969 visninger
|
Oprettet:
Hund ud af soveværelset. {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft Joey siden han var 8 uger gammel, og han fylder 6 år her til August. (Tiden går dælme stærkt x_x)
Nå, men sagen er den at min kæreste er meget allergisk overfor hund.
Joey har jo været vant til i alle de år at han kan være i møbler, soveværelse og seng.
Mig og min kæreste flytter jo sammen på et tidspunkt og så er det at Joey ikke må være i soveværelset pga. kærestens allergi.
Og det er jo forståeligt.
Men kan Joey vænne sig til det, nu hvor han har haft adgang til soveværelse og seng i alle disse år?
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.532
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Held og lykke med det
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.635
Ville faktisk allerede nu træne det så det ikke kommer sådan BUM den dag I flytter sammen ....
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.869
Jeg kan så sagtens bede ham om at hoppe ned fra sengen, men han sniger sig op om natten, og så er jeg lige vidt. Så det kommer først til at ske når vi flytter sammen.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 251
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jan 2009
Bodil - Det er også min plan at hundekurven kommer til at stå lige ude foran døren.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
Men i skal vel ikke bo i den etter sammen? For så bryder hans allergi da ud i fuldt flor. Jeg ville bare sætte de nye regler op fra første dag i det nye hus/lejlighed. altså et børnegitter for soveværelset og så lægge stole op i den sofa han ikke må være i. Men lade ham have f.eks en lænestol eller sofa han godt må være i.
jan 2009
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
Du kan også flytte hunden gradvist ud af sengen og længere væk, jeg har dog mest succes med selv at flytte mig fra hunden, men der er man jo så forskellige. Hav eventuelt lidt guf under hovedpuden, og hvis hunden vil op eller bliver urolig, så få den til at falde til ro og giv lidt godt - gå eventuelt et skridt tilbage. Hunden kan med fordel sove med noget, der dufter af jer og føles som en dyne eller hvad den/I plejer at sove med.
Når i går i seng, så lær hunden at gå i kurven. Kommandoen med at gå i kurven kan indøves på alle andre tidspunkter af døgnet, så kurven ikke bliver en 'straf' eller kun i forbindelse med sengetid, men en go ting, der betyder guffere.
Husk at gå frem i hundens tempo og mærk efter, at hunden hele tiden er ok med situationen. Hvis du som Smut anbefaler bare adskiller hunden fra dig, når den er vant til at sove med jer, kan du få problemer med, at den ikke kan være alene eller får seperationsangst. Det er virkelig det dårligste råd, man kunne gi bare at flytte en hund i den alder, der er vant til at sove sammen med sin flok. At nogen menesker har held eller succes med noget, betyder ikke nødvendigvis at det går godt for alle.
Lyt til din hund, start træningen allerede nu. Sov med åben dør til rummet med hunden om natten, men lad eventuelt døren være lukket til sovværelset i løbet af dagen og luft godt ud. Vi har selv lidt allergi i vores hjem, men hundene sover i soveværelset i deres kurve/hule/sækkestol og enkelte få gange i sengen. De har ikke adgang til soveværelset i løbet af dagen, og vi lufter godt ud. Det fungerer fint for os.
Hund ud af soveværelset.