Små hunde nervøse/bange? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg går og har tanker om at købe en lille hund til mig og min kæreste. Vi er ude efter noget ala. Dværg Pinsher, Engelsk Toy Terrier eller Prasky Krysarik ( Polsk rottehund eller noget i den retning).
Jeg har hørt at nogle bestemte racer er mere nervøse end andre. Altså bange for alt andet end ejeren. Er der nogen der kan bekræfte det?
Eller er der nogen der kender racer, lignende dem jeg har skrevet, som i har haft gode erfaringer med?
VI vil jo gerne have en hund der er til at have med ud, uden den bliver bange og går og ryster, men det skal stadig være den størrelse som de racer jeg har nævnt.
Håber ikk det hele var for kryptisk at læse. Hehe.
Mvh. Søren
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 242
Det kan selvfølgelig ligge til nogen racer at være nervøs, men efter min mening kan man jo selv hjælpe hunden til ikke at være den bange/nervøs. Jeg har selv en race der kan være reseveret, og vi træner en hel del på at den ikke skal være det.
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
apr 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 6
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Nu er jeg også med på Sheltien som godt kan være reserveret, men jeg synes at jeg læste et sted at nervøsitet/frygtsomt adfærd anses for at være en fejl og påvirker evt avlskåring (negativt). Er det korrekt?
Små hunde nervøse/bange?