{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Små hunde nervøse/bange? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går og har tanker om at købe en lille hund til mig og min kæreste. Vi er ude efter noget ala. Dværg Pinsher, Engelsk Toy Terrier eller Prasky Krysarik ( Polsk rottehund eller noget i den retning).

Jeg har hørt at nogle bestemte racer er mere nervøse end andre. Altså bange for alt andet end ejeren. Er der nogen der kan bekræfte det?
Eller er der nogen der kender racer, lignende dem jeg har skrevet, som i har haft gode erfaringer med?

VI vil jo gerne have en hund der er til at have med ud, uden den bliver bange og går og ryster, men det skal stadig være den størrelse som de racer jeg har nævnt.

Håber ikk det hele var for kryptisk at læse. Hehe.

Mvh. Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde nervøse/bange?
  • #1   24. aug 2006 Hej Søren!

Det kan selvfølgelig ligge til nogen racer at være nervøs, men efter min mening kan man jo selv hjælpe hunden til ikke at være den bange/nervøs. Jeg har selv en race der kan være reseveret, og vi træner en hel del på at den ikke skal være det.

• #2   24. aug 2006 Hm, tror det er forskelligt fra hund til hund. Men hvis du vender hunden til forskellige lyde, og at den er med rundt omkring, bliver den sikkert glad for det smiley

• #3   24. aug 2006 Aner det ikke.........de små bæster jeg har haft gennem tiderne, har alle været overbeviste om de var de rene bjørne.

• #4   24. aug 2006 Tak for svarene. Fortsat god dag smiley

• #5   24. aug 2006 kender ikke rigtigt til de små racer, men personligt er jeg ikke så interesseret i dem, de kan se noget så søde ud men være sindsygt arrige, mange mener jo at vi med store eller mellem store hunde skal passe på fordi vores hunde hopper i flæsket på de små, men ved os er det hvertfald lige omvendt snoop er hamrende ræd for de små hunde, og de går helt amok på ham, vi måtte på dyre hospitalet og få ham syet da en lille sød papillon hoppede i hovedet på ham og rev øret i stykker grrr.... men det er selvfølgelig ikke ens betydning med at små hunde er dumme, jeg synes de kan være hamrende søde, men jeg prøver bare at fortælle at nogle af dem jo godt kan være nogle ret arrige nogle, hvilket nogle store racer selvfølgelig også kan.... håber ikke jeg bliver misforstået, for jeg vil ikke træde nogen over fødderne...

• #6   24. aug 2006 Heidi J

Nu er jeg også med på Sheltien som godt kan være reserveret, men jeg synes at jeg læste et sted at nervøsitet/frygtsomt adfærd anses for at være en fejl og påvirker evt avlskåring (negativt). Er det korrekt?

Kommentér på:
Små hunde nervøse/bange?

Annonce