Når hvalpen har aggresive træk {{forumTopicSubject}}
Vi har en lille blandings tæve hvalp på 13 uger, hun har absolut ikke haft en nem start og vi var 3. hjem hun kom til blot 8 uger gammel.. (længere forklaring)
Min største drøm er at få en veninde til hende, men jeg frygter hendes reaktion ved en hvalp mere i huset. Hun er meget beskyttende omkring hendes ting, og når vi har hende med i bla. Maxi zoo og vi står ved gufferne, og der kommer en anden hund hen og snuser til gufferne i den anden ende af reolen går hun helt amok og springer frem mod den og bider efter den.
Normalt elsker hun andre hunde, hund synes i hvert fald de er hyggelige så længe de ikke er større end hende, ikke gør, og ikke vil lege med hende..
Mit spørgsmål er egentlig her til jer, vil det være bedst for hende at endnu en hund kom ind i familien snarest eller skal i vente til hun er voksen??
Min frygt er nemlig at hvis hun bliver voksen og lever nogle år med os alene, og der så kommer en hvalp ind, at hun ikke vil godtage det?
Vi har snakket med både hundetræner, osv. og de siger bare at det er helt forkert hun er sådan at vi skal lade hende være mere sammen med andre hunde.. dette har vi også gjort med naboens 2 hunde på 14 og 6 år - men de kan ikke lide vores hvalp..
Hvad ville jeres råd være omkring hund nr. 2?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.134
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 433
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Det lyder ikke som aggression.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
At jeres hvalp lider af kraftigt ressourceforsvar er der ikke noget underligt i. Jeg tror at vejen frem er at hun lære at ingen snupper hendes ting, også at undgå situationer hvor hun udviser den slags adfærd.
feb 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 6
Det er kun omkring mad hun knurrer og bider efter både mennesker og hunde.
Vi kan sagtens sidde med noget og give hende, men lige så snart hun har ligget med det selv lidt eller spiser af sin skål så bliver hun rigtig gal. Vi træder imellem og fortæller hende at hun ikke må knurre, og roser hende når hun spiser osv. men der er gange hvor hun går helt amok..
Kan det skyldes at hun har været så mange steder og været stresset?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.762
Jeg ville straks konsultere en adfærdsbehandler og få hvalpen i balance. Hvalpetiden er den nemme periode. Udfordringerne kommer under kønsmodning og psykisk modning. Så hvis ikke i får styr på hunden nu, går det galt.
Start med ovennævnte. Meld jer derefter på træningshold.
Når hunden så er voksen og i balance, kan I overveje hund nr. 2. Men først da!
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.502
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
feb 2009
Jeg vil prøve og se om jeg kan finde en adfærdsbehandler, og snakke lidt med hende/ham.. (Nogle der kan anbefale en?)
Vi er ikke meldt til hundetræning endnu, da vi står og prøver at få et nyt sted at bo, så ved ikke om jeg skal vente til vi evt. er flyttet eller starte et sted nu, g så rykke når vi flytter..
Hun er meget meget lydig også, kan indkald, sit, dæk, pote, high five og det sådan mest basale.. pt. øver vi rigtig meget, "det er min" I håb om hun lærer at man ikke behøver drøne over og spise alt hvad der kan spises, men at man godt kan vente på man har fået lov. det gør vi også ved madskålen og det fungere rigtig godt, men af og til sluger hun alt maden og kaster det hele op efter 10 min, så blander vi os, og det er her hun nogle gange knurrer og bider efter os, men det er hver gang hvis der er andre hunde..
feb 2009
feb 2009
Men kan da tydeligt se på jeres alle sammens svar/råd, at vi har fået en lille dame der skal arbejdes en hel del med..
Er virkelig glad for jeres råd.. Og det bliver sikkert heller ikke det sidste jeg spørger om herinde.. Tak for jeres alle sammens venlighed..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Det kan godt have betydning for hvordan man bedst tackler problemerne.
feb 2009
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Få en prof hundekonsulent på besøg, så I kan få noge hjælp imens det stadig kan lade sig gøre..
Hvor bor du ? Måske er der nogen der kender en dygtig konsulent i nærheden af dig
feb 2009
Jeg bor pt. i Helsingør, men søger ny bolig nede omkring Slagelse..
Når hvalpen har aggresive træk