{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Tør hud - kløe - men pels fin og blød {{forumTopicSubject}}

Det er Milo - igen igen igen igen igen og mange flere igen'er smiley

Opsummering: Vi ved stadig ikke hvad han fejler, er undersøgt af Lene Boysen og 3 dyrlæger. Han klør sig, nogen gange lidt, få gange slet ikke, og tit en del. I disse dage er det ret vildt.

Han får ikke medicin, fordi vi vil ikke medicinere ham uden at vide hvad han fejler, og umiddelbart er det ikke "slemt nok" til at han skal fyldes med medicin. Vi bader ham dog ofte, for at holde huden ren, han får kløestillede spray og vi smører med lidt klorhexidin-creme når der er røde mærker (hvilket ikke er så tit mere)

Han har nu fået råfodring siden oktober, og det går godt. Pelsen er fin og blød, øjnene klare og han er fyldt med krudt og ulykker som altid.

Lige nu hæfter jeg mig ved at han har tør hud, der hvor huden er bar - under armene og i lysken. Og det kan jeg så godt forstå klør. Men hvad kan vi gøre ved det? Han får Divet fra Vetcur, og har fået det i lidt over en mdr. nu, han får lakseolie også, og så varieret kost af fedt, kød, ben og grøntsager.
Huden liger sådan lidt en gammel dames hånd: tynd hud, der er lidt rynket og sådan lidt skæltør.
Det er dog ikke kun under armene og i lysken han klør. Han klør sig faktisk ikke kun i lysken, men jeg kan se huden er tør. Han klør sig primært i ansigtet og på siden.

Vi bader ham self. også tit, en gang om ugen, i en fugtshampoo fra Allerderm, og tilhørende balsam, og det kan jo være hårdt for huden, men igen, dyrlægen har sagt at vi må bade ham i det hver 2. dagen uden problemer, når vi bruger fugtshampooen og balsammen.

Nå meget meget langt indlæg - sagens kerne er: Kan vi gøre noget andet/smøre med noget for at han ikke har tør hud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør hud - kløe - men pels fin og blød
Kommentér på:
Tør hud - kløe - men pels fin og blød

Annonce