3.342 visninger
|
Oprettet:
Alaskan Malamute/Sibirisk husky {{forumTopicSubject}}
Min kæreste vil godt ha en af de hunde raser.
Men når jeg læser om dem, synes jeg ikke lige frem det er gode ting.
Jeg har to katte og få en hund ind som måske æder dem?
En hund man ikke kan gå med løs og prøver kræfter af med ens psyke.
Jeg ville hører jers erfaringer med de her to hunde raser.
Og hvordan i kontroler dem.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
Det er bestemt ikke en nem hund og kræver meget motion, aktivering ot tid udenfor...Så man skal være et aktivt udendørsmenneske for at passe til denne race...
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 8 Emner: 3 Svar: 56
D.H
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Men hvis man er et meget aktivt udendørs-menneske, som har "forstand" på hunde, så tror jeg ikke den bliver et problem.
Min opfattelse er, at det absolut ikke er en førstegangshund. men jeg har aldrig ejet en, så det er kun ud fra hvad jeg har set/læst mig til :o)
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Når det er sagt, så er begge racer ufatteligt dejlige, når man bare er indtstillet på at respektere deres særpræg og selvstændighed
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 37
Jeg synes i ska sætte jer ned og blive enige om hvile hund det er en i begge ska elske. Og kig på jeres behov, om ier nogen der gerne vil ud og gå usanset vejr osv.
Go fornøjelse...
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
Men når det er sagt havde jeg hundens kuldsøster på besøg ( i snor inden døre) og hun var nærmest villig til at gøre ALT for at slå mine katte ihjel.
Du kan sagtens få en husky til at leve med katte, især hvis du får den som hvalp, det er straks værre at tage en halvvoksen hund ind som aldrig har set en kat.
Og selvfølgelig prøver de kræfter med jer, det gør ALLE hunde uanset race tror jeg
Held og lykke med det
Mht at lære den at gå uden snor, det kan godt lade sig gøre med træning træning og atter træning, men det er aldrig noget jeg ville gøre med min. Godt nok er hun lydig og hun kommer når jeg kalder, men jeg stoler ikke så meget på hende at jeg lader hende gå uden snor på ikke indhegnede områder. Hun får kun snoren af når vi er i hundeskoven.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
De færrester individer indenfor de to racer kan gå løs på frie steder, idet de elsker at løbe langt og stærkt + at jagtinstinktet er stort overfor bl.a. fugle og andre små dyr.
Det er mentalt og fysisk stærke racer, der kræver fast men kærlig opdragelse og træning løbende, for ikke at glemme de indøvede ting.
Det er racer du aldrig kommer til at kede dig sammen med.
Jeg tøver meget med at anbefale de to racer som førstegangshund. Der er utroligt meget arbejde i det. Vi gjorde det, men vi var også meget stædige og havde læst alt om huskyen inden. Vi har en skøn hund i dag, men det har virkelig også kostet blod, sved og tårer - i bogstaveligste forstand.
Jeg kan kun anbefale dig at besøge familier med racerne. Observer hvordan hundene reagerer i forskellige situationer og stil alle dine spørgsmål. Du får ikke det samme ud af at besøge en kennel, hvor hundene lever enkelvist i hundegårde. Her opfører hundene sig anderledes end en familiehund vil gøre.
God fornøjelse.
Mvh Malene
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
Vores tøs ved ikke noget bedre end at rande rundt og grave i jorden sammen med ungerne ude i haven, med ud og køre bil besøg familien der har hun det super fedt, hvis man ikke har andre hunde sammen med en husky skal man virkelig være et socialt og aktivt menneske også skal man hellere ikke arbejde dagen lang, vores pige kan være alene hjemme 5 timer uden problemer, men jeg tror at går det hen og bliver 8 timer så tror jeg også der bliver et problem.
okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Når man bor sammen er en hund vel en fælles beslutning fordi den fylder så meget i verdagen?
og især en af de raser.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 37
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
Jeg har viden om huskyer og pyreneerhund og de er to forskellige ren racet hunde, men efter min mening skal de virkelig opleves før man kan sige om det er hund for en, for selv om man kan læse om dem, har man først forståelse for dem, hvis man virkelig kendt til dem igennem andre.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
DU bør bestemt ikke skulle affinde dig med at bo med en hund du egentlig ikke har lyst til (hunde kan i øvrigt osse mærke hvis de er uønskede)
Hvad er grunden til at din kæreste vil have lige netop en af disse racer? Måske i kunne finde noget der lugter lidt af spidshund, uden at være SÅ krævende som de to racer, og som han vil kunne leve med?
Alaskan Malamute/Sibirisk husky