{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Skal jeg acceptere det? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle. smiley

Sagen er den at jeg har en lille løwchen på ca. 9 mdr. Jeg fik ham da han var 4 mdr. og han var MEGET bange dengang. Knurrede, gøede og pev af alt. Han tissede hvis folk gik hen til ham osv. Nu er det så SÅ meget bedre, men han er stadig bange for fremmede og bakker tilbage med halen mellem benene hvis nogen vil have kontakt med ham. De kan sagtens gå forbi ham, hvor Jack bare går glad videre, men hvis de kigger på ham bliver han nervøs.

Jeg havde egentlig troet at vi havde gjort kæmpe fremskridt, men så igår da vi var i gågaden var der en ældre herre der ville hilse på Jack, og jeg sagde til ham at han måtte godt prøve hvis han satte sig ned, og at det ikke var sikkert at Jack havde lyst.

Så spurgte han efter hvad vi havde gjort for at gøre ham så bange, og at NOGEN havde mishandlet ham smiley Jeg blev rigtig ked af det da jeg jo aldrig har gjort min hund ondt og kun vil ham det bedste.
Andre mennesker siger også at jeg bare skal smide ham sammen med folk, og tvinge ham til at blive rørt ved, men han virker jo bare slet ikke tilfreds?

Undskyld hvis det blev lidt rodet, men mit spørgsmål er egentlig. Skal jeg acceptere at min hund ikke vil snakke med fremmede overhovedet, eller skal folk have lov til at hilse?
- Vil jo gerne have at Jack ved jeg passer på ham når vi er ude og at han kan være tryg.

Håber nogen kan hjælpe til den rigtige løsning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg acceptere det?
  • #1   20. okt 2013 Hvis det var min hund ville jeg lade hunden selv bestemme, går den frem til folk kan de hilse, hvis ikke så må de jo lade være;)

  • #2   20. okt 2013 Han går også tit frem mod folk, men så panikker han hvis han ser at de opdager ham smiley Som om han prøver at snige sig hen og lugte til dem

  • #4   20. okt 2013 Jeg ville også lade det gå i hundens tempo og så acceptere at han ikke bryder sig om fremmede. Sådan er min venindes hund også. Ham fik de da han var 1 1/2.. De har nu haft ham et halvt år cirka. Det er da blevet bedre, men han tager ikke selv kontakt til fremmede. Han skal have mødt dem en del gange før han ikke er utryg længere.
    Så jeg ville bestemt ikke presse ham - det kan nemt gå galt.


  • #5   20. okt 2013 du må under ingen omstændigheder tvangsindlægge ham til noget han er rædselsslagen for

    det kan muligvis trænes væk eller trænes mindre: udstyr alle dine gæster med godbidder (hæng en kurv på døren) det skal være lækre sager, og så kaster de en lille håndfuld hen ved siden af hunden hver gang de kommer, og gemmer lige et par stykker til efter i har sagt hej (dig og gæst ikke hund)

    så kan de fortsætte med at kaste et styk hen mod ham (når han ved det er godter) men de skal ikke tage øjenkontakt eller prøve at nærme sig ham eller røre ham - det skal du holde fast på!

    hvis han opsøger dem skal de bare give ham ro til det ved at ignoerere, men du kan evt give dem flere godter til udstrakt at holde frem mod ham, men holde hoved og øjne væk


    efter lang tids træning sådan kan i forhåbentligt mærke fremskridt

    MEN hvis hans grænser overskrides kan han få tilbagefald

    folk på tur skal vide at han er bange så hvis de vil forsøge skal de højest forsøge at få ham til at snuse til deres hånd ikke røre, og de skal kigge væk, og dreje kroppen væk fra ham, gerne smaske lidt eller gabe (det er dæmpende signaler)


  • #6   20. okt 2013 der kom i mig i forkøbet smiley

  • #7   20. okt 2013 Jeg vil bestemt ikke provokere ham til at bide!
    Jeg kan godt acceptere at han ikke vil snakke med nogen, men jeg var lidt i tvivl om det var noget der skulle trænes, nu han ikke er ældre. smiley

    Jeg lader ham styre tempoet smiley

    Men.. Er det så bedst at gå steder med mange mennesker så han fortsat vænner sig lidt til fremmede, eller er det bedst at holde ham ved skoven feks.?


  • #9   20. okt 2013 Pia. Jeg havde også forstået det sådan at løwchen racen normalt er MEGET menneskeglad, så derfor blev jeg megtet i tvivl omkring fremgangsmåden.

    Men jeg må bare acceptere at ham her ikke vil.

    Det er bare synd for ham at han ser så skide sød ud, for folk tror han så gerne vil snakke smiley


  • #11   20. okt 2013 Jeg synes også at du bare skal acceptere det, det kan være det bliver nedre med alderen.

    Jeg lader næsten aldrig nogen hilse på mine hunde, Zippo gider ikke hilse når vi er ude, og Musashi bliver overgearet og hopper rundt. Hvilket han ikke må pga hans ryg.


  • #12   20. okt 2013 Han er jo ikke så gammel, så tag tingene i hundens tempo, og når du er til træning kan det jo komme lidt efter lidt at han bliver tryg ved at "hilse på andre", men det kræver tålmodighed, men "væbn dig med den - så skal det nok gå".

  • #13   20. okt 2013 Tak for alle de mange brugbare råd!

    Jeg suger det hele til mig, og tror bestemt jeg vil prøve at dele godbidder ud til dem der skal hilse på ham , og andre for besked på at smutte smiley


  • #15   20. okt 2013 Jeg synes heller ikke du skal give folk lov til at hilse. Du skriver jo at du gerne vil have at Jack er tryg. Det bliver han i min optik ikke hvis du tvinger ham til noget, han er bange for. Kan godt forstå du bliver ked af folks fordømmende bemærkninger, men så må du tænke, at de jo rent faktisk ikke ved noget om situationen. Derudover ville jeg starte med at træne med ham, når han er hjemme og du kender de mennesker der kommer ind ad døren. Når han så er tryg ved det vil jeg gradvist udvide antallet af mennesker, samt steder.

  • #16   20. okt 2013 Jeg vil tro at du stadig skal færdes hvor der er mennesker. Men på en afstand så de ikke udgør en "trussel" for hunden. altså han må ikke være nervøs eller bange for så er de for tæt på. Og så selvfølge en masse hygge og godbidder (eller hvad hunden nu er til) så det at være i nærheden af mennesker er noget rart. Så kan i måske gradvist mindske afstanden. Men ALDRIG tvinge hunden til det.

Kommentér på:
Skal jeg acceptere det?

Annonce