret til hudløshed, og uanset er jeg ikke villig til at gå ind i dén diskussion igen, men blot opfordre tl at man, hvis man ikke vil tro på dét, selv gør sit forarbejde, og undersøger sagen til bunds...
Så kan vi snakke om den ene afstikker der ér, bagefter.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Han kan stort set ikke køres træt, men sagtens slappe af, elsker alt træning gerne i lang tid af gangen, gør kun på kommado, kan sagtens lade en steg stå på bordet (i snude højde) mens han er alene hjemme og så er han altid glad og klar til at arbejde.
Vi træner mindst én time om dagen, udover den træning vi laver på gåture. Træner lydighed, tricks, rally og parkour. Har tidligere lavet lettere jagt træning med ham også. Det må da kaldes en alsidig hund
Vi har efterhånden mødt mange som falder pladask for ham, også folk som normalt ikke er til retrievere.
Jeg var førhen også mest til de brune, hvis jeg kun skulle tage stilling til farven, men nu betyder farven intet, det er jo racen jeg holder af
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Og jeg Sys den brune er lækker til racen, så skal der en lab ind i huset en dag, blir den nok brun.
Men intet er sikkert
Jeg hader at se fede labber.
Hende den Bette vuf jeg har nu, ligger bestemt ikke på den lade side, og mangler ihvertfald ikke energi, så en hund med energi frygter jeg nu ikke
Madglæde generer mig heller ikke. Det gælder jo bare om at styre det den får serveret, og ikke bare lade den skovle i sig.
Den skal bruges som familie hund, til lydighedstræning, og leg og nogle lange ture i naturen.
Og faktisk har jeg ik mødt en lab der gør.
Min lille hund alarmerer gerne, så skulle en lab sige noget, så er det også tilladt
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
De to Labber mine forældre har haft har aldrig sagt et kvæk.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.379
Jo, de kan da råbe røv, når der kommer gæster - eller lige brøle en enkelt gang på altanen, hvis nogen formaster sig til at nærme sig vores parkeringsplads. Men det er også det
Min ældste er verdens største mad-øre. Ja, det er sq irriterende. Men sådan er han bare
Den yngste er ikke særlig madglad. Han kan sagtens gå fra et ben eller lade noget mad være, fordi han ikke lige gider.
Så der kan være utrolig individuel forskel indenfor racen
Den ældste er et dovendyr - men det er kun, fordi han er kastreret. Så ja, han går nok ind under kategorien "kedelig". Men der var sq gang i ham, før han blev kastreret
Den yngste er et energibundt uden lige. Fuld af krudt
Så igen - stor forskel!
Behagesyge? Næh, det er ingen af mine - så måske er de bare uopdragne
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 489
Da jeg søgte hund, ville jeg aldeles ikke have en labrador, fordi jeg synes det var en kedelig hund.
Og hvad endte jeg med?
En labrador blanding, der er mere labrador end noget andet og jeg elsker ham mere end noget andet En utrolig dejlig og samarbejdsvillig hund!
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 489
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.525
Al respekt for jer der kan klare opgaven med en labrador.
P.T. STOR forskel på jagtlinier og udstillingslinier, så med den brune får du helt klart en mere rolig hund end med jagtlinierne.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Og idag var der en med en brun lab der gik forbi os på tur...han har nok troet at jeg var skør sådan som jeg kiggede efter hunden
Der går dog nogle år før næste hund skal ind her, så må vi se om det blir en Boston eller en lækker lab....og str på bil....har en Chevrolet spark og planlæggerfamilieudvidelse, men samme bil, så den blir måske liiige lille nok
Jeg tvivler på at en lab kan være omme i bagagerummet som en 5kg hund kan
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Jeg har flere gange når jeg træningsmæssigt har 'bøvlet' med mine terriers eller min dobertøs tænkt hvorfor jeg dog ikke bare købte en lab af arbejdslinier eller en border collie.....
Men sekundet efter kommer jeg i tanke om at jeg kender så mange af begge slags af og jeg VED jeg ikke skal bo under samme tag som en lab eller en BC. Jeg ville få fniller.
jun 2013
En lab, hvor tænd og sluk knappen ikke fungerer optimalt, og hvor "ro" er svært at finde, er fuldstændig værdiløs som jagthund.
Og det er ikke labber af jagtlinjer, jeg ser hvor de egenskaber mangler, eller er svære at finde. Tværtimod, forholder det sig sådan at det netop er nogle af de egenskaber der avles specifikt efter.
Hvad der ikke just er tilfældet ved udstillingslinjer, eller det man sælger som værende "dual" linjer.
Jeg har ydermere til gode at se den lab af reelle beviselige jagtlinjer, der ikke til hver en tid vælger arbejdet frem for belønningen.
Men jeg vil gerne indrømme at der er rigtig meget skrammel der ér som du beskriver, der ganske vist sælges som værende labber, måske endda af jagtlinjer.... dog uden tavle...
I praksis har det sjældent ret meget til fælles med labben, andet end farven.
feb 2013
Det er hunde med stamtavler fra kenneler, der laver arbejdslinie labber (ikke udstilling og ikke dual) og det er jo bestemt ikke alle de arbejdslinielabber jeg kender der er sådan. Der er mange der har både tænd og slukknapper.
Der jo sådan at når der laves rigtig mange hunde så ER der altså nitter imellem. Det er ikke alle arbejdslinielabber der er perfekte til det de er skabt til. Den ene af de nitter jeg kender har opdrætter indrømmet er en nitte og at den simpelthen er blevet 'for meget'
Mht at fravælge arbejdet for belønningen. Tjaaa bum bum jeg træner sammen med en (jagtlinielab), der ikke skal have for gode belønninger for så kan den ikke koncentrere sig om andet end belønningen.....
Jeg kender selvfølgelig også mange af dem som du også beskriver: 'labber' uden stambog - ofte er de sågar F1'ere der ikke har ret meget andet end farven tilfælles med labrador.
jun 2013
AT der anturligvis ér nitter hist og hér, og at der naturligvis også er forskel på individerne. (og hvad opdrætterne går efter, altså selve linjerne) Men at det altså ikke er kendetegnende for avlen som helhed.
feb 2013
Lab=kedelig