{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.342 visninger | Oprettet:

Katja D
Katja D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Alaskan Malamute/Sibirisk husky {{forumTopicSubject}}

Min kæreste vil godt ha en af de hunde raser.
Men når jeg læser om dem, synes jeg ikke lige frem det er gode ting.
Jeg har to katte og få en hund ind som måske æder dem?
En hund man ikke kan gå med løs og prøver kræfter af med ens psyke.

Jeg ville hører jers erfaringer med de her to hunde raser.

Og hvordan i kontroler dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alaskan Malamute/Sibirisk husky
  • #1   7. okt 2010 Læs her - masser af god info: www.myalaskan.dk

Det er bestemt ikke en nem hund og kræver meget motion, aktivering ot tid udenfor...Så man skal være et aktivt udendørsmenneske for at passe til denne race...

• #2   7. okt 2010 altså hvis du vil have en hund der er nem at træne, ikke giver modstand og bare kan rende løs skal du bestemt ikke tage en af de racer

D.H

• #3   7. okt 2010 Kan kun sige som NB. Det er en utrolig smuk og dejlig hund, men den kræver en del aktivering udendørs.
    Men hvis man er et meget aktivt udendørs-menneske, som har "forstand" på hunde, så tror jeg ikke den bliver et problem.
    Min opfattelse er, at det absolut ikke er en førstegangshund. men jeg har aldrig ejet en, så det er kun ud fra hvad jeg har set/læst mig til :o)

• #4   7. okt 2010 Indrømmet - det er ikke nemme racer. Jeg er pt. på min tredie husky, og alligevel giver det dagligt kam til mit hår smiley Men når det er sagt, så er racerne meget forskellige. Huskyen er nok den, der har sværest ved at lære at gå løs, men til gengæld er det nok mutten, der er mest udfordrende rent temperamentmæssigt. Den kan have tendens til eget-køns-aggression, og til at være territorial-beskyttende.

Når det er sagt, så er begge racer ufatteligt dejlige, når man bare er indtstillet på at respektere deres særpræg og selvstændighed smiley

• #5   7. okt 2010 Mht. katte, så kan de fleste huskies sagtens gå sammen med katte, hvis de vokser op med dem... Men det er ikke ensbetydende med, at en fremmed kat ville slippe levende ud af haven.

• #6   7. okt 2010 mig og min kæreste kunne også godt tænke hos sådan en hund. Men jeg læste en masse om denne hund, men den krævede meget og det ville blive vores første fælles hund. Vi droppede ønsket om denne hund pt. da den ikke passede til os. Synes det er syndt for en hund at anskaffe sig den pga den er sød man skal også huske på hva den kræver. Og vi er ikke typen der får en hund for at finde ud a det ikke er os også må vidre sælge den til ny familie.
    Jeg synes i ska sætte jer ned og blive enige om hvile hund det er en i begge ska elske. Og kig på jeres behov, om ier nogen der gerne vil ud og gå usanset vejr osv.
    Go fornøjelse...

• #7   7. okt 2010 Jeg er jo så en af dem der har Husky sammen med 3 katte.. De lever i god harmoni sammen, det kunne faktisk ikke være bedre..
    Men når det er sagt havde jeg hundens kuldsøster på besøg ( i snor inden døre) og hun var nærmest villig til at gøre ALT for at slå mine katte ihjel.

Du kan sagtens få en husky til at leve med katte, især hvis du får den som hvalp, det er straks værre at tage en halvvoksen hund ind som aldrig har set en kat.

Og selvfølgelig prøver de kræfter med jer, det gør ALLE hunde uanset race tror jeg smiley

Held og lykke med det smiley

Mht at lære den at gå uden snor, det kan godt lade sig gøre med træning træning og atter træning, men det er aldrig noget jeg ville gøre med min. Godt nok er hun lydig og hun kommer når jeg kalder, men jeg stoler ikke så meget på hende at jeg lader hende gå uden snor på ikke indhegnede områder. Hun får kun snoren af når vi er i hundeskoven. smiley

• #8   7. okt 2010 Trådstarter: Du har helt ret i de ting du nævner.
    De færrester individer indenfor de to racer kan gå løs på frie steder, idet de elsker at løbe langt og stærkt + at jagtinstinktet er stort overfor bl.a. fugle og andre små dyr.
    Det er mentalt og fysisk stærke racer, der kræver fast men kærlig opdragelse og træning løbende, for ikke at glemme de indøvede ting.
    Det er racer du aldrig kommer til at kede dig sammen med.

Jeg tøver meget med at anbefale de to racer som førstegangshund. Der er utroligt meget arbejde i det. Vi gjorde det, men vi var også meget stædige og havde læst alt om huskyen inden. Vi har en skøn hund i dag, men det har virkelig også kostet blod, sved og tårer - i bogstaveligste forstand.

Jeg kan kun anbefale dig at besøge familier med racerne. Observer hvordan hundene reagerer i forskellige situationer og stil alle dine spørgsmål. Du får ikke det samme ud af at besøge en kennel, hvor hundene lever enkelvist i hundegårde. Her opfører hundene sig anderledes end en familiehund vil gøre.

God fornøjelse.

Mvh Malene

• #9   7. okt 2010 Jeg vil også nævne at en husky er meget til at være i flok det betyder meget for dem feks hos en enlig ældre. Jeg tror jeg ikke er det optimale sted for sådan en hund, men de skal have en familie og være en del af den, min husky er 90 % ægte, men hun har virklig sind som en, og vi havde også en som barn og min erfaring siger de har det godt sammen med børn og voksne. Men selvfølgelig aldrig hund og børn ude af syne.

Vores tøs ved ikke noget bedre end at rande rundt og grave i jorden sammen med ungerne ude i haven, med ud og køre bil besøg familien der har hun det super fedt, hvis man ikke har andre hunde sammen med en husky skal man virkelig være et socialt og aktivt menneske også skal man hellere ikke arbejde dagen lang, vores pige kan være alene hjemme 5 timer uden problemer, men jeg tror at går det hen og bliver 8 timer så tror jeg også der bliver et problem.

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   7. okt 2010 Jeg har ikke løst til at få sådan en hund. Men kom op og skændes med min kæreste om det... Selvom han siger han vil påtage sig arbejdet med den hund vil den stadig ha stor indflydelse på mit liv. og har aldrig været god til hunde... de stresser mig rigtig meget... så bliver helt bange for tanken om at ha sådan en hund da jeg aldrig har haft eller boet sammen med en...
    Når man bor sammen er en hund vel en fælles beslutning fordi den fylder så meget i verdagen?
    og især en af de raser.

• #11   7. okt 2010 Min kollega har to inktake han mutter sammen, og to katte. Men hun arbejder rigtig meget med dem, kører løb med dem osv. Mens hun er på arbejde sidder de udenfor i hundegård. (På den anden side af hegnet)

• #12   7. okt 2010 Jeg vil sige bor man sammen ska man også være enige om at få en hund og hvilken en..

• #13   7. okt 2010 du har helt ret, i skal være helt enig bare den ene er i tvivl om man skal have hund skal man holde sig fra at have hund efter min mening, men hvis man sætter sig ind hvad de forskellige racer og man er enig så syntes jeg man skal gøre det.
    Jeg har viden om huskyer og pyreneerhund og de er to forskellige ren racet hunde, men efter min mening skal de virkelig opleves før man kan sige om det er hund for en, for selv om man kan læse om dem, har man først forståelse for dem, hvis man virkelig kendt til dem igennem andre.

• #14   7. okt 2010 Du har helt ret, det at få hund bør være en fælles beslutning. Alt andet kan absolut give problemer både her og nu, men osse på sigt. Og kan du og hunden ikke sammen, eller magter kæresten alligevel ikke hunde, er det jo sandsynligt at den skal skifte hjem på et tidspunkt -altså bliver hunden taberen.

DU bør bestemt ikke skulle affinde dig med at bo med en hund du egentlig ikke har lyst til (hunde kan i øvrigt osse mærke hvis de er uønskede)

Hvad er grunden til at din kæreste vil have lige netop en af disse racer? Måske i kunne finde noget der lugter lidt af spidshund, uden at være SÅ krævende som de to racer, og som han vil kunne leve med?

Kommentér på:
Alaskan Malamute/Sibirisk husky

Annonce