{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der spiser sin afførring.
  • #1   10. apr 2009 Nej, og det skal du ikke tillade, så vær konsenkvent og sig nej, evt. træk hunden lidt væk, og ros den.

• #2   10. apr 2009 Ja, det er desvæære ret normalt og KLAMT! Har hørt en del forskellige forklaringer på, hvorfor de gør det, men der er vist noget om et trick med noget, man kan putte i maden, der skulle gøre, at det smager dårligt, så de holder op. Måske var det ananas? Det er jeg ikke særlig sikker på, men du kan garanteret finde noget om det på nettet.

• #3   10. apr 2009 Hulgaard.
    Jeg har da hele tiden fået at vide, at det var ganske normalt. Ikke at det var ønskeligt eller skulle tillades, men normalt som i, at rigtig mange hunde gør det

• #4   10. apr 2009 Det er ikke usædvanligt at nogen finder på det -men jeg vilel absolut stoppe det.

• #5   10. apr 2009 Ja normalt. Men for mennesker ulækkert.

• #6   10. apr 2009 Det er en dårlig vane, og ikke andet, og det skal man stoppe,,

<i>Det er da dejligt at få et kus, med lortesmag,, ummm dejligt.. synes du ikke det..</i>

Der er flere måde at stoppe det på,
    Når hunden er færdig med at skide, så trænk den væk hvis den er i snor..
    Er hunden fri, så når hunden er færdig med at skide, at vil den automatiskt vende sig om for at snuse og evt. smage... I det øjeblik hunden er færdig, så kalder du på hunden, klapper i hænderne..

Vender hunden sig om, og stikker snuden ned, så kan man sige FØJ og så klappe i hænderne og kalde på hunden.

Her er kun et lille udpluk, af hvad man kan gøre.

• #7   10. apr 2009 Put ananas stykker i, så lugter affyringen dårligt og de vil derfor ikke spise den.
    Efter et stykke tid vil hunden automatisk stoppe med det, og du vil kunne stoppe med ananasen i foderet.

• christina b
    christina b Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   10. apr 2009 Tak for tippet, det vil jeg prøve.

• #9   10. apr 2009 kaprotabs. De kan købes hos dyrlægen og er noget mere skånsomme end ananas. De er ikke ret dyre, og hunden skal have 2 om dagen (1 ved mindre racer) og efter nogle dage er de holdt op. Nemt, hurtigt og fri for andre komplikationer (tynd mave hvis de spiser ananas)

• #10   10. apr 2009 Jeg har altid fået at vide at det er helt normalt at hunden både spiser sit eget bræk, sin egen afføring og også andres afføring - Jeg har endda fået at vide at det er sundt for hunden at spise andre hundes afføring fordi den får nogle vitaminer af en slags?! - Mmh, mums! smiley

• #11   10. apr 2009 Ja jeg vil også sige samle lorten op og i skralde spanden, vi har ik en lort til at ligge i vores have. Ik fordi de spiser det, det gør de ikke. Men fordi det er skide trælst at jokke i, og især få en hund ind der har trådt i en lort. Det er ski ikke rart.

• #12   10. apr 2009 jeg har ofte hørt, at grunden til at hunden spiser sin egen afføring er fordi der ikke er den næring i foderet som den pågældende hund har brug for...

• #13   10. apr 2009 Rikke og Nick - grunden til at hunden spiser det når den har kastet op, er fordi at det er et svaghedstegn. altså at andre hunde i det vilde liv kan finde ud af at her er der en hund der er syg og et territorie der nemt kan overtages.... det er også derfor hun-dyr spiser moderkagen og fosterhinden efter hun har født... her er det bare et nemt byttedyr for andre rovdyr...

det er også derfor at fx katte skal være rigtig meget plaget af smerter, før de viser tegn på det...

Kommentér på:
Hund der spiser sin afførring.

Annonce