{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

At acceptere en hunds vaner & "særheder" {{forumTopicSubject}}

Mig og hunden har vores helt egne ritualer og vaner, når det kommer til visse ting. Disse bliver der jo pludselig brudt lidt op med, når nu man pludselig lytter sammen med en.

Inden hunden skal være alene bliver han selvfølgelig gået med, og derefter får han et ben at hygge med. Det er nogle vaner som jeg tror vi begge er blevet ret afhængige af.
Nu synes kæresten pludselig, at det er et problem at disse ting skal gøres, og at vi ikke kan gøre noget spontant. Det kan man i min verden sjældent, da hunden jo alligevel skal ud og tisse inden man kører.

Jeg kan vitterligt ikke forstå, at det er sådan et problem, at give hunden et ben inden vi kører nogen steder. Men vi har lige haft en snak om det, og det er det åbenbart for kæresten. Ydermere er det åbenbart også et problem, at hun ikke bare kan smutte når hun vil (når jeg ikke er hjemme).
Jeg kan som sagt slet ikke sætte mig ind i denne tankegang, nok mest fordi jeg er vant til det.
Jeg vil gerne have en hund hvor man bare kan smutte og sig " hej hej", men hvor tit vil det alligevel komme til at ske, da hunden jo alligevel skal ud og tisse inden man tager nogle steder.

Jeg synes kæresten skaber et problem ud af ingenting.
Har i nogle specielle ritualer, som måske er svære for andre at forstå? Og hvordan er disse blivet håndteret af jeres kæreste?
Hvad laver i med hunden inden i skal nogle steder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At acceptere en hunds vaner & "særheder"
  • #1   3. mar 2013 Jeg laver ikke noget med min hund, hun ligger sig bare til at sove når jeg går ... Men skal jeg nogle steder i længere tid, så bliver hun selvfølgelig luftet, så hun ikke skal sidde og holde sig. smiley

  • #2   3. mar 2013 Min kæreste kan bare smutte når han vil, når han er alene med hundene. Det er mit job at lufte og træne dem, da det er mine hunde, ikke hans :o) Tror også han ville blive irriteret over pludselig ikke at kunne gå når han ville...

    Jeg sørger for at de er luftet og trænet, inden jeg tager afsted, så de kan klare sig til jeg kommer hjem igen.

    Selvf. tager han dem, hvis vi har aftale om at han passer dem den dag. Men det sker sjældent.

    Den med kødbenet kan jeg slet ikke forstå, kan være et problem til gengæld... Jeg stikker også altid mine et, indne jeg tager nogen steder.


  • #3   3. mar 2013 Camilla- Det har hun været indforstået med inden vi flyttede sammen. Hun har set og været en del af vores særheder mange gange før. Det er fint at man har en mening om tingene, jeg forstår bare ikke problemet.

    Jeg er godt bevist om, at jeg har skabt disse "særheder", men for mig er det en mikro lille ting at gøre.

    Trust- Jeg er ikke helt uforstående overfor, at det er irriterende ikke bare at kunne skride. Problemet er, at hunden ikke kan finde ud af, at man bare skrider.


  • #4   3. mar 2013 Ingen ritualer og ingen vaner. Intet må være skemalagt og intet må blive til noget der SKAL ske. Jeg er nok som din kæreste. Jeg vil kunne gøre noget spontant.

    Hvis jeg beslutter mig for at kører et smut til købmanden, er der langt fra altid hundene bliver luftet inden. Det er der ingen grund til, for at jeg skal være væk i 30 min. Og de får heller ingen belønning for det.

    Mine hunde forventer intet af mig på noget bestemt tidspunkt. De har tillagt sig deres egne særheder og dem skal de have lov at have, men de skal ikke forvente at jeg følger efter hver gang.


  • #5   3. mar 2013 Jeg tager ikke væk særlig længe ad gangen, så jeg siger bare "farvel" og går.
    Det har hun det helt fint med.

