{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Dobbelttænder. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Godaften allesammen.

Jeg har en hanhvalp som har fået dobbelttænder. Vi skal til dyrlægen i morgen og have dem trukket ud. Men ved nogle hvad det prismæssigt ligger på? - Bare sådan ca.

Den ene blivende tand er desuden blevet lidt skæv, da en mælketand sidder i vejen. Har dette nogen betydningen, hvis han skal avlgodkendes?

Ha' en fortsat god aften!

Vov Conrad

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobbelttænder. HJÆLP!
  • #1   18. mar 2009 akoya fik sine hjørnetænder fjernet i torsdags - det gav jeg 950 kr for -- det er ret ofte specielt blandt de små racer de ikke kan komme af med hjørnetænderne.

hvor gammel er han ..

det kan have betydning hvis roden er skadet og hvis dyrlægen er nød til at fjerne tanden - men bed om at få dokumentation på hvorfor tanden er fjernet og at den har været der - evt i form af ryngten - så skulle det ikke være et problem at få den godkendt

• #2   18. mar 2009 Han er 6 mdr. Har fået afvide at han skal i fuld narkose, og at det tager det meste af dagen, før vi kan hente ham igen. Mere derfor jeg tænkte at det ville langt mere end omkring 1000 kr.

• #3   18. mar 2009 jamen bare rolig -- det tager slet ikke så lang tid -- jeg var med da pølse fik sine ud og hjælp til også da bimse fik sine ud -- det tager max en ½ time inc narkosen og er et lille bitte indgreb - grunden til han skal blive der er sikkert at i er lidt uerfarne og syrlægen vil sikre sig at han vågner godt op og er helt frisk når i får ham med hjem..

jeg tager for det meste mine med når de er begyndt og blinke --

mht om der evt er skade på den blivende tand er svært at udtale sig om når man ikke har set det - men man siger normalt at hvis man får dem ud inden hvalpen er 8 mdr så retter det sig for det meste uden skader i kæben..

• #4   18. mar 2009 Super. Jeg må vente og se hvordan og hvorledes så. smiley

Men mange gange tak for hjælpen, det rart at høre lidt omkring det hele fra en som har prøvet det før.

Sov godt, når i alle kommer så langt!

• #5   18. mar 2009 At det tager lang tid før i kan hente ham, er nok fordi i ikke får ham med hjem før han er ovenpå igen efter narkosen. Det er meget almindeligt.

Selve operationen tager ikke så lang tid:o)

Reiki fik fjernet 4 fortænder -dog efter en ulykke. Det gav jeg omkring 2500 for inkl antibiotikakur bagefter.

• #6   18. mar 2009 jamen selv tak og bare tag det roligt ---

det er ikke fordi det er uden risiko -- det er det altid når de skal i narkose -- men det er ikke engang en operation - men blot en tandudtrækning - og de bløder næsten ikke engang efterfølgende..

så sov du bare ganske roligt

• #7   18. mar 2009 Vores lille Dian har for små 2 månder siden fået fjernet en mælketand pga. dobbelttænder - den nye tand var næsten helt ude.
    Jeg gav ca. 1500 kr incl. penicillin og smertestillende til 4-5 dages forbrug.

• #8   19. mar 2009 Vi har fået tænder fjernet ved 4 igennem tiden.

Ved vores egen dyrlæge gav vi 1518,- for to hunde.
    Ved en anden dyrlæge gav vi 2300,- for en, hvor vi bagefter alligevel skulle afsted igen, da dyrlægen ik havde fået fjernet hele tanden. Der kom en spids op. Så fremover bruger vi kun vores egen dyrlæge til det.

De gange vores har været afsted, skal de ind kl 8 om morgenen og skal faste fra aftenen før.
    Vi har så kunnet hente dem igen kl 13, hvor dem ved vores egen dyrlæge har været helt friske ved afhentning og væltet lige hjem i madskål og leget.
    Den ved den dyre dyrlæge, var skidt/træt det meste af dagen.

• #9   19. mar 2009 Hanne R -det kan altså osse være forskelligt fra gang til gang hvorda de reagerer. Da reiki fik fjernet tænder, var han helt frisk og klar da jeg hentede ham.
    Da han fik taget røngten af hofter i går dinglede han rundt det meste af dagen.

• #10   19. mar 2009 Michelle: det er helt rigtigt. Vi har så kun oplevet det den ene gang.
    Alle andre gange vi har haft dyr i narkose, har de været frisk ved afhentning.

Kommentér på:
Dobbelttænder. HJÆLP!

Annonce