{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund spiser afførring.
  • #1   17. jan 2014 Nogen gør det pga. en dårlig vane, men ofte skyldes det at hunden mangler noget.
    Hvad foder fodre du hundene med?

• #2   17. jan 2014 En sjælen gang i mellem skyldes det sygdom i bugspytkirtlen, men det giver også andre og alvorlige symptomer. Det kan ret let udelukkes.

Resten er dårlig vane og der skal opdragelse til. Jeg synes det letteste er at forhindre at hunden kommer til lorte i første omgang. Så er det som om, det damper af med tiden...

3 ud af de 4 hunde jeg har haft, har gjort det - og det er altid blevet mindre udtalt med alderen. (Dog har de ædt deres egen lort og andre dyrs lorte, ikke andre hundes).

• #3   17. jan 2014 De får det foder der hedder Select Gold fra maxi zoo.

• #4   17. jan 2014 Den store gjorde det også som hvalp men er stoppet med det som ca 2 årig og hun bliver 3 snart. Så vi kan jo håbe han vokser fra det . Det kan jo være svært at overvåge ham hele tiden, da vi har en stor have. Kan jo ikke gå med ud hvergang.

• #5   17. jan 2014 Lige et hurtigt kig på indholdet i dem, ser det da okay ud.
    Så er det nok bare en dårlig vane.

Tænkte at hvis du fodrede med et meget billigt foder, kunne det være derfor.

• #6   17. jan 2014 Vi har altid brugt foder fra dyrehandel/dyrelæge til dem, og regner med at blive ved med det, selvom det koster noget mere.

• #7   17. jan 2014 Jeg mener også at kvalitet og pris hænger sammen, ihvertfald hvad hundefoder angår smiley

Har hørt at ananas skulle gøre så afføringen lugter grimt for den hund der vil spise det. Men har aldrig selv afprøvet.

• #8   17. jan 2014 Det har jeg også hørt, og skal måske afprøve det.

• #9   17. jan 2014 Det synes jeg, ellers prøv og giv dyrlægen at kald, og forhør dig om hvad du ellers kan gøre.

• #10   17. jan 2014 Jeg var til sådan noget hvalpe info før jeg fik min hund, og der sagde de at man kunne komme LIDT salt på hundens foder, og det vil åbenbart gøre at hunden ikke spiser sin lort. Er vist noget med at den mangler nogle ting den så kan få gennem saltet istedet for i lorten

• #11   17. jan 2014 Pas nu på med ikke at give den for meget salt, den får som regel i forvejen den mængde salt den skal bruge gennem sit foder.
    Ligesom det heller ikke er godt for os mennesker med for meget salt, så er det heller ikke godt for hunden.

Hvis hunden får et godt foder, der indeholder alle de rigtige ting/den rette mængde, hvorfor skulle den så mangle noget?
    Som regel er det et adfærdsproblem der gør at hunden spiser afføring, men det er en meget god ide først at få hunden undersøgt hos en dyrlæge, hvis det skulle være pga. sygdom.

• #12   17. jan 2014 Det er ikke bare salt men et bestemt salt, nemlig Mononatriumglutamat, også kaldet det tredje krydderi.

Det har ikke noget at gøre med at den mangler noget. Det er noget ved dette stof, der frastøder hunden, når det kommer ud i den anden ende.
    Det hjælper kun på at den spiser sin egen afføring, ikke andres.

Kommentér på:
Hund spiser afførring.

Annonce