{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

'GÅ, jeg spiser' {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre jeres mening. Synes i at man bør klappe hunden når den spiser, og snakke med den?

Jeg synes helt klart at det skal man. hunden skal finde sig i at man gør det. Jeg vil gerne have at min nevø på halvandet som lige har lært at gå kan gå rundt i huset uden der hele tiden skal være nogen efter ham, både når hunen sover og når den spiser. selvfølgelig skal børn lære at det gør man ikke når hunden spiser eller sover, men det ved en så lille knægt jo ikke, da hunden derhjemme finder sig i det.
Jeg vil sige det er bedst for hunden at den er vant til man kommer til den og gør ting når den spiser elelr sover, for bliver den aggresiv og bider, så er der jo kun en udvej. og det vil ingen jo have vel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'GÅ, jeg spiser'
  • #1   4. sep 2007 Hmm næ.. Lader ihvertfald min hund æde når den æder :o)

  • #2   4. sep 2007 Jeg vil mene at man skal kunne gå til hunden når den spiser, netop som du siger a tet barn på 1½ ikke kan forstå man ikke må røre ved den, men man burde ikke gå og klappe den bare af den grund.

    vores kan man sagtens røre ved, og tage deres mas osv men vi gør det ikke, og når de ligger i deres kurv syntes jeg man bør lære børn at de skal lade hunden være i fred.

    når vores lille barn kommer, skal den da lære og forstå at den ikke bare skal klappe hunden men lade den være når der er mad, sover osv..


  • #3   4. sep 2007 Enig kisser

  • #4   4. sep 2007 ja mener jo heller ikke man skal gøre det hele tiden men engang imellem. Jeg vil personligt ikke have en hund der er agrresiv over sin mad så man risikerer en tand i benet ved at gå forbi

  • #5   4. sep 2007 Kisser C hm ved ikke. DU skal jo være flokføre. og flokføren har førsteret på maden. herhjemme spiser vi også ALTID før hunden.

  • #6   4. sep 2007 Kisser C ja hvorfor. men det tænker et barn f.eks ikke.

  • #7   4. sep 2007 Vores hunde spiser i køkkenet, så hvis vi skal hente noget derude når de spiser for de afvide de lige skal rykke sig lidt, og det gør de gerne..

    hvis og når der er et barn i huset skal de jo også lære at hunden ikke bare er et styke legetøj de kan bruge som de vil, men at de skal respekterer hunden.


  • #8   4. sep 2007 Daisy er heller ikke aggressiv over for os (eller andre mennesker) mht mad.
    Jeg har tit tager hendes kyllingerlår feks og smidt det over på tæppet, hvis jeg vil ha hun spiser på et tæppe og hun har fået det ud på gulvet, uden noget bøvl og vi har aldrig forstyret/trænet hende mht hendes spisning.


  • #9   4. sep 2007 Men jeg tror så heller ikke det med at spise først, gå først ind og ud af døren, har nogen bestemt betydning :o)
    Ihvertfald ikke for alm hunde...


  • #10   4. sep 2007 Tjalfe kan man gøre hvad som helst med, når han spiser og det er ikke noget vi har trænet.
    Han finder sig i ALT, uanset om han spiser, tisser eller hvad end han måtte foretage sig, så selvom man måske ikke bør stole på en spisende hund, så stoler jeg 1000% på ham i dette tilfælde.

    Derimod stoler jeg ikke på ham i så mange andre tilfælde, men det er en helt anden historie.

    Jeg vil helt klart lære mine unger, at de skal lade hunden værre, når den spiser og når den ligger sig over i dens kurv.
    De skal lære, at respekterer andre, ligeså vel, som de ønsker fred i visse tilfælde.

    En hund er et dyr og jeg synes vi mennesker har alt for travlt med at "min hund SKAL bare finde sig i, at man piller den i øret, når den spiser, ellers ryger den ud" osv., osv.
    Det er et dyr og det er unaturligt, at hunden skal finde sig alt det, vi mennsker byder den.

