{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

dobbelttænder {{forumTopicSubject}}

Min Choko på 18 uger er ved at skifte hendes tænder og kan nu se at de to ved siden af fortænderne i overmunden stadig har mælketænderne siddende selv om voksentænderne bryder frem smiley Burde jeg få mælketænderne trukket ud eller skal jeg bare vente og se hvordan det ender. Hun har 9 voksentænder hvor mælketænderne er faldet ud

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dobbelttænder
  • #2   22. nov 2013 Min hvalp så sådan her ud da hun var omkring 6 mdr.
    Med små hunde plejer man at sige at hvis ikke mælketænderne er røget omkring de 6 mdr så skal der en dyrelæge til..

Mælketænderne hos hunde bliver skubbet ud af de nye tænder, mælketænderne har ingen rod.

profilbillede
  • #3   22. nov 2013 Så vil jeg da give det noget tid endnu smiley Har nu givet hende noget oksehud at tygge i smiley

• #4   23. nov 2013 De tænder der ikke skubbes ud har meget lange rødder,så intet får dem til at ryge ud uden dr.dyrs hjælp. Visse hunde mangler et enzyme der nedbryder rødderne "arvelig faktor" oftes hos de små racer f.eks Chi`erne. Jo hurtigere du får dem fjernet jo bedre er chancen for at din hund får et normalt bid. smiley Held og lykke.

• #5   23. nov 2013 Hvis tænderne er dobbelt i mere end en uge-14 dage, så ville jeg få dem vurderet ved dyrlægen.
    Du kan selv mærke om de virker løse eller ej.

• #6   23. nov 2013 Enig Ginne. Man kan evt.få taget et røntgenfotografi af bisserne så dr.dyr kan se hvilke bisser der ikke vil kunne ryge ud af sig selv.

• #7   23. nov 2013 Min dyrlæge siger også max 14 dage - at studier har vist, at sidder de længere, kan det give varige skader.

Begge mine har haft dobbelt-hjørnetænder i en kortere periode, men de faldt alle ud selv til sidst. En enkelt måtte opereres ud, dens rod var næsten så lang som selve tanden!

• #8   23. nov 2013 Vibe. det er pga.det jeg skrev højere oppe. Visse hunde manglerenten helt det enzym der nedbryder rødderne eller også producere de ikke nok af det, så når dr.dyr trækker disse "blivende mælketænder" ud, så har de faktisk lige så lang rødder som de alm.voksen tænder. Det ser VILDT voldsomt ud når man ser de tænder dr.dyr har måtte fjerne, man tror næsten ikke sine egne øjne, for man kan ikke lade være med at sammenligne med enten sine egne, eller de andre mælketænder hvalpen selv Har tabt, som ikke ser ud til overhovedet at ha haft nogen rod "what so ever" nogensinde. men ikke desto mindre så har de alle på et tidspunkt haft de lange rødder. Min ene Chihuahua måtte også ha`fjernet nogle ekstra bisser,og selv om jeg som fhv. vet sygeplejerske har set det før på andre hunde, så var det svært at forstille sig, at de lange bisser havde siddet i min lille micro-hunds mund, for de lignede nærmere de tænder som de "store hunde/racer jeg altid før har haft havde, og som var dem der skræmte mange "ikke hunde-mennesker" LOL. det var svært at få sagt på skrift . Men du har ret ang,skaderne, for bliver de siddende for længe, kan de skubbe de forkerte tænder og dermed ødelægge hundens bid, og for en hund med tavle kan det betyde at dens karrierer er slut før den overhovedet er begyndt, så vil man evt.udstille, så bør man ta det meget alvorligt, "ikke hysteriskt, for ingen hunde dør eller bliver syge af det, men betaler man en halv bondegård for en udstillingshund så er det død-ærgeligt, og det kan gøre at hunden sælges igen, da mange der går op i udstillings hunde, jo ikke kan bruge en hund hvis bid er ødelagt pga.en for sen indgriben.

• #9   23. nov 2013 WOW.. Så langt skulle indlægget ikke ha været..Sorry smiley

• #10   23. nov 2013 De er løse. Men jeg synes allerede at kunne se at den en voksentand sidder forkert i rækken smiley

• #11   23. nov 2013 Jeg fik røntenfotograferet min, så vi vidste om der var blivende tænder under dem der ikke var røget ud, og self. for at se om der var rod på dem der sad der hvor nye kom frem, for er der ikke en "voksentand under mælketanden er der jo ingen grund til at hive lige den tand ud. desuden så har een herinde været udefor at dr.dyr knækkede den blivende tand da mælketanden skulle trækkes ud "på hendes udstillings hund" derfor er det jeg opfordre folk til at få en GOD dyrlæge til at se på bisserne i tide så hundes bid7tandstilling og tænder ikke tar skade fordi man trækker tiden ud for længe.

Kommentér på:
dobbelttænder

Annonce