{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

malene
malene
Tilmeldt:
22. apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Fodring af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle skønne mennesker,
om en god uge skal jeg have min elskede cavalier hvalp hjem. Planen er at han skal BARF'es efter han er faldet til smiley
Hertil har jeg nogle spørgmål jeg håber I kan hjælpe mig med!! Som jeg har forstået skal sammensætningen se således ud at vores firebenet venner får 25% ben, 25% fedt, 10% indmad og 40% kød/brusk.
Nu får jeg jo en hvalp og han skal ikke have ben... hvordan ser sammensætningen så ud? er det så ekstra kød/brusk han skal have? Skal jeg eventuel supplere med kalk eller lign for at være sikker på han er dækket ind?
De 25% fedt sammensætningen indeholder - hvordan skal det forståes? Altså er det REN fedt eller ud fra det fedt som naturligt vil være i kødet?
Kan han eksempelvis få hals fra kylling/ kalkun - eller er det så under kategorien "ben"?
Mht kødet.. hvordan skal fordelingen se ud der? Kan forstå at hunde ikke skal have mere end 10 % kylling/ kalkun - er det korrekt?
Desuden faldt jeg over en rigtig fin hjemmeside ( (link fjernet) ) men her anbefales RMB (=ben) til hvalpe fra 4 mdrs alderen... Det er vel "forkert"? eller??

Håber I kan besvare nogle af mine spørgsmål!! Er simpelthen så bange for at han ikke bliver dækket ind. Regner med at handle ved "rigtig hundemad" men kan forstå de anbefaler for meget fjerkræ...

iih alle de spørgsmål smil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hvalp
  • #3   28. jul 2012 små hvalpe,små ben,kyllingehalse fjerkrævinger,små lammeribben,de er slet ikke så sarte de små,er den barfet fra opdrætter,for så kan du hente råd og vejledning der.
    Jeg har også hentet cavalierhvalp hjem for 2 uger siden (dog noget ældre end din),han blev også barfet hos opdrætter og det fortsætter jeg selvfølgelig,jeg har barfet min ældste cavalier i 5 år,hun er nu 9 år,og det kuld hun har nu og som min veninde skal have hvalp fra fortsætter hun også med at barfe,når den kommer hjem og vi er gået i gang med et mantra:"de må gerne få rå kyllingeben"det er nok der, de fleste hundeejere har det svært,for vi har alle lært/hørt,at hunde ikke må få fjerkræben.


  • #4   28. jul 2012 Vi gav vores hvalp ben fra 8 uger af startede også med små lammeribben, kyllinge halse, vinger. kyllingelår. De første par gange gav vi benene nogle gok med den flade side af kødhammeren så hun bedre kunne komme til dem. Sådan som jeg forstår det er det virkelig virkelig vigtigt at de får ben da de skal bruge calcium fra benene. Og det er bedre at give det som ben end som vitamin tilskud da hvalpen blot udskiller overskydende calcium fra benene gennem afføringen

  • malene
    malene Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #5   28. jul 2012 det er nok mig som har misforstået noget mht ben :S
    Men så skal hunden jo bare have ben ^^ Han er ikke BARF'et hjemmefra så det er jo noget jeg skal vænne ham til smiley Regner med at han lige skal have lov til at falde til før vi skifter. Opdrætter er lige begyndt at sælge BARF-mad så jeg dem skal jeg selvfølgelig have snakket med når han skal afhentes smiley


  • #7   29. jul 2012 Bailey var heller ikke Barfet fra opdrætter, men hun nægtede at spise sit tørkost da hun så hvad Akita fik så hun skiftede også over på barf fra dag 1 af uden problemer.
    Hvalpene kan nemt spise fjerkræshalse, lamme riben, fjerkræ og kanin skrog.
    Det eneste du skal være lidt forsigtig med i starten er Kallun, jeg ventede til hun vart ca 4-5 md før hun fik mere end en smagsprøve.

    Jeg har givet hypen pulver (og giver det stadigt en gang imellem) det er med til at sørge for at de nemmere kan optage kalken.


Kommentér på:
Fodring af hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce