{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Bør jeg gå af med min hund? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, så tænker jeg lidt om jeg faktisk bør finde et andet hjem til min ene hund.

Jeg har 3 hunde, alle er tibetansk spaniel.
Sweetie som jeg forguder og elsker. Hun kan INTET gøre galt.
Desse som jeg også elsker, men godt kan blive irriteret på.
Og så Frida, som? Ja, jeg elsker hende jo også, men bliver bare meget nemt irriteret over hende. Også selv om det kun er små ting, som ikke betyder noget ved de andre.

Det sker tit at jeg tænker "hvor ville det dog være meget nemmere hvis Frida ikke var her" De andre 2 er så glade for hinanden og fungerer bare så godt. Hvor Frida er lidt mere "hidsig" og ofte er den som skaber problemer.
Men hver gang jeg tænker det kommer jeg så til at kigge på hende og kan jo heller ikke helt få mig selv til at gå af med hende.

Jeg er jo bange for at det måske alligevel ikke er det helt perfekte hjem jeg så finder til hende. Og hva så? Så vil jeg bare have rigtig dårlig samvittighed over for min lille pige.

Så kære HG, hvordan løser jeg det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør jeg gå af med min hund?
  • #1   20. okt 2013 Du sætter dig ned og finder ud af hvad der er bedst for hunden..
    Det er kun dig der kan finde ud af det..

    Er hun tjent med et hjem hvor du går og bliver irriteret på hende i tide og utide over ting som du ikke ville blive irriteret over hvis det var en af de andre der gjorde det?

    Eller ville hun have det bedre et andet sted... Det nytter jo heller ikke at du går og er irriteret hele tiden.. Det er da vildt meget spild af energi..


  • #2   20. okt 2013 Jeg synes jo egentlig det bedste for hende ville være et hjem hvor hun er er ELSKET for at være den HUN er.

    Men bare tanken får tårerne til at trænge sig på.
    Hun er kun 5½, så der er jo mange år tilbage i hende.


  • #3   20. okt 2013 Et eksempel:
    Sweetie fik hvalpe i 2010 og siden har hun ikke "kunne" springe op i sofaen. Men så har jeg da bare løftet hende, også selvom hun har en irriterende vane med at trække sig tilbage når jeg kommer med hånden.
    Nu har Frida fået samme ide. Hun bliver stående og sætter endda selv af, når jeg vil hjælpe hende op.

    Alligevel er det Frida der irriterer mig mest.


  • #4   20. okt 2013 "Jeg synes jo egentlig det bedste for hende ville være et hjem hvor hun er er ELSKET for at være den HUN er."

    Der har du jo så dit svar... synes jeg..

    Klart at tårene presser sig på hvis hun har været en del af dit liv i næsten 6 år.. Det kan man ikke undgå.. smiley

    Men du skal jo finde ud af om hun vil have det bedst med at være et andet sted..


  • #5   20. okt 2013 Jeg syns det lyder som om at du burde finde et andet hjem til Frida. Forstår ikke at man kan være irritereret på sin hund sådan generelt?!

    Altså jo det er da irriterende når man kommer hjem og hunden har tygget i ens sko eller lignende men 5 min efter er det da glemt når de bedårende øjne kigger på én og halen logrer smiley

    Det du snakker om det er hvad jeg vil kalde generel irritation, over hvad ligner ingenting? Stikker der noget dybere under? Passer jeres kemi ikke sammen? HVORFOR irreterer Frida dig så meget? Det er en hund?



  • #6   20. okt 2013 Vores kemi passer bare ikke sammen og har aldrig gjort det.

    Jeg tror en del af grunden er at jeg fik hende så hurtigt efter Sweetie (4 mdr) så var måske ikke helt klar til endnu en hvalp.

    Jeg går altså ikke og er irriteret over hende hele tiden. Jo, lige når hun har lavet noget selvfølgelig, men når hun så 5 min efter stikker en pote ind i øjet på mig kan jeg jo alligevel ikke stå for hendes utrolige charme.
    Ellerl når hun står og prikker mig på skulderen fordi hun godt vil op på ryglænet af sofaen. Hvor hun sagtens selv kan hoppe op, men synes det er hyggeligere at blive løftet af Moar.


  • #7   20. okt 2013 Hvis jeres kemi ikke passer sammen så synes jeg helt sikkert du skal finde et andet sted til hende..

    I min verden er det alfa - omega at kemien passer..


  • #8   20. okt 2013 Jeg synes, at du selv har givet et helt tydeligt svar på, hvad du mener er det rigtige at gøre. :o)

  • #9   20. okt 2013 Lonne N

    Det jeg synes er mest underligt er...... at du bliver ved med at få nye hunde / hvalpe...... når du går af med dem alligevel.......

    Du er gået af med 4 hunde de sidste 2-3 år... og nu vil du af med nr. 5

    Derudover har du lige købt en ny hvalp i 2012..