    Men som hovedregel, kan jeg nu godt lide tanbken om, at jeg kan beholde mine fingre, hvis jeg endag blev nød til at blande mig, når hunden spiser...


  • #11   4. sep 2007 Kisser C nu tænkte jeg også mere aftensmad for hunde som spiser i køkenet eller hvor folk nu spiser.

    hm måske har jeg bare en underlig holdning. ja bør skal acceptere og respekterer hunden, men dølme også omvendt. om man er barn eller voksen skal hunden vide at VI bestemmer herhjemme.


  • #12   4. sep 2007 Jeg gør det ikke, men jeg kan sagtnes nusse Albert mens han spiser, og det er ligemeget hvad det er.

    Jeg synes det er en stor foredel at man kan, men jeg synes også Albert skal have lov at spise i fred.

    Bare det at jeg må, synes jeg er skønt smiley


  • #13   4. sep 2007 selvfølgelig. hunden er en del af familien, vi accepterer den og den accepterer os.
    jeg er bare glad for ikke at blive spist sammen med aftensmaden ;D hehe


  • #14   4. sep 2007 vi sætter gitter op i køkkenet når der er børn, så spiser hundene i fred for børnene, mest fordi det ikke altid er at de forstår at de skal lade dem være, så er det nemmest,
    men de 3 børn der kommer herhjemme for heller ingen grænser af deres forældre, så vi gør det mere for vores egen skyld en deres.


  • #15   4. sep 2007 Kisser C ja okay kan jeg godt se *GG* kunne godt være de skulle have mad hver dag alligevel smiley men det er os kun for aftensmaden det gælder her.

    nemlig, men jeg kan personligt ikke rende rundt efter min nevø den krudtugle hele tiden. og han åbner selv døre, men han er lige et halvt år for lille til at forstå hunden skal være alene. men når han begynder at forstå får han det da afvide.


  • #16   4. sep 2007 mamma M P. ja gæster er altid lidt svære hvis de ikke kommer ofte i hjemmet. vi er ved at forklare folk de skal lade hunden være når de kommer, ikke snakke til hende. men det forstår de ikke rigtig. hehe

  • #18   4. sep 2007 Uha det kender jeg også alt for godt.

    de børn der kommer her, ser kun vores hunde, og deres forældre forstår ikke når vi siger at børnene ikke må være alene med hundene, hvis der nu sker et uheld så vil det altid være hunden der for skylden hvis der ikke er nogen der har set hvad der er gået forud for det.



  • #19   4. sep 2007 Mamma M P ja det kan ende ret uheldigt.
    bliver SIMPELTHEN så irriteret når fol snakker med hunden lige når de kommer ind selvo man siger man lige skal lade den være fordi den bliver hlt vildt og ikke ved hva ben den skal stå på.


  • #20   4. sep 2007 mine unger har lært at man ikke går til en hund der spiser - MEN jeg har for en sikkerheds skyld lært min hund at det er ok, at mennesker kommer til hendes mad - har lært hende at det kan betyde at der kommer noget ekstra guf i og at hun altid får skålen tilbage.

    Vil også lige sige at det altså ikke altid er lederen der spiser først i en flok - det kommer helt an på hvor meget mad flokken har til rådighed.


  • #21   4. sep 2007 ch *papirløse hunde* ved ikke om du ikke har fulgt med. men der står længere oppe at det ikke er hele tiden. men engang imellem røre jeg lige hende på ryggen og tager hendes skål op, putter en guffer i så får hun den igen. synes det er en god ting at kunne. hun sætter sig bare på måsen og venter spændt.

