{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hader at gå i snor.
  • #1   30. mar 2010 Hvor gammel er han?

• #2   30. mar 2010 Nå, så lige han er fra 2010, så han er jo nok helt ny.

Har opdrætter slet ikke brugt energi på tilvænding af snor og halsbånd?

For så skal du jo starte hvor din opdrætter burde...

Nemlig ved tilvænding af først halsbånd, og derefter snor.

• #3   30. mar 2010 Opdrætteren har været ude med ham i snor, men det gik heller ikke godt for hende. Hendes går aldrig i snor, så det tror jeg ikke hun har brugt så lang tid på. Tror du det vil hjælpe hvis jeg købte en helsele til ham i stedet for?

• #4   30. mar 2010 Det er jo kun en ganske lille hvalp, den skal jo lære det først..

• #5   30. mar 2010 Klart en sele til at starte med, men lad ham også gå med halsbånd, bare et let et i stof han kan have på fra morgen til aften og dermed vende sig til det.

Jeg så lige at du kun lige har fået han hjem, så du skal slet ikke tænke på lange gåture, brug hellere de første dage på at lade ham blive trug ved dig og sit nye hjem.

Derefter er det oplevelser, ikke gåture, du skal fokusere på. Han skal opleve noget 100 % positivt og når han er glad og tryg ved det, finder du en ny oplevelse (sidde på fortovet og se på mennesker og trafik, sidde på en bænk inde i byen og se på færdslen der, en tur i en skov, til en strand, forbi en børnehave, til en togstation, ud at køre bil, bus og evt tog, lade ham møde et par hunde du kender godt og som du VED er gode med hvalpe, ikke lade fremmede hunde overfuse ham, ikke lade samtlige mennesker tage kontakt til ham, hvis han bliver utryg skal du vise ham at det er hos dig han finder tryghed og dig der har styr på situationen) Alle disse ting burde din opdrætter have påbegyndt, men hvis ikke, så må du selv sørge for det og gå nu langsomt frem, ikke gå videre før han er klar og tryg.

• #6   30. mar 2010 Bare vær tålmodig. Min chi ville hellere ikke rigtig i starten, men efterhånden er hun blevet god til det og synes om det. Så det skal nok komme smiley

• #7   30. mar 2010 Jeg vil helt klar bruge en sele til en chi, da det beskytter deres lille hals fra de ryk som kan komme fra en snor og halsbånd.
    Til kræver tilvænning til at starte med og det lyder som om der skal startes helt forfra

Kommentér på:
Hader at gå i snor.

Annonce