{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Flytning med hund? Gode tips? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Nu er jeg jo snart færdig med min HF og skal derefter flytte med Meeko, da Martin og jeg som bekendt ikke er sammen mere.

Men men men ...

Hvordan flytter man bedst når der er en hund involveret? Lad så sige en lidt sensitiv hund, for han kan godt være lidt pylret.

Hvor meget fri burde man have efter at være flyttet, til at hunden er tryg og alene hjemme halløj?

Vil meget gerne have gode råd og tips smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning med hund? Gode tips?
  • #1   10. jan 2014 Jeg havde en uge cirka.
    Men mine er ikke meget sensitive.
    Hvis du ved Meeko reagerer meget på tingene, ville jeg måske tage 2?

• #2   10. jan 2014 Flyt alle tingene, før du flytter hunden
    Lav en mini alene-hjemme træning, når I er flyttet ind
    Få passet hunden, så den ikke skal med ind og ud ad flyttebil
    Lad være med at lave nye rutiner. Fx skal hunden stadig være i soveværelset, hvis den er vant til det etc.

Jeg er flyttet fire gange med min efter den opskrift- det er gået smertefrit.

• #4   10. jan 2014 Tak for rådene (:

Petra - Jeg VED ikke om han reagere meget på tingene, men jeg ved han kan være lidt pylret og sådan.

Julie - Ja jeg tænker helt klart at han skal passes mens tingene flyttes (:

Stine - Puh, det ved jeg ikke endnu, kommer mest an på hvordan og hvorledes med uddannelse efter (:

• #5   10. jan 2014 Jeg har ikke gjort det store da jeg flyttede med Reiki, og heller ikke da jeg i sin tid flyttede med Møffe.
    Begge gange har hunden være med ude at "hjælpe" med at få tingene på plads, og begge hunde har faktisk fundet sig godt til rette i det øjeblik de havde deres vandte kurv/pude. Så var der ligesom en plads der var deres og velkendt, og så var resten lidt ligemeget.

de første dage efter flytning har jeg sørget for ikke at have for meget planlagt, så de ikke skulle være en mase alene, før de lige havde lært stedet, lydene osv at kende.

• #6   11. jan 2014 Jeg tog ud at gå i området et par gange om ugen i måneders op til, lod Sally komme med i både have og hus inden selve flyttedagen, så hun følte sig på hjemmebane. Jeg og manden havde vel tilsammen 10 fridage, hvor vi startede alenehjemmetræning forfra efter 3 dage i det nye hjem. Det har været helt problemfrit smiley
    Sally er meget følsom og lidt autist smiley og hendes første flytning gik dårligt med stressmave, hudproblemer og angst på gåture. Derfor gjorde vi det på denne her måde anden gang....

• #7   11. jan 2014 Hvis du har mulighed for 1-2 ugers ferie og kan arbejde lidt med alene-hjemme er det bedst tænker jeg, hvis han er en følsom hund. Så har du også lidt tid til at komme ordentligt på plads det nye sted.

• #8   11. jan 2014 Det jeg selv tænker er, at jeg vil forsøge at få det til at passe med at flytte i juni-juli måned så jeg har sommerferien til at gøre alle de ting med ham (:
    Derudover tænker jeg at en jeg kender og han kender eller mine forældre passer ham mens jeg flytter tingene og sådan (:

• #9   11. jan 2014 Det lyder som en god plan smiley

Kommentér på:
Flytning med hund? Gode tips?

Annonce