    Men man kan jo ikke bare hoppe ud af sengen, gøre sig parat og tage afsted. Gåturen er et must hver morgen! smiley
    Og det kan da godt være, at det ville irritere en kæreste, hvis han ville op ag afsted med det samme..
    Men irriterede det ham så meget, at det var et problem imellem os, så ville jeg skifte ham ud - hvis ikke jeg først kunne få ham til at forstå, hvordan livet med hund er.

    Og det mener jeg ganske ærligt..for mig har det altafgørende betydning at en mand kan sætte sig ind i (med tiden - hvis han ikke selv har haft hund) hvad det vil sige at have hund og hvad der kræves af en som hundeejer.

    Kan han ikke det eller bliver det til et decideret problem - ja så er det ikke min hund, der ryger smiley
    For hun er jo en del af pakken smiley


  • #6   3. mar 2013 Jeg vil som sagt gerne lære hunden at være alene hvor man bare skrider, men det er altså noget der skal trænes. Og ja jeg er fuldt ud klar over, at jeg burde have lært ham dette. Men det har vitterligt aldrig været et problem for mig.

    Pernille- Problemet er ikke så stor at nogen skal skiftes ud smiley Men vi snakker om det af og til. Og hver gang rammer det mig lige hårdt, da jeg godt er klar over, at jeg nok burde have lært ham, at man bare kan gå.


  • #8   3. mar 2013 Mine hunde har da også et farvel ritual! Det er der da ikke noget galt i, det er levende væsener vi har ikke en ting man sætter på hylden når man går, så TS du er efter min mening ikke fejl på noget, men du har efter min mening valgt en ufølsom kæreste, det må du jo så hanle på:)

  • #9   3. mar 2013 KJ
    Godt at høre smiley
    Men så må du minde hende om, at kærlighed også handler om at favne den andens særheder smiley
    Også hvis det gælder "hund/ejer" særheder smiley

    Og når hun tilmed har været den del af jeres liv og set, hvordan du gør, så har hun fra start af vidst, hvad hun gik ind til.
    Hvis du havde et blebarn, som hun nogle gange var alene med, så ville hun jo også være nødsaget til at pakke en taske osv. før hun gik ud med barnet..
    Så hvis der står børn på menuen i fremtiden, kan hun jo lige så godt nu lære, at der skal ordnes ting, før man lige kan smutte ud af døren smiley smiley


  • #10   3. mar 2013 Min bliver puttet i min seng, tændt radioen og med godbidder og hele gulvet. Og han skal ud og gå inden jeg tager fra ham om morgenen- også selvom det kun er ned for at hente morgenbrød. Sådan er det. Og det har altid været sådan. Det må mænderne finde sig i.
    Helt ærligt, hvor spontant skal det kunne være, at man ikke lige kan gå en hurtig runde og give et ben?


  • #11   3. mar 2013 Jeg kan godt forstå at man synes det er "små irriterende" engang imellem, når man selv kommer fra et hjem hvor man bare går når man vil, og gerne flere gange om dagen.
    Der er mange ting ved det hundehold som hun er vokset op med, som aldrig nogensinde kommer til at ske her. Nogle ting er bare ikke til diskusion. Men samtidig har jeg også nævnt flere gange, at hunden jo er mit ansvar og ikke hendes.
    Hun er rigtig glad for vuffen, og både træner og lufter dem. Men jeg tror hun finder mit hundehold problematisk, når hun sammenligner, med det hun er vant til.

    Pernille- Sjovt nok nævnte min mor også det med børnene sidst vi snakkede om det haha. Men ja det kræver da noget tilvænning, og det er jeg klar over, men jeg synes heller ikke man skal gøre det til et kæmpe problem.

    Julie- Jeg er nok den mindst spontane person i verden, og jeg har måske oplevet hende gøre noget spontant 1 gang i den tid vi har været samme.

    Men jeg tror også "problemet" opstår fordi hun er tvunget til, at tage del i noget af det.