    Hvad er det du leder efter ???....... jeg undres.... smiley


  • #10   20. okt 2013 Men hvis vi så siger at jeg vælger at finde et andet hjem til hende.

    Hvordan pokker kan jeg så være sikker på at det virkelig ER det rigtige hjem? For kan jeg ikke være helt sikker på det, vil jeg hellere at hun bliver hos mig.


  • #11   20. okt 2013 Selvom min kemi ikke passer helt sammen med Max, kunne jeg aldrig i livet drømme om at gå af med ham og udsætte ham for en flytning.

    Han kan jo ikke gøre for, at jeg har det sådan.


  • #12   20. okt 2013 Nittib
    Øh hvad for noget?

    Jeg har haft 2 kuld på Sweetie og der valgt ikke at beholde nogle af dem. Hvad er der galt i det?
    Frida er den sidste hund jeg har købt


  • #13   20. okt 2013 Jeg så bare der stod tidligere hund i din profil........ ikke at det var egne hvalpe....da de var temmelig gamle på billederne.......

  • #14   20. okt 2013 det lyder jo til hun har det godt ved dig, og hun godt kan li dig.
    men det er nok kun dig selv der ved om hun kunne få det bedre et andet sted.

    Jeg forstår så ikke at hvis kemien virkelig slet ikke er der, og du seriøst bliver irreteret på hende så tit, hvorfor du så ikke kom af med hende for flere år siden, hun er trods alt allerede 6 år gammel.


  • #15   20. okt 2013 Fordi lige så dødirriterende hun er, lige så drøncharmerende er hun samtidig.

    Hvis ikke jeg samtidig holdt så meget af hende, ville jeg da klart have fundet et andet hjem for længe siden.


  • #17   20. okt 2013 jeg tror du har dit eget svar Lotte smiley

  • #18   20. okt 2013 Nittib
    ¨Måske du lige skulle tjekke lidt inden du kommer med den slags beskyldninger en anden gang. Bare det at alle hvalpene har samme kennelnavn burde vel sige en lille smule.


  • #19   20. okt 2013 Uh jeg sidder her med tårerne rendende.

    Og så tillader den møghund sig at ligge med hovedet på min skulder.


  • #21   20. okt 2013 Det er såmænd ikke så meget det at blive "angrebet", men mere at man ikke engang gider se hvad det er for hunde jeg har på profilen.
    Havde jeg haft muligheden så var minimum Rangle, Dorje, Nuggi og Zigsa blevet her. Men så skulle jeg vist lige have forlænget mine døgn ret kraftigt.

    Jo, hvis det helt rigtige hjem dukkede op ville jeg nok godt kunne gå af med hende, men indtil da? Jeg tror det ikke.

    Nej Frida vil bare gerne ligge tæt, ligesom resten af racen.


  • #24   20. okt 2013 Dette skal læses kærligt/ærligt ....

    Jeg har også tider hvor jeg er mere til den ene end den anden af mine ... den ældste er så korrekt, så nem, mens den yngste er en værre charmetrold, der klart stadig kan spille " hvem mig, jeg er jo bare en lille hvalp (nu 2 år) .....

    Jeg har taget mig sammen !!!

    har brugt ekstra tid på den ældste, nusset, rost , leget og ja i det hele taget kompenseret for at hun af og til blev overset lidt fordi den anden er sådan lidt alles yndling .....

    Måske hun gør ting der irriterer dig lidt fordi hun mærker forskellen i dit sind overfor hende, prøv at arbejde lidt med dig selv i forhold til hende før du træffer så væsentlig en beslutning .... jeg har fået sider at se ved min ældste der har fået mig til at om ikke skamme mig, så dog være lidt flov over der skal så lidt til at hun fik udviklet sine charmesider på sin måde ....

    synes det har været indsatsen værd på alle måder, måske du erfarer det samme ...


  • #25   20. okt 2013 Frida lyder også til at være meget lærenem smiley
    Hun har set, at skal man op i sofaen og samtidig have kontakt, så skal man løftes, og det venter hun så på.

    Men giv et par eksempler på, hvornår hun irriterer dig?

    PS:
    Jeg har en DRØNIRRITERENDE kat, der hundser med de andre dyr og mig i særdeleshed ... men ved nærmere eftertanke er det nok det, der gør, at jeg elsker hende. (Elsker, ikke fordi, men til trods for).


  • #26   21. okt 2013 Arh så lærenem vil jeg nu heller ikke kalde hende.
    Hun har da været 3 år om at fange den med sofaen smiley

    Det er faktisk rigtig svært at sige hvornår hun irriterer mig. For det er jo småting, som virker fuldstændig ligegyldige og flere er pga manglende træning.

    Hun er stadig ikke renlig. Hvis døren er lukket går hun bare direkte ud på toilettet og gør det der.
    Hun gør af alt. Både herhjemme og på tur.
    Hun trækker.
    Indkald virker kun, hvis hun kan SE jeg står klar med en godbid og der i øvrigt ikke er andre i nærheden.
    Hun kan ikke dele med de andre. Er der noget spiseligt skal jeg lige være opmærksom på hende. Heller ikke altid hun vil dele mig.

