{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.635 visninger | Oprettet:

Inga N
Inga N
Tilmeldt:
29. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Spiser sten {{forumTopicSubject}}

Jeg er snart ved og gå ud af mit gode skind. Jeg har en dansk- svensk gårdhund han er efterhånden 7 mdr. Han guffer sten smiley som om han aldrig får mad. Han har li nuppet en i haven, og nu aner jeg ikke hvor stor den så var. Men kan en hund sluge en større sten end som den kan komme ud ??? Har overvejet ret kraftigt og gå ud og købe ham en mundkurv, for aner ikke hvordan han snart skal blive stoppet i det lort i og spise sten, tit og ofte spytter han dem ud når jeg siger det. Men så li i dag ak nej... Han slugte den...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser sten
  • #1   29. nov 2012 Lidt sjovt du siger det, for så nemlig her forleden et program om en hund , som var så besat af sten og spiste dem, at ejeren ikke kunne gå en normal tur med den. Den kom i sådan noget terapi , hvor den bla lærte at tage bolde i stedet for sten. Ved ikke om det kunne være en mulighed ? smiley

  • #2   29. nov 2012 Jeg så engang et program om en hund der spiste sten - til sidst ville den ikke spise, så de måtte åbne den, og den var fuldstændig proppet!

    Edit: det var golfbolde - men det er vel det samme?


  • #3   29. nov 2012 Kender også en, hvis hund hele tiden spiste sten... De var nødt til at operere den til sidst, da de blev liggende nede i "bunden" af mavesækken og ikke kom med ud.

    Tænker at den bedste mulighed er - Tæning, træning, træning...

    Start evt. indenfor hvor det er til at styre. Tage en håndfuld sten med ind, og hver gang han så meget som snuser til dem siger du nej, og ligger hånden over... Så snart han kigger væk (Og ikke nødvendigvis på dig, men vare væk fra stenene), siger du "fint" eller "dygtig" (alt efter hvad du nå bruger) og giver ham en godbid.

    Når han kan passere 2 - 3 håndfulde sten indenfor uden at snuse til dem, rykker du træningen udenfor.
    Og husk at beløn HVER GANG han går forbi sten uden at spise dem.

    Til sidst vil han højst sandsynligt "glemme" at sten overhovedet eksistere.

    Men det vigtigste er - BELØN for det du gerne vil have...


  • Inga N
    Inga N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   29. nov 2012 Jeg er næsten parat til og gøre hvad som helst bare han vil stoppe med og guffe de sten. Han er lynende hurtigt når han li vil sluge den. Når vi går tur, hvad vi gør 2 gange om dagen, så æder han ingen sten. Han gør det hvis jeg li lukker ham ud i haven for og tisse. Og derfor overvejer jeg en mundkurv.. Når han skal i haven

  • #5   29. nov 2012 jeg ville putte mundkurv på ham, når han skal i haven, det tager han langt mindre skade af end hvis han sluger en masse sten, der så skal opereres ud. Og ja han kan sagtens sluge sten, der ikke selv kan komme ud

  • #7   29. nov 2012 Min mors jund gør nøjagtig det samme! Han elsker at tygge på sten, og han kører dem rundt inde i munden som et bolsje. Men tror desværre også han er kommet til at sluge et par stykker :s det er en underlig adfærd, og tænker at det heller ikke er godt for tænderne...

  • #8   29. nov 2012 I kommer nok ikke udenom en operation hvis han allerede har spist sten. Jeg ville bestemt kontakte dyrlægen. Og så giv ham et indhegnet område med kun fliser at gå på udenfor.

  • Inga N
    Inga N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   30. nov 2012 Får også sat et andet hegn op i dag, hvor det kun er til sten spiseren... Tør ikke mere. Og troede faktisk hvis de kunne sluge en sten, ville den også kunne komme ud af den anden ende... ???

  • Michael O.
    Michael O. Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
    #10   30. nov 2012 Hej Inga

    Ja vi er nok en del der kender til det problem.
    Hvis man tager udgangspunkt i hundens natur så vil det åbenlyse være at den er i mangel af noget. Evt. kalk som Katja skriver.
    Tag udgangspunkt i det og måske få taget en blodprøve som kan vise det.

    I de fleste tilfælde kommer de bare ud igen, men det kan selvølgelig også blive så mange at de klumper sig sammen.

    Hvis der er sten i maven vil du normalt kunne mærke dem ved at trykke let på maven.

    Rigtig godt med hegnet!

    Held og lykke med det hele smiley

    Michael Overgaard
    www.cauda.dk


  • Inga N
    Inga N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   30. nov 2012 Han er fin blød i maven. Tænker også hvis han havde en stor sten i maven, ville han ha ondt, og han ville ikke kunne blive ved og spise, samt afføringen ville vel stoppe... ???

  • Michael O.
    Michael O. Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
    #12   30. nov 2012 Ja som udgangspunkt, men hvis det "bare" er et par småsten kan foder godt passere.
    Men så længe der er gennemløb og han ikke har feber ville jeg ikke være så bekymret.
    Men naturligvis tage mine forholdsregler som du gør smiley

    Michael Overgaard
    www.cauda.dk


  • #13   30. nov 2012 Men hvorfor ikke tjekke det, når nu du ved at han guffer sten?
    Skal man altid vente på at det går galt?


  • Inga N
    Inga N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   30. nov 2012 Ja så har jeg ringet rundt til dyrlæger, petworld, osv. Jeg kan ikke finde en stål mundkurv, som ville kunne stoppe ham i og spise sten. Så må ud og ha et nyt hegn så jeg kan lave et sikkert sted uden sten..

  • Inga N
    Inga N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   30. nov 2012 Så fik jeg flyttet hegnet. Så kan han kun gå hvor der er fliser. Men ak nej, der er et sted hvor der mangler en halv flise, og hvad sker der, jeg skal ha sat de sidste 2 pæle. Hunden graver, haps der er en sten, han har den i munden, jeg går over i mod ham med en kiks for og bytte. Og netop et skridt før jeg er ved ham sluger han den.... Jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre... smiley

Kommentér på:
Spiser sten

Annonce