1.507 visninger
|
Oprettet:
Flytning med hund? Gode tips? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Nu er jeg jo snart færdig med min HF og skal derefter flytte med Meeko, da Martin og jeg som bekendt ikke er sammen mere.
Men men men ...
Hvordan flytter man bedst når der er en hund involveret? Lad så sige en lidt sensitiv hund, for han kan godt være lidt pylret.
Hvor meget fri burde man have efter at være flyttet, til at hunden er tryg og alene hjemme halløj?
Vil meget gerne have gode råd og tips
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Men mine er ikke meget sensitive.
Hvis du ved Meeko reagerer meget på tingene, ville jeg måske tage 2?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Lav en mini alene-hjemme træning, når I er flyttet ind
Få passet hunden, så den ikke skal med ind og ud ad flyttebil
Lad være med at lave nye rutiner. Fx skal hunden stadig være i soveværelset, hvis den er vant til det etc.
Jeg er flyttet fire gange med min efter den opskrift- det er gået smertefrit.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.527
Petra - Jeg VED ikke om han reagere meget på tingene, men jeg ved han kan være lidt pylret og sådan.
Julie - Ja jeg tænker helt klart at han skal passes mens tingene flyttes (:
Stine - Puh, det ved jeg ikke endnu, kommer mest an på hvordan og hvorledes med uddannelse efter (:
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Begge gange har hunden være med ude at "hjælpe" med at få tingene på plads, og begge hunde har faktisk fundet sig godt til rette i det øjeblik de havde deres vandte kurv/pude. Så var der ligesom en plads der var deres og velkendt, og så var resten lidt ligemeget.
de første dage efter flytning har jeg sørget for ikke at have for meget planlagt, så de ikke skulle være en mase alene, før de lige havde lært stedet, lydene osv at kende.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Sally er meget følsom og lidt autist og hendes første flytning gik dårligt med stressmave, hudproblemer og angst på gåture. Derfor gjorde vi det på denne her måde anden gang....
aug 2012
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.527
Derudover tænker jeg at en jeg kender og han kender eller mine forældre passer ham mens jeg flytter tingene og sådan (:
aug 2012
Flytning med hund? Gode tips?