{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund spiser afførring HJÆLP?
  • #2   24. mar 2010 Ikke alle hunde gør det, men langt de fleste tror jeg... der har været flere tråde om hvorfor de gør det og hvad man kan gøre ved det... Tror mange gange det går over af sig selv, men ellers sig nej (hvis altså hunden kender nej ellers det ord I bruger når den ikke må det den er igang med).... Vi lærte til træning at hvis hunden snuser i noget den ikke må så stil dig oven på det den snuser til (eller lige ved siden af) så den ikke kan komme til, mens du siger nej og når den så kigger op på dig roser du den... Det har virket rigtig godt på Balto hvis jeg synes han kommer lidt for tæt på en lort smiley
    Hvis det er dens egen afføring skulle ananas i maden hjælpe....

• #3   24. mar 2010 Min har aldrig så meget som prøvet det og hun har helder aldrig været i kattebakken så det ikke alle hunde smiley

• #5   24. mar 2010 Mine har aldrig spist en lort, hverken deres egen eller andres. De synes dog det er interessant at rulle sig i kattelorte ; )
    - Er det ikke noget med at når en hund spiser lort, er det fordi den mangler nogle vitaminer?

• #6   24. mar 2010 ann-sophie:
    Der er virkelig mange meninger om hvorfor de gør det... Nogle mener det er fordi der er noget i dem de mangler, mens andre mener de gør det fordi de bare synes det smager godt...
    Der er vist ikke nogen videnskabelig dokumentation for hvorfor de gør det hehe.... Men det er ret klamt hehe...

• #8   24. mar 2010 sezo sully:
    Synes det lyder meget voldsomt det du siger... Selvfølgelig skal hunden vide at den ikke må spise det, men jeg mener bestemt godt man kan lære den det på en lidt mere sympatisk måde.... smiley

• #9   24. mar 2010 Hehe ja kan godt være... Lige ved første øjekast lød det bare lidt voldsomt synes jeg...

• #11   24. mar 2010 Ja hold da op - der er godt nok delte meninger!

Ingen af mine 3 hunde har gjort det, ej heller vist interesse for det og jeg kender heller nogen som har gjort/gør det!

• #12   24. mar 2010 Haha Irene.. hvad putter man i hundelortene i det område er du fra med de lorte-ædende hunde?!

• #14   24. mar 2010 mine spiser kun hestelort... det er så også klamt nok.. men de gør det kun når man vender ryggen til dem...

• #15   24. mar 2010 Irene
    hvorfor så nærtagende.. rolig nu!

• #16   24. mar 2010 Det er jo bare dejligt for jer hvis hunde ikke har spist lort eller gør det, men hvordan kan I vide 100% at de ikke gør det? Jeg har fx aldrig set Balto spise en hundelort, men kattelort var han helt vild med en gang... Og hvis I lukker hunden ud i haven uden at holde øje med den konstant kan I jo egentlig ikke vide om den finder en kattelort og spiser den.. katte render jo rundt i alles haver og skider hvor de har lyst....

• #18   25. mar 2010 Ingen af mine hunde æder hundelort, eller nogensinde vist interesse for det..
    Collierne æder heller ikke afføring fra andre dyr, Trunte kan dog godt lide at æde kattens lort, det kan dog stoppes med et simpelt nej..

• #19   25. mar 2010 En masse råben og skrigen og fægten med armene, når hunden stod ude på marken og guffede en dejlig lort - hjalp herhjemme.

På det punkt er mit liv for kort til at være pædagogisk. Grænsen var nået da hunden en dag brækkede en muggen lort op på stuegulvet............................ Føj for sutan!
    Og når hun stod og søbede en tynd-mave-lort op og havde lorteskæg på underbiddet... :-S

Masser af skæld ud herfra!
    Idag kunne hun stadig godt tænke sig at guffe en dejlig lort, men et ord med fra mor i den sag stopper hende hurtigt.

• #20   25. mar 2010 Jamie spiste også hunde og kattelorte..
    Jeg fik sådan nogen "vitamin/kalk" piller til hende, og nu er det stoppet..

• #21   25. mar 2010 ananas hjalp rigtig godt på Berko , han ville også æde lort , men det stoppede efter han fik ananas

Kommentér på:
Min hund spiser afførring HJÆLP?

Annonce