Tør hud {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg synes min amstaff har en smule "problemer" med tør hud.
Hendes pels er jo meget meget kort og tynd og synes derfor det ses meget - specielt ved mave og under ben, da der ikk er meget pels at komme efter de steder.
Hun får godt foder og hun får hver dag ekstra fiskeolie (2 forskellige slags), der egentlig er købt til min anden hund, med gigt.
Udover det får hun hybenpulver hver dag, æg, tun eller torskerogn 1-2 gange om ugen.
Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre, evt. et godt fodertislud eller andet jeg kan gøre?
Det skal lige siges at jeg går til svømning med hende, og derfor er hun forholdsvis tit i vand, og jeg ved at det godt kan have lidt at sige også, da det skulle fjerne noget af hudens naturlige fedtlag.. (har jeg hørt).
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
maj 2009
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 80 Svar: 365
jun 2009
Altså Buddy's problem var helt generelt over hele kroppen. Med utrolig tør og skællende hud/pels.
Men vi tog ham til dyrlægen, som gav od denne cylinder-formede plastflske med sådan en pumpe i toppen. Den skulle han bare ha' et tryk/pumpeslag af i sin mad en gang om dagen. Der skulle såmænd ikke så meget til. Vi spurgte om ikke vi bare kunne komme noget alm. feks madolie i hans mad. Men det frarådede dyrlægen bestemt og sagde at det slet ikke var det samme. Kan være at din, noget større hund, skal have to-tre tryk på flasken. Men jeg vil bestemt tro at det vil være godt for den.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
jun 2009
Dette medikament er jo ikke noget, der skal smøres på hverken hud, eller pels. Det er udelukkende et middel, som der kun skal et par ganske få dråber af i dyrets foder en gang om dagen. Der er på ingen måde nogen fare på færde ved at give det. Ellers ville min dyrlæge igennem 24 år ALDRIG give mine dyr det ;o)
maj 2009
AboutMyDogs - Nej vasker ikk altid med shampoo, da jeg godt ved det er det der fjerne fedtlaget, men jeg vasker selvf med det engang imellem
Men der hvor vi svømmer bruges der en smule klor, og det sørger jeg for at skylle grundigt ud - dog ikke alti med sæbe..
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 75
maj 2009
Tak for rådet, kender faktisk godt KW og brugte det da de var hvalpe - ved ikk hvorfor jeg er hoppet fra det igen, men køber det næste gang jeg mangler
Tina J - Jeg har nu brugt Viacutan i knap 3 uger - dog som tabletter i stedet for olie - må nok sige tusind tak for rådet, det har hjulpet så meget!!
Vil lige høre dig, skal jeg fortæstte med det, eller er det noget jeg skal gi i perioder? Og i så fald hvor lang tid af gangen med hvor lang tids mellemrum?
Jeg læste, at første gang hun fik sku jeg gi ca 4 uger for at se virkning, men mere stod der ikke?
jun 2009
Men det tror jeg slet ikke er nødvendigt. Det var jo kun fordi jeg havde det stående. Samtidig fik vores anden Chihuahua en lille "slat" af og til. Og det er virkeligt effektivt. For de har den flotteste blanke pels og fine hud nedenunder ;o)
Men Kira. Jeg tror det er fint, hvis du fortsætter en til to uger mere. Når du nu mener at hans hud har stabiliseret sig. Du kan jo altid genoptage behandlingen, hvis det skulle opstå igen.
Glad for at kunne hjælpe. Det er jo det der bla. er så godt ved HG. At vi kan udveksle erfaringer fra vores indholdsrige hvedagsliv med de dejlige vovser :o)
maj 2009
Og jeg tror sgu os jeg køber et par pakker til den store, han er begyndt at blive tør bagpå numsen af al den svømning - og hvis de virker ligeså godt på ham, så kan jeg ikk være andet end tilfreds..
Ja, på det punkt er HG fantastisk og jeg er super glad for din hjælp
jun 2009
Tør hud
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside