744 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Spiser afførring :( Spiser afførring :(

Har en hvalp på 5 mdr. Og lagt mærke til at han er begyndt at spise sin afførring. Hvilket jeg ikke synes er specielt lækkert.

Han lader sin mad være og fortrækker en bæ smiley
Nogle der kan fortælle hvorfor?
Han gjorde det også da vi fik ham, men stoppede hurtigt igen.

Ved godt man kan fjerne afførringen. Men da jeg ikke altid ser hvor han laver den, er det svært. samt han laver det tit under en skurvogn hvor jeg ikke kan komme til.

Han får arion tørkost - samt ofte ris og fisk. Men som om det ikke er så interresant som bæ'en smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser afførring :(
  • #1   5. okt 2012 Følger lige med

• #2   5. okt 2012 Prøv at give din hund lidt ananas, det har jeg hørt skulle hjælpe på det.

• #3   5. okt 2012 Få ham til at spise ananas.. det skulle give en besk smag;-)

Og måske skal du finde noget mad han så hellere vil have.. vi har jo også forskellige ting vi kan lide.. så måske synes han bare ikke om den smag?

Og så er det også forskelligt hvilke produkter som hunden optager mest fra.. og hvis der kommer meget afførring ud så optager hunden ikke det foder.. så skal man altså finde noget som hunden optager bedre.. så er hunden også mæt;-)

Og så skal man huske at tjekke hunden for orm.. der jo kan betyde at hunden er sulten hele tiden.. jeg afleverer selv afførringsprøver til min dyrlæge ml 4-6 måneder imellem .. også pga hjerte lungeorm..

• #4   5. okt 2012 frida gør det også, dog spiser hun stadig sin mad, jeg har snakket med min hundetræner, som siger at hunden gør det for at fjerne sin lugt, jeg aner ikke om det passer men hun siger at det er for at der ingen spor er hvis du forstår mig,
    hun sagde jeg bare skal blive ved med at irrettesætte hende, og sige NEJ, hendes tæve gjorde det også som hvalp også 5 mrd gammel, og der gik nogle måneder og så stoppede hendes tæve, skal lige siges frida også er 5 mrd

• #5   5. okt 2012 ang mad, får han næsten forskelligt mad hver dag, for at variere og det ikke bliver det samme tørre foder hver dag.
    Men vil da prøve en ananas smiley

feks. idag har han intet spist, han sidder bare og venter på han kan komme ud og finde en bæ... hmm...

• #6   5. okt 2012 Den med ananasen er en skrøne, kender flere hvor det ikke har hjulpet

• #7   5. okt 2012
    Altså min Malou spiste vores anden hund basse's bæ, det var det første hun gjorde når han var færdig, snakkede med dyrlægen som sagde at mange hvalpe gjorde det, men at de for det meste vokser fra det, ellers kan man få en kur ved dyrlægen smiley
    Malou gør det ikke mere, og hun fik ikke en kur ved dyrlægen. Det gik over af sig selv smiley

• #9   5. okt 2012 ananas

• #11   10. okt 2012 Ananas ødelægger nok kun emalje mv i ENORME mængder;-).. ligesom det også ville gøre hos os.. alt med måde og et lille stykke ville nok ikke gøre den store skade der;-)

Er jo faktisk bare så de smager det dårlige bæ en gang..;-)
    Alt med måde plejer jeg sige;-)

• #12   10. okt 2012 Haha egentlig utrolig, hunden ELSKER en klam lort, men en DEJLIG ananas smager af BÆ for en hund... haha... Det dumt!

Men kan da fortælle at min hund er nu stoppet med sin sære delikatesse smiley En masse NEJ NEJ NEJ smiley

• #14   11. okt 2012 Min spiste også lort men så skiftede jeg foder også stoppede det ret hurtigt.

Kommentér på:
Spiser afførring :(

Annonce