  • #22   4. sep 2007 der er vist ikke nogen der nævner "hele tiden"

  • #23   4. sep 2007 Her er det omvendt,,,,,,,,vi har lært hundene ikke at klappe børnene når de spiser *GG*


    Eller er det alligevel omvendt? *GG*


  • #24   4. sep 2007 Kamilla T hehe det er nok en god ting. hader at få sådan en stor beskidt pote lige i smasken når jeg sidder med mine frikadeller ;D

  • #25   4. sep 2007 sådan Kamilla - super ide ellers ved man jo ikke hvad de skøre unger kan finde på

  • #26   4. sep 2007 Annemette K: Ja jeg hader når det sker midt i flæskestegen *LooooL*

  • #27   4. sep 2007 Annemette: nu ikke såååå sart ;O)

  • #28   4. sep 2007 platugler ;: Nej de kan være nogle hidsige sataner sådan nogle børn, så det er med at får opdraget hunden ordenligt *looooooL*

  • #29   4. sep 2007 Kamilla T, åh det er træls at have negle mærker i hovedet. man ser jo ud til man har været oppe at slås med grisen.

  • #30   4. sep 2007 Gimli´s ene øre bære stadig præg af et børne tandsæt, Ja det er med at holde hundene væk når børnene spiser,. *GGG*

  • #31   4. sep 2007 playugler ; nej okay. det er bedst når den har trådt i sine egne ekskrementer

  • #32   4. sep 2007 Kamilla T aaaugh den var slem. ;D

  • #33   4. sep 2007
    Annemette K: Ja det er noget værre noget, *GGG* Og


  • #34   4. sep 2007 for stamtavler. lyder godt ;D jeg tror jeg vil læave et kursus for min nevø. han vil dog bagefter bare gå hen og savle på hundens øre eller noget.

  • #35   4. sep 2007 citat:
    Kisser C
    Skrevet: 04-09-2007 17:43:25
    hunden skal æde i fred.... børnene skal lære at man ikk rør dyr der spiser... også selvom de har lært man kan tingene fra dem osv.... Man kan og skal heller ikk stole på en hund der spiser...
    *****************************************************************

    100% enig!

    Hold øje med ungen, evt. luk døren så hunden kan spise i fred - den skal også have "helle" når den sover eller går hen for sig selv og vil have fred - det er dens eneste måde at fortælle det på jo :o)


  • #36   4. sep 2007 ja det er så belastende når hundene prøver at tage maden bedst som man tror man skal spise, det er så øv altså smiley

    Noget andet er, tror måske at ikke hunde folk har en anden holdning til det en os med hundene..
    de syntes at deres børn skal have lov til at klappe fido hele tiden og at den bare skal finde sig i alt, så det er både børn og voksne der skal på kursus inden de kommer på besøg.


  • #37   4. sep 2007 Mamma M P forældrene er tit værst smiley hehe. hos os er det oftest de voksne som smider sig på gulvet og driller hunden til den helt store guldmedalje. og det ender med at hunden får skylden fordi den ikke kan falde til ro igen.

  • #38   4. sep 2007 Jeg mener at børn skal lære at hunden har"fri" når den spiser på samme måde som børn skal lære at når hunden f.eks ligger et bestemt sted i huset så skal den ha´ fred ... hunden kan også få nok og trænge til 2 minutter for sig selv på samme måde som vi mennesker sommetider trænger til et frikvarter .... , men på den anden side skal hunden også lære at finde sig i at man rør ved den mens den spiser i tilfælle af at der kommer børn i huset som ikke har lært at hunden skal ha´ fred til at spise.
    Vi kan hos begge vores stikke hele hovedet ned i deres madskål mens de spiser uden de brokker sig .. Stiff flytter sig for at vi kan spise af hendes madskål = hun er nederst i hirakiet og lader de øverste i flokken komme til. Tyson er så madglad at han ikke observere vi er der før vi skubber til ham. =)


  • #39   4. sep 2007 Linda T. lige mine ord (:

  • #40   5. sep 2007 Jeg lærer hunden at der er ok - at jeg tager hendes mad og piller maden ud af munden på hende.

    Det samme med kødben.. men det bliver lært fra hvalp, så hunden vænder sig til at man godt må se den i munden og tage den mad..

    Det hjælper bla. dyrlægen en hel del, at man har lært hunden dette, så den er klar over at der ikke sker noget..

    Så min hund er ikke foderbeskytter over for mig..
    Men fremmed skal nok ikke gøre det, hvis de har fingerne kær.


Kommentér på:
'GÅ, jeg spiser'

Annonce