{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Når hvalpen har aggresive træk {{forumTopicSubject}}

Vi har en lille blandings tæve hvalp på 13 uger, hun har absolut ikke haft en nem start og vi var 3. hjem hun kom til blot 8 uger gammel.. (længere forklaring)

Min største drøm er at få en veninde til hende, men jeg frygter hendes reaktion ved en hvalp mere i huset. Hun er meget beskyttende omkring hendes ting, og når vi har hende med i bla. Maxi zoo og vi står ved gufferne, og der kommer en anden hund hen og snuser til gufferne i den anden ende af reolen går hun helt amok og springer frem mod den og bider efter den.

Normalt elsker hun andre hunde, hund synes i hvert fald de er hyggelige så længe de ikke er større end hende, ikke gør, og ikke vil lege med hende..

Mit spørgsmål er egentlig her til jer, vil det være bedst for hende at endnu en hund kom ind i familien snarest eller skal i vente til hun er voksen??

Min frygt er nemlig at hvis hun bliver voksen og lever nogle år med os alene, og der så kommer en hvalp ind, at hun ikke vil godtage det?
Vi har snakket med både hundetræner, osv. og de siger bare at det er helt forkert hun er sådan at vi skal lade hende være mere sammen med andre hunde.. dette har vi også gjort med naboens 2 hunde på 14 og 6 år - men de kan ikke lide vores hvalp.. smiley

Hvad ville jeres råd være omkring hund nr. 2?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpen har aggresive træk
  • #1   19. jan 2014 Vent med hund nummer 2.

• #3   19. jan 2014 Vent ! Hvis i er " heldige" så adopterer den nye hvalp nemlig den nuværendes adfærd og tja så står i med to hunde med samme problem og der bakker hinanden op i ukorrekt adfærd

• #5   19. jan 2014 Læs om resourceforsvar.
    Det lyder ikke som aggression.

• #7   19. jan 2014 Vent til jeres hvalp er voksen og velfungerende. Ellers lære jeres hund den nye hund alle de mindre heldige ting.

At jeres hvalp lider af kraftigt ressourceforsvar er der ikke noget underligt i. Jeg tror at vejen frem er at hun lære at ingen snupper hendes ting, også at undgå situationer hvor hun udviser den slags adfærd.

• #8   19. jan 2014 Hun har lige været ved dyrlæge og alt er i den fineste orden..

Det er kun omkring mad hun knurrer og bider efter både mennesker og hunde.
    Vi kan sagtens sidde med noget og give hende, men lige så snart hun har ligget med det selv lidt eller spiser af sin skål så bliver hun rigtig gal. Vi træder imellem og fortæller hende at hun ikke må knurre, og roser hende når hun spiser osv. men der er gange hvor hun går helt amok..
    Kan det skyldes at hun har været så mange steder og været stresset?

• #9   19. jan 2014 Uha.. Hun lyder som en hvalp I får problemer med. Hun mangler tydeligvis noget prægning. Og det giver seriøst arbejde til jer.
    Jeg ville straks konsultere en adfærdsbehandler og få hvalpen i balance. Hvalpetiden er den nemme periode. Udfordringerne kommer under kønsmodning og psykisk modning. Så hvis ikke i får styr på hunden nu, går det galt.

Start med ovennævnte. Meld jer derefter på træningshold.
    Når hunden så er voksen og i balance, kan I overveje hund nr. 2. Men først da!

• #10   19. jan 2014 vent, I risikerer at stå med dobbelt op på problemer i stedet for at få en velfungerende hund ud af den I har nu ....

• #11   19. jan 2014 Og så er jeg i øvrigt enig i at i må få fat i en adfærdsbehandler.

• #13   19. jan 2014 Jeg er selv vokset op, med de racer der er i hende, og ved at der også har ved en del arbejde med dem.. Men de har aldrig vist de her træk som vores gør nu.. smiley
    Jeg vil prøve og se om jeg kan finde en adfærdsbehandler, og snakke lidt med hende/ham.. (Nogle der kan anbefale en?)

Vi er ikke meldt til hundetræning endnu, da vi står og prøver at få et nyt sted at bo, så ved ikke om jeg skal vente til vi evt. er flyttet eller starte et sted nu, g så rykke når vi flytter..
    Hun er meget meget lydig også, kan indkald, sit, dæk, pote, high five og det sådan mest basale.. pt. øver vi rigtig meget, "det er min" I håb om hun lærer at man ikke behøver drøne over og spise alt hvad der kan spises, men at man godt kan vente på man har fået lov. det gør vi også ved madskålen og det fungere rigtig godt, men af og til sluger hun alt maden og kaster det hele op efter 10 min, så blander vi os, og det er her hun nogle gange knurrer og bider efter os, men det er hver gang hvis der er andre hunde..

• #14   19. jan 2014 Tusind tak for linket Stella.. smiley så har jeg lidt hvad vi kan gøre selv her hjemme.. smiley

• #16   19. jan 2014 Vi søger kun steder at bo hvor vi kan ha' hende med, så 4. hjem er slet ikke en mulighed her, kan vi ikke ha' hende med, skal vi ikke bo der. smiley

Men kan da tydeligt se på jeres alle sammens svar/råd, at vi har fået en lille dame der skal arbejdes en hel del med.. smiley
    Er virkelig glad for jeres råd.. Og det bliver sikkert heller ikke det sidste jeg spørger om herinde.. smiley Tak for jeres alle sammens venlighed.. smiley

• #17   19. jan 2014 Hvilke racer er der i hende ?
    Det kan godt have betydning for hvordan man bedst tackler problemerne.

• #18   19. jan 2014 Rottweiler, boxer og mastiff smiley

• #19   19. jan 2014 Okay.. det bliver jo en stor vovse..

Få en prof hundekonsulent på besøg, så I kan få noge hjælp imens det stadig kan lade sig gøre..
    Hvor bor du ? Måske er der nogen der kender en dygtig konsulent i nærheden af dig

• #20   19. jan 2014 Ja, vi ser meget frem til hvor stor hun egentlig bliver.. smiley

Jeg bor pt. i Helsingør, men søger ny bolig nede omkring Slagelse.. smiley

Kommentér på:
Når hvalpen har aggresive træk

Annonce