{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

dobbelttænder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille dværgpinscher blanding som som er 9 måneder.
Hun har ikke tabt en af sine hjørnetænder og har derfor 2 hjørnetænder i venstre side. En normalstørrelse spids og en lille spids pegene svagt bagud (mælketanden)

-Jeg ville høre om der var nogen herinde, som har noget erfaring omkring dette?
Det er jo dyrt at få den fjernet, da den skal opereres væk for den har ikke løsrevet sig på nogen måde.
Nogle gode råd?
Hilsen Astas ejer !
forresten kan i jo se hende på min profil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dobbelttænder
  • #1   6. sep 2011 Få den ud så hurtigt som muligt. Det er ikke så dyrt igen- og de kan komme til at sidde helt af helvedes til, hvis den får lov til at blive siddende.

• #2   6. sep 2011 Nu kender jeg det ikke hos hunde, men min datter havde det med hendes to nederste fortænder, de var heller ikke røget ud, før der pludselig var to små nye tænder bagved dem. Vi tog så til tandlægen, som sagde at de nye tænder nok skulle skubbe de gamle løse. Og man kunne ikke regne med tandstillingen, da kæben ikke er færdigvokset, så den endelige tandstilling kan først ses når de er voksne.
    Mon ikke det samme gælder for din hund?

• #3   6. sep 2011 masser af griseøre og andet hårdt en gulerod men jeg havde nu valgt at hive pengene ud alligevel for at få den fjernet - det er dyrt at have hund

• #4   6. sep 2011 Den skal dyrlægen trække ud.
    Der er ingen anden løsning.

Hvis du ikke gør noget risikerer du :
    Den blivende tand bliver skadet
    Betændelse ved tænder og tandkød

Sygdomme i munden (herunder dårlige tænder) har stor indvirkning på den øvrige sundhed.. hos både dyr og mennesker.

Min collie hvalp på nu 6 mdr fik rykket 2 hjørnetænder ud fordi de ikke selv faldt ud.
    det og en vaccination kostede lige knap 2.000 kr

• #5   6. sep 2011 Kathrine: 9 mdr, så er tænderne, som de bliver. Hvis man ikke hiver dem ud, så falder de ikke ud

• #6   6. sep 2011 Se at få den hevet ud.. afsted til dr dyr..

• #7   6. sep 2011 Maria : det virker hvis roden på mælketanden er svindende.. men det er jo lige det der er problemet..
    Roden på de mælketænder Zantos fik rykket ud var ikke svundet noget af betydning.. det er når de blivende tænder bryder frem at rødderne på mælketænderne forsvinder, men hvis de blivende tænder bryder frem lidt forskudt, så sker dette ikke.
    det er typisk et problem ved de små racer og ved racer med meget smal kæbe

• #8   6. sep 2011 Okay, havde som sagt også kun erfaring med min egen datter:o)

• #9   6. sep 2011 Tusind mange tak for svarende..
    jeg vil så tage dem til mig, og bestille en tid hos dyrelægen med det samme. Så kan jeg også få hende stereliseret samtidig. Har nemlig en lille nabo hanhund som hun bliver ved med at smutte ind til og lege smiley
    og hun skal ikke have hvalpe alligevel, hendes mor måtte have kejsersnit da hun selv var meget lille af sin størrelse, så det tør jeg simpelthen ikke at risikere!
    men mange tak!!

• #10   6. sep 2011 Kathrine: Hvis de blivende tænder lige var brudt frem så ville jeg også sige at man kunne se tiden lidt an...
    Min hunds blivende tænder var lige så høje som mælketænderne da de blev trukket ud.

Hvis din datters mælketænder stadig sad der når hun var 12 år så var det nok ikke så godt.
    det ville være meget svært for hende at holde tænderne rene der og hun ville bøvle med caries og infektioner..

• #11   6. sep 2011 Altså det var mælketænderne der blev trukket ud... det fik jeg vist skrevet lidt omvendt

• #12   6. sep 2011 Sørg for at bestille en tid hos dyrlægen med det samme, for at få dem rykket ud. De skulle helst fjernes hos hvalpe inden de er 6 måneder, for at sikre der ikke kommer varige problemer. Problemer er udbredt blandt Pinscher racerne.
    Vi fik i sidste uge fjernet 2 af Krøyers hjørnetænder hos dyrlægen og rødderne på den ene var næsten 3 gange så lang som selve tanden, mens den ene var dobbelt så lang. Vi gav lige omkring 850-900,-

• #13   6. sep 2011 Hvis hun alligevel er under kniven, så burde det ikke koste ret meget ekstra lige at pille den tand ud

• #14   6. sep 2011 Mener selve udtrækningen koster 300-350 kroner, og der skal jo ikke betales dobbelt bedøvelse smiley

• #15   6. sep 2011 Okay mange tak, jeg ringer til dyrelægen og får en snak smiley

Kommentér på:
dobbelttænder

Annonce