944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kunne bruge lidt råd- fremtiden. Kunne bruge lidt råd- fremtiden.

Hejsa jeg er jo så heldig en ejer af chester, men desværre er chester det sidste års tid kæmpe med konisk mavetarmsbetændelse, som han dejligt får binyrebarkhurmo for. For at holde de ned. Vi haft gode perioder men desværre også trist periode hvor man været syg. Og det tag lang tid at komme sig.
Men i sommers fik han ordentlig omgang, som betød høj dose, så har haft sine bivirkninger. Tab af muskel/ pels o.v.s. Men desværre også en lever som er påvirker af det.

Her i torsdag sidste uge fik han så noget øjet/ og næse.
Dette mener dyrlægen er luftvejsinflektion, og han er på stærk antibiotika og øjnesalve pga sår på hornhind.

Nå nu kommer, chester skal til dyrlægen igen i morgen hvor vi skal snakke alvorligt. Om chesters fremtid. Pga hans sygdom og medicin vil han aldrig blive rask. - plus at hans immunforsvar er ned og altid vil være vil chester være i stor risiko for at blive smitte med alt. Og skal kæmpe mere ind en rask hund for at komme sig.
Som dyrlægen sagde en virus som ingen betydning har på rask hund- betyder meget for chester for han har intet stå i mod.

Jeg synes det svært for hvornår er nok, hvornår er fair at blive ved. Fagligt mener dyrlægen vi skal kæmpe men som han sagde der andre ting som spiller ind, og han ser ikke chester hver dag.

Det skal siges at vi har prøvet skifte medicin ud til noget bedre, men desværre 4 dage sener stod med syg hund.

Hvis det var jeres hund hvad vil i gøre. Og måske andre som har erfaring.
??????

Undskyld stavefejl , håber det er til læse.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunne bruge lidt råd- fremtiden.
  • #3   13. nov 2013 Det er svært.

Også fordi vi have rigtigt god periode, hvor at han have rigtigt godt. Men så vente det i sommers i vores ferie.

Hvad det siges e hunde med denne sygdom som lever fint men har perioder.
    Men ja jeg tænker også. Det gør sgu ondt hver gang han er syg . Fordi hans immunforsvar ikke kan stå i mod

• #4   13. nov 2013 Øv.. binyrebarkhormon er et vidundermiddel, men også noget rigtigt skidt i det lange løb.
    Det er så svært når man som i, har en hund der svinger som Chester gør, svært at tage en endelig beslutning når han har gode perioder, og tvivlen der gnaver når han har en dårlig periode.
    I må opveje de gode og dårlige perioder, se på hans generelle livskvalitet og så tage en beslutning ud fra det.

• #5   13. nov 2013 Ja det er nemlige som du skriver mla. Svært når sviger, og hver gang tænker vi nu er hjemme. Og han lige haft 3 uger hvor at dyrlægen ringe til os. For at hører. Fordi han ikke hørt fra os.
    Og bang dagen efter ja så mig som ringe

• #6   13. nov 2013 Jeg har selv haft en boxertæve der gennem 7 år var periodisk syg, samt havde svær spondylose, så jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation.
    Du skal mærke efter helt inde, tror de fleste ved hvornår det er tid til at sige stop.
    føler med dig smiley

• #7   13. nov 2013 Årh søde Sabina.
    Nu har jeg jo fulgt lidt med på sidelinjen, og han har jo været i behandling i lang tid.
    Hvis han allerede er syg igen, så synes jeg i skal sætte jer ned og beslutte om det ikke snart er ved at være tid. I har gjort alt for ham, men med et immunforsvar så dårligt, så er det bare et spørgsmål om tid, før han bliver ramt af det næste.
    Husk på hvor lidt af de smerter og ubehag han har, som han rent faktisk viser jer...

<3<3<3

• #8   13. nov 2013 Nemlig. Var der i mandag hvor de vil lægge ham i berolige for se om der var et græsstrå som måske var oversag til dette med øjne og næsen. Men det vil koste 3-4000 hvor jeg sagde jeg nød til snakke med manden nu. Vi lige brugt 5000 i sep/okt måned og især fordi han sagde han ikke bliver rask. Normalt vil jeg betale, men tænkt også er fair for hunden.
    Og heldigvis var stadigvæk mulighed for at behandle ham og give ham lidt tid. Og se om han ikke kunne blive rask.
    Men aftalte at både manden og jer kommer i morgen for at finde ud chester fremtid. Især fordi vi gå vinter i møde og hvor meget vil han så skulle kæmpe med

• #9   13. nov 2013 Nemlig Maria. Ja det er han desværre med luftvejs infektion eller et græsstrå som sidder fast. Men skridt det er han. Og derfor valgt jeg mandag sige sammen med Stefan at vi brug for en tænke pause.

• #10   13. nov 2013 Lyder som en god ide..

• #11   13. nov 2013 Øv øv Sabina.. Ved hvor glad du er for ham smiley Kram til dig.
    (Tine på GLK)

• #12   13. nov 2013 Tak Tine. Ja han er jo min bedste ven

Kommentér på:
Kunne bruge lidt råd- fremtiden.

Annonce