  • #12   3. mar 2013 Haha..åh ja men jeg blev vist født mor, tror jeg smiley
    Så jeg har det med at komme til at sige moderlige ting, selvom jeg endnu ikke selv er blevet mor smiley

    Nej man skal nemlig ikke gøre der til et kæmpe problem. Men hvis det er et problem for din kæreste som I taler om gentagne gange, så kan det jo blive til et større problem, end det behøver at være smiley
    Og det er jo så ærgeligt..


  • #13   3. mar 2013 min ene hund skal ha sin thundershirt på inden jeg går hjemmefra, og jeg går ikke uden at ha gået en god tur først...men det kan godt være en time før jeg går, men trøjen skal på.senest ca 10 min før jeg går...

  • #14   3. mar 2013 Batdog- Jeg har allerede fortalt hende, at når vi flytter kan vi prøve at træne ham i, at være alene uden at få benet. For ja det ville da være fint hvis han kan lære det. Jeg ved ikke hvorfor det skal bringes på banen af og til. Problemet er jo ikke størrere end, at hun stadig er en del af de ting der skal gøres. Det er altså hendes valg at træne og gå med hunden.
    Det er klart for mig hvad der irriterer hende, men jeg har svært ved at se det som et decideret problemet.


  • #15   3. mar 2013 hvis hun aldrig får større problemer,så er hun ski heldig.
    jeg forstår ikke at hun kan se det som et problem...


  • #16   3. mar 2013 Jeg må da indrømme at jeg på ingen måde kan fatte hvordan det at give en hund et ben før man går kan være et problem!

  • #17   3. mar 2013 Og skal tingene ske spontant, så kommer hunden med. Sådan har det altid været for mig, og hvorfor skal man gøre det til et problem.
    Jeg har lidt lyst til at sætte mig stædigt ned og sige: "min hund, mine regler". Men hun skal jo stadig være en del af vores hverdag.


  • #18   3. mar 2013 Bodil- Og så skal man tage sit overtøj på ude ved døren, så han ikke ser det. Jeg prøver virkelig at forstå hvad hun mener, men jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i det. Og så mener hun det er træls at hun ikke kan være spontan, hvilket hun alligevel aldrig er.
    Nå jo og så er hun irriteret over, at vi ikke pt. kan tage på ferie, fordi der ikke er nogen til at passe hunden. En "ofring" jeg laver fordi det er min hund. Og noget der er løst, når vi flytter.

    Joan- Ved godt det er lidt ledt at sige, men tænker faktisk det samme.


  • #19   3. mar 2013 Nu er børn og hund jo forskelligt.

    Der er altså en forskel på ens eget barn også en hund kæresten har bragt med i forholdet. Det er din hund, så jeg synes faktisk det er lidt underligt at du forventer at hun ikke bare må gå hvis hun skal noget?

    Når jeg har hund kommer de ud 3 gange dagligt og kan sagtens gå fra dem uden a gå med dem først. Jeg ville i så fald aldrig forvente at en jeg lige var flyttet sammen med passede min hund medmindre det var klart aftalt inden.


  • #20   3. mar 2013 KJ
    Det er ikke ledt at sige...og jeg vil sige det samme.
    Hvis dét er et problem, bør du måske tumle lidt i tankerne med, hvad der siden hen kan blive et problem i hendes verden.. ?


  • #21   3. mar 2013 Anya- Det har jeg nu aldrig sagt at hun ikke må. Men hun har altid vidst at det er problematisk for hunden, hvis man gør det.

  • #23   3. mar 2013 hvis det var min kæreste og hun/han var i mit hjem,er jeg ligeglad med at hunden er min,hvis min hund var vant til noget da jeg boede alene,skal min kæreste bestemt gøre det samme,ellers er det ikke i mit hjem han skal bo....
    mine dyr skal ikke lide under jeg får en kæreste der ikke kan sætte sig ind i hvad de har behov for...
    jeg er alene med en datter også,og det samme gælder der,....


