{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser sin afførring
  • #1   24. jan 2012 Sakset fra netdyredoktor:

Hvorfor får hunde koprofagi?
    Langt de fleste hunde, der spiser afføring, gør det fordi, det er blevet en "dårlig vane". Man mener derudover, at det kan være en del af den normale udvikling hos hunde. Bl.a. spiser tæven, mens hvalpene er små, deres afføring,.

I sjældne tilfælde kan koprofagi skyldes sygdom hos hunden. Der kan være tale om, at hunden ikke udskiller de enzymer, der er nødvendige for at nedbryde foderet, og dermed optage de nødvendige næringsstoffer. Mere sjældent kan der være tale om, at foderet ikke indeholder de nødvendige næringsstoffer, hunden har brug for.

Der er dog endnu ikke fundet een endegyldig forklaring på, hvorfor hunde spiser afføring.

• #2   24. jan 2012 ok det er bare fordi min hund er lige begyndt på det

• #3   25. jan 2012 Min hund havde længe haft dårlig mave og vi var ved at finde ud af hvorfor. Så en dag begyndte han at prøve at spise det, samme dag fik jeg allergi foder hos dyrlægen og han har IKKE prøvet på det siden. Min teori var at maden løb for hurtigt igennem systemet til at han fik optaget det ordentligt, derfor prøvede han at spise det igen.. (AD)

Kommentér på:
spiser sin afførring

Annonce