{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

HADER at gå i snor. {{forumTopicSubject}}

Er der andre end mig der slås med sådan en.. Nova HADER at gå i snor. Elsker at gå tur - løs! Men HADER at gå i snor. Hun har fået en flexline på 10 m. Men alligevel går hun og jokker og folk synes jeg er sååååå ond fordi jeg slæber en så gammel hund med på tur...jamen så forklar mig dog hvorfor hun gik ligesådan da hun var 2?
Og hvis folk nu rev et rådyr op af lommen så skulle de se speed på 200 i timen efter kræet? eller hvis de løb væk med et ærme så var hun parat til at lave gruppe C med det samme?
Hun HADER at gå i snor. Min xmand mente Nova kaldte snoren: "snor-fængsels-dims"..

Føler mig SÅ tilgrin at jeg overhovedet gider at lufte hende. For så snart hun opdager at det "bare" er gå tur så skal jeg stort set trække hende hele vejen.. det er helt til grin. For så snart vi er tilbage i vores egen skov og hun bliver sluppet så suser hun rundt med 120 i timen.. Så nej - træt er hun ikke.

Har aldrig haft sådan en hund før og har selv haft hund i 20 år og vokset op med hunde..

Er det kun min hund der er mærkelig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HADER at gå i snor.
  • #2   30. nov 2013 En grå: præcis! Det er mega træls. For samtidigt bliver hun møgsur hvis vi går uden hende og så enten ødelægger hun noget eller også går hun og knurre af de andre resten af dagen... smiley

• #3   30. nov 2013 Bamse er det samme med..
    Han er så trist.. og trækker jeg bare en smule i snoren trækker han sig sammen som hvis han lige havde fået er spark i siden. Nogen gange kaster han sig ned og piver. Det er så meget et overgreb på ham at give ham snor på.. så snart han er ude af snoren er han verdens lykkeligeste hund .
    Trille er fuldstændig lige glad smiley

• #5   30. nov 2013 Uh måske det hænger til navnet min NOVA er lige præcis ligesådan ...

hun er 4, men folk tror hun er på dødens rand når vi kommer gående med snor på hende ...

Når jeg har dem begge i snor har jeg en arm strakt helt frem, Ipsen går nemlig i rask trav, og en arm strakt helt tilbage fordi Nova´s tempo falder med 90% så snart der er snor på ....

Når så vi kommer til skoven med frit løb fejler hun intet, og når vi kommer hjem så drøner hun med 180 rundt i huset .... er der fært af dådyr eller andet i skoven så er farten lige til hundevæddeløb ....
    Jamen altså de primadonnaer smiley

• #6   30. nov 2013 ha ha Hanne, det kan da være smiley

Men hvor er det rart jeg ikke er den eneste "hunde-slæber" i DK.

• #7   30. nov 2013 har tit tænkt om jeg skulle gå med Ipsen alene, hvis jeg ved det er en tur med megen snor på .... men Nova bliver jo altid lige så glad når man ligger an til tur så nænner det ikke ...

Nu fik vi hende jo som voksen (19 mdr) og jeg fik hende seriøst mærket efter på kryds og tværs, fik taget blodprøver, og fik endda en dyrlægen med på, uden klinisk grund at vi smertedækkende hende en tid for at se om det gjorde nogen forskel ... det gjorde det selvfølgelig ikke, men har ved gud heller aldrig oplevet noget lignende ved andre hunde jeg har haft ...

Opdrætter tror det kan hænge sammen med at hun er opvokset på landet og aldrig er vænnet til at ture i det fri var i snor ....

Det eneste jeg nogen gange tænker er om hun har meget følsomme poter ... hun havde længe en ting med at hvis vi kom til at røre hende på poterne så trak hun dem til sig som fik hun stød .... hvorimod Ipsen´s kan vi røre og nusse uden nogen reaktion .... det er som om Nova synes det er ubehageligt ... har nogen gange tænkt om hun har oplevet et eller andet med at være blevet holdt i poterne fx ved trimning .....

• #8   30. nov 2013 ja Nova har boet både på landet og i byen sammen med mig.. så det er ikke hendes undskyldning..

• #9   1. dec 2013 Mine hunde har altid hadet at gå i snor. Deres naturlige gangar er kort galop.
    Efter en times tid kan det komme ned i trav, men den hastighed som jeg bevæger mig i er bare for langsom og dermed stressende.

Kommentér på:
HADER at gå i snor.

Annonce