{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Af med den slidte hund...... {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en, efter min mening.. Sørgelig/ kedelig annonce, Kom jeg til at, tænke på om andre havde samme holdning til tingene...
Ville i sælge jeres gamle kammerat, gennem mange år, til fordel for en ny frisk hvalp/unghund.. som den gamle nu engang bare ikke kan enes med...
Jeg selv synes det, er noget svineri.. Kender ikke historien bag denne annonce.. men kom til, at tænke på min gamle lab på snart 10 år.. Kunne da aldrig sende ham til andet hjem.. Og svigte ham, fordi nu var der kommet en frisk hund til i hjemmet istedet for....
Hvad er jeres holdning til dette????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Af med den slidte hund......
  • #1   1. dec 2007 Nej.. bestemt ikke. Det må da også være lidt hårdere for den gamle hund at skulle skifte hjem end det er for hvalpen.

• #2   1. dec 2007 Det kommer jo an på hvad man har hunden til..

Jeg kender en del, der bruger den til sportshund eller tjenestehund, og der kan det sagtens være sådan, at når den ikke kan bruges til det formål den er købt, så bliver den afhændet eller aflivet, hvis den er gammel..

Jeg skal ikke gøre mig til dommer...

Jeg kan ikke selv gøre det, dertil knytter jeg mig for meget til de dejlige kræ...

• #3   1. dec 2007 Hvis jeg nogensinde skulle komme i den situation, så ville det være den sidst ankomne der skulle videre...

Men omvendt kan jeg godt forstå at en kennel giver en hund der skal ud af avl en seniortilværelse et andet sted.

• #4   1. dec 2007 Ville aldrig erstatte luna med nogle anden, hvis jeg købte en hund mere og det ikke gik ville jeg gå af med den nye hund først helt sikkert

• #5   1. dec 2007 No way....Jeg vil gå gennem ild og vand for begge vores hunde. Nu har jeg jo heller ikke en race, hvor det er sædvane at de ikke kan fungere sammen. Men HVIS det en dag skulle knibe, vil jeg benytte mig af ALLE kneb for at beholde begge hunde. Men ellers må det være sidst ankomne. Man skiller sig da ikke af med et familemedlem uden at have prøvet ALT først??

• #6   1. dec 2007 Bare det når ældre hunde i det hele taget bider hvalpe, så mener jeg der er noget galt med hunden, men det må man da vide om ens hun gør den har vel mødt hvalpe før

• #8   1. dec 2007 Jamen, hvis en ældre hund bider en hvalp uprovokeret (eller vil næsten sige: i det hele taget), så er der noget galt med den ældre hund og så ville jeg nok nærmere overveje aflivning frem for salg:-)

• #9   1. dec 2007 Nu er det en Lab, der er til salg.... Og historien melder jo intet om, om det er den unge der ikke kan med den gamle eller omvendt.

• #10   1. dec 2007 jeg ville beholde den ælste hund , da den unge hund , har lettere ved at falde til et nyt sted , synes en gammel hund der måske har 2-3 år tilbage , bør blive i sit kendte miljø smiley

• #11   1. dec 2007 Jeg så godt annoncen:-) Men der står at de søger et sted, hvor man ikke har hund. MEN de kan jo have misfortolket hundenes signaler, det er der ingen der ved.

• #12   1. dec 2007 Jeg ville aldriq komme af med min dejlige prinsesse, for en anden en hvalp/hund..... aldriq .

• #13   1. dec 2007 Nej bestemt ikke...
    Selvfølgelig kommer det meget an på omstændighederne, men jeg ville absolut ikke anskaffe en ny hvalp, hvis jeg vidste det ikke faldte i god jord hos den gamle.

• #14   1. dec 2007 Jeg havde en gammel goldenhan, da jeg mødte min mand. Han er fra jylland og flyttede herover til mig. Han havde en gammel labhan, som dog var flyttet ind til hans mor. Men han savnede denne gamle lab, så da min venindes tæve fik hvalpe, valgte vi at købe en af disse hvalpe (Lotus), selvom vi havde aftalt først at få en hvalp, når den gamle golden var væk. Nå, men de to hunde kom FINT ud af det med hinanden. Men så ville skæbnen at min svigermor døde 1½ måned efter at vi havde fået Lotus. Vi var HELT enige om at der slet ikke var tale om noget "valg", da vi besluttede os til at tage den gamle labhan (Blackie" med hjem. Vores største problem var bare at få de to gamle dominerende hanner til at enes. Det gik heldigvis fint (med en enkelt "smutter"), men jeg ville da have prøvet ALT før jeg opgav. Man smider ikke bare en hund væk.

• #15   1. dec 2007 Jeg ville aldrig kunne skaffe mig af med min hund, bare fordi jeg fik noget nyt og spændene. Der er desværre mange som køber nu og afskaffer den gamle brugte model.

• #16   1. dec 2007 Jeg har måttet gøre noget i den stil. Vi fik Nova da Jessie(vores gamle hund) var 6 år. Da hun (Jess) var 11 var hun begyndt at få lidt gigt. Hun ville stadig gerne med til træning men hendes krop kunne ikke holde til det. derudover var hun terrier med stort T og når damen ikke fik sin vilje gik det ud over nogen, i dette tilfælde Nova. Og kampene mellem de 2 tog til i styrke for hver gang. Til sidst valgte vi at Jessie flyttede over til min Svigermor for at få sit otium.
    Jessie kom hos dem i forvejen og elskede dem højt. Desuden slap hun for at se os andre træne hvilket pinte hende. Min svigermor var lykkelig for hende og det samme var Jess. Så ja jeg har fundet et andet hjem til en gammel hun til fodel for den nye. Den "nye" var så bare 4 ½ år gammel på det tidspunkt. Det er en af de sværeste beslutninger jeg har måttet tage i hele mit liv. Men det var klart en god løsning...men okay hun blev jo også i vante omgivelser og vi besøgte hende min. en gang om ugen.

Jessie blev 13 år gammel.
    Et af de sidste billeder taget af smuksakken: (link fjernet)

Kommentér på:
Af med den slidte hund......

Annonce