Sibirisk Husky som førstegangs hund? {{forumTopicSubject}}
Ja landet ligger sådan at for en lille uges tid siden var vi til familie kom sammen. I familien er det kun mig, min mor og far der er hunde mennesker. Men snakken kommer over på hunde og hundeopdragelse. Min fætter som aldrig har fået lov at have dyr ønsker sig brændene en hund. Han vil gerne have hund når han en gang flytter i hus så der er måske tale om en hund om 5 års tid. Han vil rigtig gerne have en Husky, hvilket jeg ville mene (kender ikke vanvigtigt meget til racen) er en ret dårlig ide da det er en hun der kræver rigtig meget. Så hvordan dælen skal jeg lige tale ham ud af den ide?
Og hvad ville endeligt være en god første gangs hund til ham? Ved god det er lidt svært at sige nu da han jo ikke er flyttet i hus endnu men han ønsker et hus med stor have til. Vil gerne på en del gå ture og så almindeligt hunde/hvalpe træning. Han vil gerne have en mellem til stor hund. Er der nogen bud så jeg måske kan få ham til at overveje huskyen endnu en gang.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Men det lyder det jo ikke til, en husky har noget højere aktivitetsniveau end bare et par ture vil jeg mene.
Hvad han ellers kunne bruge er lidt svært synes jeg, ud fra det der er skrevet er der jo mange andre hunde. Men han skal nok kigge væk fra hyrder og slædehunde ihvertfald.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Men hvis han har tænkt sig at bruge 5 år på at sætte sig ind i racen og dens behov og føler at han kan leve op til det
Og samtidig bruger tiden på at finde en god kennel (de sælger trods alt ikke til hvem som helst)
Så er det da ikke dømt til at mislykkes vil jeg mene
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
Jeg er af den mening at ingen hunde er bedre end andre som førstegangshunde, så længe man sætter sig godt og grundigt ind i racen, så man ved hvad denne kræver, dens behov og træningsmulighederne for den.
Men det er bare min mening
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Det er en arbejdshund. Den skal laves noget med.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Igen, det er kun hvad jeg har hørt, selvom den er fantastisk smuk har allerede dét gjort at jeg har taget afstand fra tanken om nogensinde at skulle have en
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Det har været drømmeracen for mig i over 10 år :)..
HVIS man vil have en som førstegangs ejer, så er det -virkelig- med at sætte sig ind i kropssprog osv. Det er SÅ tydeligt allerede da de er små, at har man ikke styr på det, så bliver det skisme hårdt med opdragelsen af sådan en lille størrelse
Vi har siden han var 14 uger haft ham ude mellem 2 og 3 timer om dagen + træning en gang om ugen. Så det skal man altså også lige være forberedt på.
Vi har planer om at bruge ham til det han er lavet til: træk.
og jeg synes næsten det er synd at have en slædehund, hvis ikke man vil bruge dem til det de er lavet til.. Så det skal han måske også overveje, om han gider at bruge så meget tid og energi og ikke mindst penge på det.. og især hvis han får hunden alene, og så pludselig møder en kæreste osv.. eller skal have børn osv osv. Hunden har jo stadig brug for ligeså mange timer ude,- og haven gælder IKKE!!
Men derudover er det jo en helt fantastisk lækker hund, HVIS man altså gider at lægge arbejdet i den.. heeeele tiden
jul 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 56
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Men det kan sagtens være en førstegangshund, ligesom alle andre hunde kan, hvis altså at mennesket er den rette ejer..
Men, hvad søger han i en hund? og hvad kan han tilbyde? her tænker jeg mere specifikt på aktivering, tid alene hjemme, træning, osv osv
og hvad kan han godt lide/ikke lide i en hund?
jul 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 56
Sibirisk Husky som førstegangs hund?