{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund spiser afføring
  • #1   12. mar 2020 Der kan være mange grunde:
    - Hunden kan kede sig eller være understimuleret.
    - Lorten kan smage af noget lækkert, fordi den hund, lorten er lagt af, ikke optager sit foder optimalt.
    - Tæver kan finde på at æde lort når de er falsk drægtige, fordi de pr instinkt rydder op i sne periode.
    - Hunden er fejlernæret/underernæret og desperat for at æde.

Og der kan være mange andre grunde.
    Fælles er at adfærden skal standses og hunden tilbydes anden aktivitet. Fokus skal flyttes.

• #3   13. mar 2020 Det med at de mangler noget osv er en gammel myte og på ingen måde noget der er blevet bekræftet af videnskaben... Man ved faktisk ikke hvorfor, men det er super træls! Og man bør selvfølgelig stoppe sådan en adfærd da de kan blive syge med alt muligt møg!!

Med sådan en hund der har den tendens skal man også teste hver 6mdr-1 gang årligt minimum for parasitter, orm mv.. De kan desværre meget nemt rage alt muligt til sig (udvidet afføringsprøve da feks crytosporidium og giardia langt fra altid giver symptomer og crytosporidium er kun i den udvidede test) og hvis de bliver smittet så kan de smitte mange andre - derfor bør man også være ekstra obs på at fjerne afføring fra en hund der gør det så den ikke smitter andre! Min mors gamle hund blev smittet med crytosporidium via harelort og havde på ingen måde nogle symptomer! Det er som sagt heller ikk unormalt at giardia hos voksne raske hunde med godt immunforsvar at de ikke har symptomer eller måske kun har dårlig mave en gang imellem... Så det kræver man tager nogle forholdsregler..

• #4   13. mar 2020 Jeg har ikke haft en hund der åd hundelort.

Men katte lort er meget almindeligt, da det ganske enkelt skulle indholde noget som hunden kan fordøje og derved få glæde af.

At det så er pokkers ubehageligt er noget andet. smiley

• #6   13. mar 2020 Jeg har en hund der spiser afføring. Ham gav jeg noget sort klistrende stads (kan ikke huske hvad det hedder), det hjalp således at han stoppede med at spise fremmed hunde afføring.

Der var så også en grund til at han spiste afføring, da han har været meget underkuet og nok mere eller mindre levede af andres hunde afføring det første halve år af hans liv for at få noget af spise.

Han spiser desværre stadig afføring når han kan komme til det, men det er "heldigvis" kun hans egen og min anden hund.

Kattelorte er som slik for begge hunde, og de ved lige præsis hvor der ligger kattelorte, så der skal jeg være meget obs på ture da de går lige til stederne. Det har også gjort at der er et sted jeg aldrig går ture mere, for der ligger alt for mange kattelort smiley smiley

• #7   13. mar 2020 Der er faktisk for nyligt lavet en stor undersøgelse af det. Og konklusionen var som Pia siger; det er ganske enkelt fordi det opfattes som mad. Det var ovenikøbet en tendens til at nogle racer gjorde det mere end andre. Herunder Dobermann, hvilket forklare hvorfor det hele Perles liv har været et evigt issue smiley
    Perle er hverken understimuleret eller fejlernæret. Hun er ganske enkelt bare megamadglad og mad skal jo ikke gå til spilde. Det er aldrig lykkedes mig at lære hende at lade være. Hun æder glad og gerne fuglelort, hestepærer, hundelorte osv hvis ikke jeg forhindre hende i det.

• #8   13. mar 2020 Pudsigt du skriver at det ligger mere til nogle racer. Jeg kender ts og det er jo begge staffer vi har, og Albert er også en idiot til det. Han går meget sjældent fri mere pga det.
    De staffer jeg kender, er EKSTREMT madglad. Mad og mennesker er det eneste min er sat i verden for smiley

• #9   14. mar 2020 Jeg kender faktisk flere med staffer som gør det smiley og ja, madglad kan man vidst godt kalde dem:)

• #10   14. mar 2020 Ziva har egentlig styr på at lade det meste afføring være nu, men hare pinnochio kugler, det er altså det lækreste slik. Der findes bare ikke noget bedre.

• #11   15. mar 2020 Vores gør det også. Altså ikke de voksne, men tævehvalpene i vores kuld. Jeg tror simpelthen at de tager ved lære af deres mor.
    Kattelort ædes med største velbehag og jeg har læst et sted, at det er fordi det simpelthen lugter som frisk mad, når der ligger sådan en tør satan.
    Jeg har ikke Staff men 2 andre terrierracer. Her er det det samme. Mad og mennesker.

Kommentér på:
Hund spiser afføring

Annonce