    MEN,
    Hun er den kærligste lille hund man kan tænke sig
    Hun er den der er bedst til at blive inden for den åbne dør selv om jeg går hen til bilen. Betyder så også at jeg kun sjældent kan kalde hende ud af døren. Hele kroppen dirrer af iver, men benene kan ikke flyttes længere end til dørtrinet.
    Hun elsker ALLE mennesker
    Hun vil altid kramme
    Hun elsker fis og ballade.

    PS.
    Sådan en kat har jeg også.


  • #27   21. okt 2013 Det er da fornuftigt nok at gå ud på wc, når døren er lukket og man skal tisse.

    Og det, du skriver om hende nu, svarer da ikke rigtigt til det, du skriver i hendes profil, hvor hun bl.a. går fint i snor ..... altså lige bortset fra "Ikke bestået da hun holdt op med at sætte sig lige så snart det ikke gav godbidder mere".



    profilbillede
  • #28   21. okt 2013 Jeg overtog en beagle på 3,5 år i sin tid - af præcis samme årsager, som du beskriver.
    Hendes gamle ejer havde tre hunde - to som hun elskede ubetinget.. og så den tredie, som hun bare aldrig havde fået det samme tætte forhold til.

    Det var SÅ svært for hende at tage beslutningen, men Punktum fik 10 gode år hos os efterfølgende, og jeg er slet ikke tvivl om, at det var den bedste beslutning for både hund og ejer.


  • #29   21. okt 2013 Det lader til du er irrteret over manglende opdragelse..

  • #30   21. okt 2013 Jeg mener godt at man kan vælge om man vil lade sig irritere eller ej. Akkurat ligesom man kan vælge om man vil se negativt eller positivt på de fleste ting i tilværelsen. Og i bund og grund er det vel mest dig selv, du skal være irriteret på, fordi du ikke har formået at opdrage/træne hende (ikke dermed sagt, at du ikke har gjort dit bedste - det var bare ikke godt nok).

    Helt ærligt tror jeg ikke det bliver vanvittig nemt at finde et godt hjem til hende, når hun ikke er renlig som 5årig.


  • #31   21. okt 2013 Jeg har en pekingeser på 4½ år, som også kan være drønhamrende irriterende. Han gø'r af fremmede hunde, store som små, er han ude i gården, kommer han ikke ind, før jeg går ud og henter ham, og han kan virkelig ignorerer mig, især når "hans far" er hjemme. Han er så meget "fars" hund.

    Men trods det, vil jeg ikke drømme om at undvære ham, det er sådan han bare er smiley Kunne han tale, ville der sikkert også være ting ved mig, som irriterer ham, men det kan han jo ikke gøre noget ved, han kan ikke sende mig ud i et nyt hjem smiley

    Når man tager en hund i huset er det som at få et nyt familiemedlem på godt og ondt smiley


  • #33   21. okt 2013 Natravnen
    Hvis du kigger lidt mere i hendes profil vil du også se at der står hun kun er 11 mdr. Den er slet ikke opdateret.
    Når jeg siger at en hvalp går fint i snor skal der ikke lægges mere i det end at den går med uden at tøve.

    Vibe
    "Ikke renlig" er måske så meget sagt, for problemet er kun her hjemme. Der er intet når vi er i byen.
    Jeg har forsøgt at finde noget træning så vi derigennem kunne blive lidt tættere, men der er tilsyneladende ikke noget i nærheden jeg kan bruge.

    Pernille
    Adfærdsbehandler bliver der ikke noget af. Det er jo et lykketræf hvis man finder en som faktisk kán hjælpe med problemet.


    Men jeg er blevet enig med Frida om at vi prøver at gå nogle flere ture med indlagt træning kun os to. Så må vi se om det også hjælper på det øvrige.


  • #34   21. okt 2013 ud fra de ting du finder træls ved hende lyder det til det er manglene opdragelse smiley så måske noget træning kunne hjælpe smiley

  • #35   31. okt 2013 Lige en lille opdatering.

    Et eller andet må have ændret sig i mit forhold til Frida, for jeg har faktisk ikke været irriteret på hende siden sidst.
    Og eftersom jeg ikke går ud fra at hun kan læse, så må det vel være min indstilling.

    SÅ TAK FOR JERES "SKIDEBALLE"


  • #36   31. okt 2013 Dejligt at du har fundet ro omkring dit forhold til Frida.. Det er rigtig dejlig læsning.. smiley

  • #37   31. okt 2013 Det synes jeg er en super dejlig opdatering smiley

    Vi skal af og til se indad for at løse de problemer vi går og tror kommer fra andre :=)


Kommentér på:
Bør jeg gå af med min hund?

Annonce