{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Når hvalpen er træt {{forumTopicSubject}}

Og ungen ikke fatter en hun skal lade ham være ja så knurre han jo.

Men hvad skal jeg gøre? Ja skælde ungen ud. men skal jeg bare ignorere ham?

Jeg har ikke noget imod at han siger fra det skal han så sandelig have lov til. Men så det ikke udvikler sig til bid senere hen er det så det rigtige? Selv skal man prøve at sige fra overfor barnet før han kommer derud men hvis det nu når derud (har det gjort 2 gange de sidste 14 dage og han er 18 uger) er det så fint nok at reagere promte med en verbal skideballe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpen er træt
  • #1   13. apr 2015 Altså verbal skideballe til hunden? Ikke hvis den bare ved at knurre viser, at den er træt. Du kan risikere at hvalpen næste gang ikke sender signaler først (fx. at knurre) og går direkte til bid, hvis det når så langt ud - fordi den netop opfatter det som om, at du skælder den ud for at signalere, at den er træt.

• #2   13. apr 2015 Nej nej nej skideballe til ungen!

• #3   13. apr 2015 HAHA okay, jamen så har jeg bare totalt misforstået det, sorry for min ubrugelige kommentar! smiley

• #4   13. apr 2015 Jeg har netop ikke reageret over for ham hverken med pyller eller skideballe er bare lidt i tvivl om jeg burde men føler ikke jeg burde ;D

• #5   13. apr 2015 Funke jeg synes ikke den er ubrulog den bekræfter jo bare mig i at det jeg gør er det rigtige og det var jo det jeg var i tvivl om smiley

• #6   13. apr 2015 Hmm, jeg ved det godt nok ikke, har hverken børn eller erfaringer med børn. Det mest optimale ville jo være at undgå skideballen og få forklaret barnet, at hunden er træt og vil sove, så situationen slet ikke opstår. Hvor gammel er din datter (søn? kunne ikke lige se det ud fra indlægget)? smiley

• #7   13. apr 2015 vil sige at du så vidt mulig skal være på forkant med situationen, så når du ser hvalpen hviler, spiser og lignende, så skal du fortælle barnet at nu er det hundens alene tid, og så gøre hvad du kan for at beskæftige barnet så han ikke kommer i nærheden af hunden, og er det muligt så kan hunden måske sove et sted hvor barnet ikke kommer ....

• #8   13. apr 2015 Ved mine dyr har det altid hjulpet at jeg meget bevidst og tydeligt har gjort det klart at jeg nok skal passe på den og være en retfærdig overdommer, så efter et stykke tid bliver signalerne faktisk mere og mere afdæmpede og der kommer flere advarselstrin på. Knurren, hvæsen, gøen osv. er altid tilladt hjemme hos os hvis det bruges som et afstandssøgende signal.

Så jeg synes faktisk du gør det godt - især hvis du også er henne og fjerne barnet fysisk så det er helt tydeligt for hvalpen at du passer på den og sørger for at dens signaler bliver respekteret. Endnu bedre er det hvis du kan stoppe barnet før hvalpen ser sig nødsaget til at knurre.

• #9   13. apr 2015 Prøv at undgå at hunden bliver nødt til at sige fra, så meget som muligt = så få grænseoverskridelser og konflikter som muligt.

Handl inden det bliver nødvendigt for hunden at sige fra.

Det er DIT ansvar at forudse konflikter, i så vidt muligt omfang som muligt, og at forsøge at undgå dem.

Din vov skal stole på at DU nok skal stoppe konflikterne/grænseoverskridelserne 90+% af gangene, så hunden ikke selv behøver at takle dem ved at signaloptrappe de afstandssøgende og dæmpende signaler = og miste tilliden til at du ikke sørger for at dens grænser ikke konstant overskrides ...

Så vil hunden også ofte kun se igennem poterne med det, når du ikke når at stoppe konflikten, og derpå takle den på så lavt et signalniveau som knurren.
    Dette vil nemlig bevirke at barnet advares, men også at du bliver gjort opmærksom på at der foregår en grænseoverskridelse, som du kan stoppe inden hunden bliver nødt til at optrappe fra knurren.

Støt hunden når den har sagt fra, ved at fjerne barnet.

Min erfaring er at en verbal skideballe i hundens nærhed kan optakle konflikten, da hunden ikke vil kunne forstå hvad der sker.

Den vil kunne opfatte at du reagerer højlydt og kan tolke det som vrede/angst etc. = en trussel mod dig som hunden skal forsvare dig imod/usikkerhed hos hunden (bid først spørg bagefter) og ikke en irettesættelse af barnet ...

Min hund vil fx. reagere ved at beskytte mig, hvis jeg skælder nogen ud (fx kattene), og hun ryger lige i hovedet på dem uanset om situationen ellers har noget med hende at gøre.

Du viser din støtte ved at fjerne barnet prompte :o)

Bare min erfaring :o)

• #11   13. apr 2015 Okay det vil jeg så ændre! Ikke "råbe" men bare fjerne hende det giver god mening! Normalt er jeg meget opmærksom men idag havde han lagt sig bag mig foran terasse døren og han plejer jo at ligge i sofaen og der er eg der med det samme så jeg havde egentlig ikke lige set han havde lagt sig der og tænkte ikke over hvad min datter sad og sagde for hun snakkede bare smiley

• #12   13. apr 2015 Når ham er i sin kurv og på sin pude så skal hun lade ham være når han spiser tørt/vådt ben osv så skal hun lade ham være når han ligger i sofaen må hun putte med ham med ellers lade ham være altså ikke sidde og snakke og pille men bare sidde og stille ae ham lidt. Men nu har han forbud fra sofaen indtil han er renlig og det er ellers der han altid ligge så så ikke han havde lagt sig på gulvet...

• #13   13. apr 2015 Ville skælde ungen ud og fortælle unge at når hunden har lagt sig så der nix pille (selvfølge ikke hvis hunden opsøger dem og ligger sig) her hjemme er det iorden at sige gå væk (knurren) heller hunden advare med lyd end ingen lyd.

• #15   13. apr 2015 Hun er nemlig rigtig glad for ham og det er måske lidt svært for hende da hun i starten jo var rædselsslagen for ham?

• #18   13. apr 2015 Haha Taiga gider da rigtig godt lege med dukker? Og han synes nu også det er meget sjovt når hun hopper på trampolinen ;D men hun er med til at træne og lave indkald osv

Kommentér på:
Når hvalpen er træt

Annonce