618 visninger
|
Oprettet:
Hader at gå i snor. {{forumTopicSubject}}
Min lille chi'er Luca, er virkelig dårlig til at gå i snor, han hopper og springer for at komme ud af halsbåndet. :S Ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg vil jo gerne have ham ud og se lidt mere end lige vejen. :S
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
jan 2006
Har opdrætter slet ikke brugt energi på tilvænding af snor og halsbånd?
For så skal du jo starte hvor din opdrætter burde...
Nemlig ved tilvænding af først halsbånd, og derefter snor.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 103 Svar: 501
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
jan 2006
Jeg så lige at du kun lige har fået han hjem, så du skal slet ikke tænke på lange gåture, brug hellere de første dage på at lade ham blive trug ved dig og sit nye hjem.
Derefter er det oplevelser, ikke gåture, du skal fokusere på. Han skal opleve noget 100 % positivt og når han er glad og tryg ved det, finder du en ny oplevelse (sidde på fortovet og se på mennesker og trafik, sidde på en bænk inde i byen og se på færdslen der, en tur i en skov, til en strand, forbi en børnehave, til en togstation, ud at køre bil, bus og evt tog, lade ham møde et par hunde du kender godt og som du VED er gode med hvalpe, ikke lade fremmede hunde overfuse ham, ikke lade samtlige mennesker tage kontakt til ham, hvis han bliver utryg skal du vise ham at det er hos dig han finder tryghed og dig der har styr på situationen) Alle disse ting burde din opdrætter have påbegyndt, men hvis ikke, så må du selv sørge for det og gå nu langsomt frem, ikke gå videre før han er klar og tryg.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 262
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Til kræver tilvænning til at starte med og det lyder som om der skal startes helt forfra
Hader at gå i snor.