{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Signe S.
Signe S.
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

min hund spiser afføring!!! {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har en fantastisk dejlig cocker spaniel tæve på 5 år.
jeg har haft hende i ca en måned nu:)
men hun spiser afføring. både hendes egen og andres???
jeg synes personligt at det er utrolig ulækkert, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre??

er der nogen der kender til det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund spiser afføring!!!
  • #1   12. jan 2012 jeg kender ikke meget til det, men har hørt at det kan skyldes at der i det afføring hun spiser er noget ufordøjet foder (rester af foderet), eller at det kan skyldes at hunden mangler nogle ting(vitaminer/mineraler) der er i det...

Tænker et foder skifte så evt kan hjælpe.... hvad fodrer du med...

Min gamle hund kunne også finde på det, hun fik Pedigree fra supermarkederne, mine nye hunde fodres primært med foder uden korn produkter, altså primært kød og grøntsager, der er ingen af dem der endnu har gjort det.... ved ikke om det betyder noget...

• #3   12. jan 2012 Arrhg Pia H.. Syntes bestemt ikke deres afføring lugter som hundemad..

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#4   12. jan 2012 hej Hanne M
    lige nu bliver hun fodret med Hills.
    jeg har læst en del på nettet. og nogle skriver at det kan være hvis tæven tror at hun skal til at have hvalpe,
    men jeg aner det virkelig ikke.
    og det er super ulækkert at have en hund som en gang i mellem kommer med den vildeste afføringsånde. og det er svært, at sige nej til hende, for hun er i forvejen en super kærlig hund som plejer at få kys og kram hele dagen

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#5   12. jan 2012 hun har tidligere været brugt til avl.
    jeg vil prøve at ringe til dyrlæge og snakke med hende om det.
    hendes afførring lugter ikke af hendes tørfoder.

• #7   12. jan 2012 ok. kender ikke Hills, er der korn i ???
    Hvis der er det ville jeg i første omgang prøve at finde et foder uden korn produkter...

Der er åbenbart flere Hills varianter, det jeg lige fandt havde både byg og havre....

• #9   12. jan 2012 Orijen og Acana osv, har heller ikke korn i..

• #10   12. jan 2012 jeg fodrer med Kingsmoor Pure... synes virkelig det er et godt foder til prisen.... har også prøvet fx Orijen, der fik hun meget fedtet pels, Acana kunne hun ikke lide, og ligeledes Wolfsblut (tror deog det var varianten)... men der er e nu flere gode kornfrie på markedet...

• #11   12. jan 2012 Pia.. typisk du lige skal komme i forkøbet..

hanne, har nu aldrig oplevet at min har fået fedtet pels? Bruger udelukkende Orijen Adult..

• #12   12. jan 2012 Det gjorde Molly også.

Jeg gav hende lidt ananas. Så lugtede det ikke så interessant mere.

Men det var hendes eget hun spiste.

• #13   12. jan 2012 Jeg kan ikke rigtig se , at det skulle være nødvendigt at skifte foder på ens egen hund... når det er ALLE andre hundes afføring , hunden også spiser....... Jeg tror bestemt IKKE alle hunde i nabolaget også spiser det samme foder som TS hund....

Mon ikke bare det er en dårlig vane... som man måske kan komme over , ved at fjerne hundens lort...... og lære hunden et ..NEJ,,,, når den gør antydning til at spise hundelorte.... uanset hvilken / hvis lort det er ...:o)

• #14   12. jan 2012 Haha peter s smiley

Synes bestemt heller ikke det lugter af det samme smiley
    Og min hund går en stor bue uden om alle lorte..

Har det ikke noget med det er en vane ?? Så det der hunde program fra det engelske..Og ka ikk huske hvad det var hun sagde..!!

• #15   12. jan 2012 jeg er enig med *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    fjern hendes lort og så være opmærksom når I går tur og sige nej når hun gør tegn til at ville æde lort. Ved ikke om du lufter hende med snor, men så er det i hvert fald nemmere at holde hende fra det smiley

• #16   12. jan 2012 Min hund er glad for hestepærer.. Og får jeg ham ikke væk i tide, blir der taget en stor mundfuld.. Og det resultererer i at han har tynd mave i nogle dage efter..

• #17   12. jan 2012 min hund spiste også aff. og fik det råd af en dyrlæge at give ham dette. http://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/mave_tarm/hokamix/181428

og det hjalp, nu rør han det ikke mere. Han får en tsk. fuld om dagen.

• #18   12. jan 2012 Selina gør det også. Vi startet med at give hende noget ananas (hjalp ikke) så prøvet vi at skifte foder (hjalp ikke) men man kan få nogle piller ved dyrelægen imod det (hvertfald hendes eget lort) ja og andres lort , der må du læse hende rigtig godt..
    Men ja, det er pisse ulækkert og jeg hader det.. smiley men man må bare arbejde for at den holder op.

• #19   12. jan 2012 skønhederne: bestiller i det på den side der?

• #20   12. jan 2012 @ Nittib... det kan afhjælpe at skifte foder hvis årsagen er at hunden ikke får det igennem sit eget foder som den har behov for... de to jeg har nu går faktisk også i en bue udenom, hvor den gamle altså også spiste andres lort af og til... de to jeg har nu får meget anderledes foder end den gamle gjorde, derfor mener jeg at der kan opnås en effekt ved at skifte foder...

• #21   12. jan 2012 ja, det er halvt så billigt som hos dyrlægen..........
    men det fåes i Dk.

men det er nemt at handle i zoo-plus

• #22   12. jan 2012 hanne M
    Jeg tror at hvis man lærer hunden at det må den ikke.... ved at lære hunden et ...NEJ...så er foderet ligegyldigt....
    Man kan jo heller ikke skifte foder konstant ...( så skal man måske igennem 30-50 forskellige slags foder , før man finder det " rigtige " ).... og med tyndskid til følge pga. foderskift :
    Så mener jeg det er nemmere at lære hunden , den ikke må æde lorte... .:O)

• #23   12. jan 2012 min hund er ret klog og ved godt han ikke må.....gør det aldrig i snor........men når han går løs............da vi har 3 andre hunde kan vi jo ikke konstant gå med en skovl bag hver af dem og smale op.........og det er her han gør det, selvom vi er efter ham.
    efter han har fået sanaflor gør han det ikke.

• #24   12. jan 2012 @ Nitib... ok...mine hunde er ofte i haven alene, og i fx hundeskov løber de frit... så jeg ser ikke 100 % af tiden hvad mine hunde foretager sig, fra fx en skovbund osv... så jeg synes det er dejligt at trangen er væk, det synes jeg er nemmere....

• #25   12. jan 2012 hanne M

Ok.... :o)

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#26   12. jan 2012 tak allesammen.
    har nu bestilt noget SANOFOR og prøver det af:)
    hun gør det mest når hun er i haven.

• #27   12. jan 2012 held og lykke med det Signe............håber det lykkes for dig også.....jeg er ihvertfald glad :o))

Kommentér på:
min hund spiser afføring!!!

Annonce