{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Bør jeg belønne? {{forumTopicSubject}}

Når vi er ude at gå en lidt længere tur så sker det tit at Quality begynder at gå plads og kigge op på mig hvis hun keder sig. Hun går sådan et pænt stykke tid. Bør jeg belønne hende for det? Hun gør det på eget initiativ og hidtil har hun fået bolden når hun gør det, men nu kom jeg i tvivl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør jeg belønne?
  • #1   19. jun 2010 Initiativ bør belønnes i min bog, især når det er kontakt. Bolden er vel også belønning??

  • #2   19. jun 2010 Jeg ville ikke gøre det. Kan ikke se formålet ?

    Hvis hun vil gå der, så må hun gøre det - jeg ville bare ikke belønne min hund for noget, jeg ikke har bedt den om - ikke noget, der har noget som helst med en træningssituaition at gøre ihvertfald.


  • #3   19. jun 2010 Jeps, bolden er belønning og tror da helt sikkert det er derfor hun gør det - for at få bold smiley

  • #4   19. jun 2010 beløn, beløn, beløn! smiley

  • #5   19. jun 2010 beløn, beløn, beløn! smiley

  • #6   19. jun 2010 Martine
    Hvad mener du med sidste sætning?


  • #7   19. jun 2010 At jeg ikke vil belønne en hund for noget der kan relateres til en træningssituation, hvis jeg ikke selv har bedt den om det.



  • #8   19. jun 2010 Arh okay så er jeg med

  • #9   19. jun 2010 Rænne : Hvis det var Louis, ville jeg klart belønne, men han er også en lømmel til at gå i snor, han er blevet "opgivet" af to hundetrænere på to forskellige hvalpehold, så smiley Men uden snor kan han sagtens gå fint ved siden af, total særling smiley

  • #10   19. jun 2010 Så fortsætter jeg med at belønne smiley

    annasofie
    Hun har et frisignal smiley


  • #11   19. jun 2010 Jeg ville belønne hvis der var tale om indlæringsfasen og derefter ret hurtigt pille belønningen af, medmindre hunden har fået kommando.
    Jeg belønnede i stor stil når min coton selv valgte plads og det resulterede altså i, at jeg fik en hund der slet ikke fik læst avis eller set på omverdenen. For hun gik bare og gloede på mig. Så man skal være lidt påpasselig med at det ikke tager overhånd.


  • #12   19. jun 2010 Bodil -

    Du kan snildt få en hund der synes at fri-ved-fod er noget af det bedste i verden, selvom du ikke belønner selvstrændig adfærd.

    Det er muligt at jeg misforstår dig, men det er som om du mener at folk der som jeg, træner min hund på et vist plan, allesammen har reduceret vores hunde til "redskaber" der kun arbejder fordi VI synes det er sjovt.

    Er det sådan du ser det ?


  • #13   19. jun 2010 Rænne ¤Carpe Diem¤ .

    Nu ved jeg ikke hvad det er du træner, men hvis du har en idé om at komme lidt længere end "bare" så ville jeg ikke gå og belønne hende bare fordi hun tilfældigvis går og kigger op på dig.

    Det er hende, der indlærer dig - ikke omvendt - og hvad er ideen i at hun lige kommer hen og kigger lidt op og bling - så er der belønning ??

    Hvorfor ikke lære hende det korrekt fra starten af ?

    Men hvad er det du træner med hende ?


  • #14   19. jun 2010 Martine - Hov hov, hun HAR lært det ordentligt fra starten af ;o) Hvad bilder du dig ind altså ;o)))
    Ideen er, at jeg gerne vil have en hund der er opmærksom på mig.
    Skal jeg så skælde hende ud for at komme og kigge på mig, fordi jeg ikke har sagt noget? Synes jeg jo også virker temmelig dumt.. Men hun holder jo ikke op, fordi hun ikke får belønning. Prøvede at lade være at belønne på den ene tur i dag, gik vel omkring 150-200 meter ligeud hvor hun bare gik sådan..


  • #15   19. jun 2010 Rænne ¤Carpe Diem¤ .

    Nej, selvføgelig skal du ikke skælde hende ud smiley

    Bare ignorer hende som du selv skriver du har gjort - det er jo meningen at hun skal "blive sulten" og det gør hun altså ikke ved at du evig og altid og hele tiden belønner hende for den mindste ting.

    Hun skal virkelig VILLE dig ! Forstår du ?

    Når jeg går på banen med mine hunde (træningsbanen) står jeg og venter på at de er klar.De skal vise mig, at de vil træne - det er ikke nok at de lige kommer dryssende forbi og kigger lidt på mig. De skal TIGGE mig om at komme igang - på den måde kan man få den lækreste fri-ved-fod, fordi hunden arbejder FOR dig .. ikke omvendt.

    Forstår du hvad jeg mener ?


  • #16   19. jun 2010 Jeps, jeg er med tror jeg. Ville dø for den arbejdsglæde i min hund - ikke at hun ikke er arbejdsglad, for det er hun helt sikkert! Hvordan har du "trænet" det op på den måde? At de bliver SÅ glade? smiley

  • #17   19. jun 2010 Rænne ¤Carpe Diem¤ .

    Det er sådan delvist at jeg er gået efter hunde af arbejdslinier - delvist at jeg har ladet dem være hvalpe og "fri" i lang tid, dvs jeg har "trænet" dem men udelukkende når de var motiveret for det.

    Og så har jeg kørt bold-bold-bold .. de vil begge to (især Flax) slå ihjel for en bold, så jeg kan forlange meget af dem af den vej.

    Man bliver nødt til at "fylde benzin" på før man kan bede hunden om at yde ... lydighed dræner jo driften, og derfor er det for mig det vigtigste af alt, at hunden er i drift. Ellers ville jeg seriøst ikke rigtigt vide, hvordan jeg skulle bære mig ad ...

    Men hvad er det du træner med din hund ?


  • #18   19. jun 2010 Haha, jeg kan se hvad du mener.
    Lige nu træner vi frem mod en færdselsprøve, ville gerne træne frem mod bhp/ipo, men nu er hun jo 5 år, så ved ikke helt.. Trænede jo grp. c og spor med hende for et par år siden smiley


  • #19   19. jun 2010 Rænne ¤Carpe Diem¤ .

    Okay - held og lykke med hende. Og 5 år er jo ingen alder, hvis hun ellers er sund og rask smiley


  • #20   19. jun 2010 Martine
    Jo tak smiley Nej, det er rigtigt... Har også overvejet bare at forsøge, om ikke andet er erfaringen jo super! smiley


  • #21   19. jun 2010 Jeg belønner Simba konsekvent hver gang han kommer til mig af sig selv på gåturene og hvis han går pænt ved siden af mig og kigger op på mig , snakker jeg "kælent" med ham og belønner også

    Men al kontakt der sker frivilligt her , bliver takseret ligeså højt som hvis det var en kommandor jeg havde givet smiley

    Mine belønninger består af klik og godbid


  • #22   19. jun 2010 jeg belønner min, sådan lærte hun at gå ved min side

Kommentér på:
Bør jeg belønne?

Annonce