  • #24   3. mar 2013 Allergisk- Måske du har ret, men kan virkelig ikke se hvad der er at være jaloux over. Hunden har taget imod hende med åbne arme

  • #25   3. mar 2013 Muligvis er hun jaloux på den omsorg/kærlighed du giver hunden??

    Jeg tror jeg havde valgt at forklare kæresten at det er vigtigt at vælge sine kampe med omhu og om det her virkeligt var en af dem......

    Der er en kende for meget " ond stedmor" over den der...


  • #26   3. mar 2013 Turbo- Det havde jeg ikke overvejet. Men synes nu det virker lidt underligt. Alle der kender mig, ved at min hund er mit et og alt. Det sårer mig så meget, at høre sådan nogle ting. Min hund forguder min kæreste, og det er tydeligt at se at de to også har et bånd sammen

  • #29   3. mar 2013 Ja okay måske du ikke er helt gal på den. Førhen gik vi f.eks. altid meget sammen med hunden, og nu går jeg en del alene med ham. Jeg "fratager" bevidst noget af ansvaret fra hende, netop så hun ikke bliver træt af at skulle tage for meget ansvar i forhold til ham

  • #33   3. mar 2013 Allergisk- Har lige fået en besked hvor der står at hun er træt af at hun ikke kan cykle ned og handle, når hun vil det. Nu er det så åbenbart det eneste problem.
    Men jeg har aldrig sagt hvad hun kan gøre og hvad hun ikke kan gøre, så aner ikke hvor den kommer fra. Så længe hunden har sit ben, så går det nok smiley


  • #34   3. mar 2013 Ingen særlige ritualer her. Jo at vi normalt siger "I skal IKKE med" hvis de ikke skal med, på den måde undgår vi tumultagtige tilstande.

  • #35   3. mar 2013 Hvis i har planer om at blive boende sammen må i afstemme jeres forventninger og hundens hverdag derefter. Hunde dør ikke af at få ændret rutiner.

    Min x og jeg talte sammen om at flytte på landet. Han skulle overtage en gård og det var meningen jeg skulle flytte med. Lige indtil jeg fandt ud af at han synes pigerne skulle bo i et fyrrum og max være i bryggerset i hovedhuset. Mine hunde har altid været inde i huset. Derudover mente han at aktiviteterne med pigerne var alt for mange (det er konkurrence og brugshunde der trænes mange gange om ugen) og dette forventede han der blev skåret meget ned på. For hvem skulle lave maden hvis jeg ikke var hjemme? ØH what!? jeg bad om at han var lidt flexibel..jamen det kunne han da godt være..så var han flexibel og istedet for at maden skulle stå på bordet kl.18, så kunne han da godt trække den til 18.30..

    Behøver jeg at sige at han flyttede derud alene.

    Hunde KAN altså godt være en dealbreaker og du skal nok finde ud af om du vil give lidt eller ej.


  • #36   3. mar 2013 Åhh Sally har mange ritualer og både hun og jeg elsker dem. De giver en tryghed og hun ved hvad dit og dat betyder og det gør hende rolig og afslappet i mange situationer. Min kæreste er med på alle ritualerne og har aldrig brokket sig. Nu har vi også købt hende sammen. Synes det er forkert at du skal lave om på så lille og ubetydelig en ting og tænker hvad din kæreste mon vil stille af krav,når I når længere i forholdet?? Her hedder det my Way or the highway i forhold til min hund.....sort, men jeg er ret sort/hvid hvad angår Sally:-)

  • #39   4. mar 2013 Allergisk- Mest af alt har der været tale om en misforståelse. Jeg troede det var et kæmpe problem for hende, og det var det egentlig ikke (ups). Hun blender rigtig godt ind i vores hverdag, og gav egentlig bare udtryk for, at nogle ting af og til irriterer hende.

    Lotte- Der er nu ikke blevet stillet nogle krav. Hun udfører vores ritualer, og hun går glædeligt med hunde, af egen fri vilje.


Kommentér på:
At acceptere en hunds vaner & "særheder"

Annonce