23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Spørgsmål om foder?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg står desværre i den forfærdelige situation at jeg skal
lægge min elskede bulldog dreng til at sove om nogle få dage
på grund af sygdom
Jeg har altid fodret ham kornfrit enten med Wolfsblut eller Taste of The Wild, og det var nemt at vælge da det var det han fungerede bedst på (han lider af dårlig mave og afføring mange gange om dagen)
Jeg skal have ny hund, en Labrador, som vil være 8 uger når jeg får den hjem.
Jeg vil meget gerne fodre kornfrit igen og med så meget kød i foderet som mugligt. (dog er det ikke en mulighed af råfodre, desværre)
Men så er der lige et par spørgsmål:
1) Hvor meget protein skal der være i foderet?
2) Hvor meget fedt?
3) Hvilken proteinkilde foretrækker du?
4) Skal den have så mange forskellige proteinkilder som muligt?
5) Hvilket foder kan du anbefale?
6) Hvor længe skal jeg fodre med hvalpe foder?
7) Kan jeg skifte mærke hver gang sækken er tom,
eller skal jeg holde mig til det samme, eller er det godt at
variere lidt?
8) Andet jeg skal tænke på??
I må meget gerne skrive hvad i mener både for en hvalp og for en voksen hund!
Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig lidt
Mvh. Nanna
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
jeg kender mest til wolfsblut, og der er der flere varianter til hvalpe, og en del varianter du med fordel kan gå over på efter et par måneder.
mange protein varianter at skifte imellem også.
jeg mener der findes et skema, hvor de forskellige varianter er listet op, hvor du nemt kan se protein/fedt/kødtype(r)
hmm var det på safedogs hjemmeside?
- det er noget jeg selv finder fornuftigt, i stedet for at fodre så ensidigt.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
Jeg brugte den samme sæk indtil min var 6-7 mdr, så gik jeg over til halv hvalpefoder/halv voksen. Jeg skiftede til voksenfoder, fordi jeg syntes hendes skelet var alt for blødt, når jeg løftede hende (bor på 3.sal).
Jeg har selv brugt at købe en anden slags foder hver gang den ene sæk var tom, jeg har ikke gjort i det der med at blande foderet den første uge.. Pt. kører jeg med to forskellige mærker og proteinkilder morgen og aften (TotW og Orijen). Jeg tror på variation i foderet giver en "stærkere mave", i hvert fald en som er mindre tilbøjelig til at gå i koma over foderskift eller hvis en gæst lige lader noget falde af ved bordet (som jo ellers er forbudt )
mar 2014
Følger: 1 Svar: 2
ved http://www.madbussen.dk sælger det med gratis udbringning, det kan selv ikke pizza manden konkurrere med
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Det er egentlig uhyggeligt så mange tørfodermærker der er, utroligt at de alle kan løbe rundt med den konkurrence der er.
Er glad for at jeg Barfer.. så slipper jeg for den totale forvirring
Spørgsmål om foder??