Fodring af min franske bulldog hvalp? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.!
Jeg håber der er en derude som er lidt af en ekspert i hvad man må give sin franske bulldog hvalp.
Jeg har lige fået en dejlig hvalp som hedder Ben.
Han er 13 uger gammel, og har lidt tynd mave;-(
Han får tørkost som er blandet op med lidt vand, der får han 40g 3 gange om dagen.
Jeg har hørt at det er godt for dem at få kogt kylling blandet med kogt ris. Kan jeg godt give ham sådan en portion til aftensmad istedet for tørfoder blandet med vand?
Jeg har også hørt at det er godt med a38, kan jeg godt give ham en lille portion af det sammen med hans tørfoder om morgen eller til middagsmad? Og skal det være blandet med tørfoderen eller skal han have det i en skål ved sidden af?:-)
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Kogt kylling og ris er skånekost, der er ikke det vilde nærring i. Så det bør kun gives som skånekost, hvis du sprøger mig.
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Man få en produkt decideret til hunde med tynd mave i alle dyrhandler og ved dyrlægerne.
Har opdrætter ikke vejledt dig omkring flytning og fodring? Nogle hunde får tynd mave pga omvæltningen. Du skal bare fortsætte med samme foder som opdrætter og så give hunden ro til at falde til.
jan 2014
jan 2014
jan 2014
jan 2014
jan 2014
jan 2014
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
Jeg har altid lært at man ikke må give mælkeprodukter til hvalpe, da det kan give dem laktoseproblemer sidenhen.
Vil så også meget hellere give de 80kr for en zoolac eller canicur og så få noget der er 100% lavet til hundens system.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
zoolac kan købes på nettet og på apoteket.
webapoteket, rigtig gode priser.
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 130
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.425
Både hunde katte, grise ,, har godt af A38 og det er fint at give til både sine hunde og katte. Problemer er, at A38 ikke indeholder nok mælkesyrebakterier til at have en god effekt på diarre. Dette kan afhjælpes ved at tilføre mælkesyre kapsler.
A38 indeholder også kun en mælkesyrekultur, og hvis der er diarre, så blver denne kultur som regel ødelagt når A38 bliver indtaget, så det er en fordel at tilsætte mælkesyre kapsler som mindst indeholder to forskellige kulturer,og endnu bedre hvis der er 7 forskellige kulturer..
Hvis hunden ellers er sund og rask, så er det rigtig godt at give noget A38, enten ren eller over hundens foder, da det er med til at holde maven i balance, og de fleste hunde elsker det.
Det jeg har skrevet gælder også for mennesker.
Camilla V
Har din hvalp fået ormekur ? Mange orm kan godt give tynd mave.
Når din hund har haft tynd mave i 3 uger, så viljeg anbefale dig at tage den til dyrlægen, for så er der et eller andet som ikke er som det skal være. Det er jo også synd for hunden.
Hvis jeg var dig, så ville jeg hellere ikke bløde foderet op i vand. Din hund kan sagtens spise det uden at det er blødt op.
Tørfoder som er blødt op bliver hurtig dårligt.
Hvis det er blødt op og du har det til at stå fremme hele dagen, så kunne det godt være en forklaring på den vedvarende tynde mave.
Og ja, giv endelig din hund A38 med jævne mellemrum, det har han kun godt af.
Jeg håber, at du får styr på det.
jan 2014
jan 2014
jan 2014
maj 2009
Ja, han må gerne få mere A38. Men når nu han har diarre, så burde du fjerne hans tørfoder, det kan gøre diarreen værre. Lav noget skånekost til ham. Der er andre, som har skrevet hvordan du laver det. Blandt andet i #9, i stedet for kylling kan du også bruge fisk.
Men jeg vil alligevel anbefale dig at få ham tjekket hos dyrlægen. 3 uger med tynd mave er lang tid.
Malene
Hvem har fortalt dig at A38 ikke er til hunde og at de ikke har effekt af det ?
Det passer ikke, hunde har akkurat samme effektaf A38 som mennesker.
A38 indeholder mælkesyrebacterier se # 19, Zoolac indeholder også mælkesyrebacterier.
Foeskellen på Zoolac er, at det indeholder flere forskellige kulturer, så hvis den ene kultur bliver ødelagt ved indtagelse, så overlever de andre og arbejder i maven. I Zoolac er der så også en større koncentration af kulturer end i A38.
Mælkesyrebacterier går i dvale når de er i køleskabet og vågner når de kommer i stuetemperatur. De kan tåle op til 40 grader før de dør.
Detfor tager man Zoolac ud af køleskabet inden man giver det.
A38 indeholder kun en kultur og antallet af mælkesyrebacterier er ikke særlig højt, derfor skal man tilsætte ekstra kulturer og ekstra antal mælkesyrebacterier for at få en ordentlig effekt.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
maj 2009
Begge produkter indeholder også kun en kultur, hvilket hellere ikke er nok til at give en optimal virkning.
Der for skalman give ekstra mælkesyrekapsler ved diarre. Des flere kulturer kapslerne indeholder des bedre effekt.
Men både Cultura, A38 og lignende surmælksprodukter er gode til at holde tarmfloraen i orden ved jævnlig indtagelse.
Fodring af min franske bulldog hvalp?