{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

tør hud. {{forumTopicSubject}}

hvor meget tør hud skal der til før man kalder det tør hud smiley ? altså kya har lidt tør hud synes jeg hvis jeg graver godt ned i hendes pels og laver midterskilning, men hun har ikke skæl i pelsen.

og er det også normalt at hunde ikke har så meget pels der hvor bagbenet bukker på bagsiden / baglåret, ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tør hud.
  • #1   21. apr 2011 Giver du fiskeolie eller anden olie?
    Hvis der er den mindste smule tør hud, ville jeg enten begynde at give olie eller hvis du allerede giver olie, øge mængden.
    Min chihuahua lider af tør hud, og hun får en del tobisolie hver uge - Ellers skalder hun ved bagen, bryst og hals. :o)


  • #2   21. apr 2011 jeg har ikke haft givet dem noget, men jeg sagde faktisk godt til min kæreste idag at vi skal begynde, jeg håber da at det er løsningen, synes nemlig de får en okay foder, blander royal canin hvalpefoder og eukanuba hvalpe foder, men jeg vil helt sikkert begynde at give lidt fiske olie også, så håber jeg da at det går væk.

    men har din chi også manglende hår hvis man kan kalde det det ved bagbenene?


  • #3   21. apr 2011 Ja min chihuahua mangler også pels ved baglårene - Men hun er generelt ret tyndpelset. Hun har heller ikke pels ved brystet og halsen :o)
    Men ville klart prøve med noget olie til dine hunde, det kan sagtens være at det kun er dét de mangler.
    Og ellers ville jeg muligvis overveje et foderskift, måske det er foderet de ikke fungere på?


  • #4   21. apr 2011 hvilke type foder ville du foreslå ? smiley

  • #5   21. apr 2011 Måske et foder som Fish4dogs - Det er uden alle de unødvendige ingredienser som korn, majs, soya, gluten og samtidig er det opbygget på fisk. Dvs. at hunden får en del olie bare igennem foderet og hunden bliver ikke fyldt med korn, som den alligevel ikke har behov for. Du vil samtidig nok opleve, at dine hunde laver lang mindre afføring, da de kan bruge alt hvad der er i foderet.
    Uanset hvilket foder jeg bruger, skal Shika have olie ved siden af, men Fish4Dogs er et god bud synes jeg.
    Du kan evt. blande det med et andet mærke som fx Orijen, Taste of the wild mv. Så får hunden også protein fra andet end fisk. Det er hvad man foretrækker :o)


  • #6   22. apr 2011 Jeg vil helt sikkert sætte mig og kigge på de to mærker som du anbefaler, men jeg starter lige ud med fiskeolien, og når deres hundemad så er tømt herhjemme vil jeg muligvis skifte til et andet foder smiley

Kommentér på:
tør hud.

Annonce