{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

At acceptere hinanden hunde i mellem {{forumTopicSubject}}

Hej HG...

Her til formiddag skal jeg mødes med en veninde, jeg har altid passet hendes hund, det er dog et stykke tid siden da min Mille har fået hvalpe i foråret... Mit problem er at sidst vi passede tæven,(Sheila) snappede den Mille, da jeg kælede m. Sheila og Mille kom og ville være med, ja så snappede Sheila, Mille....(fik faktisk fat i snuden på hende og bed et lille hul). Mille blev self. tosset, men det udviklede sig ikke. Nu vil vi så mødes et neutralt sted, uden snor på osv. Men kan mærke på mig selv at jeg er bange for at de ryger i totterne på hinanden, hvad vil i anbefale - er det ikke smartest at de mødes et neutralt sted og unen snor???? Vi vil jo gerne at de kan sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At acceptere hinanden hunde i mellem
  • #2   27. okt 2010 Det med at mødes på neutral grund, har jeg altid hørt er en god ide, men uden snor ved jeg nu ikke. Hvis i starter med snor på, og går forsigtigt tættere på hianden, så de starter med at kunne se på hinanden. Hvis det går godt og de virker glade og ivrige, kan i gå så tæt at de kan snuse. Hvis det går godt, kan i prøve at lade dem røre ved hinanden, og hvis det går så godt at de filtre snorende ind i hinanden i bare glad leg, så kan i slippe dem. Jeg er ikke ekspert, men det er sådan Victoria Stillwell gør det, og vi har haft god effekt ved den metode. Rigtig meget held og lykke og god fornøjelse. Håber det ender med glad og sjov leg :o)

  • #3   27. okt 2010 Stine D - Er det ikke bare at gå en tur i snor, uden at lade dem hilse, men kun gå ved hinanden ? og se hvordan det går.
    Det har jeg da set i "det er mig eller hunden" og det har da virket smiley


  • #4   27. okt 2010 Tak for svar... Vi vælger netop at mødes på vores mark (stor mark) lidt bag ved vores have, så Mille ikke føler at hendes grænser bliver overskredet....Iben Kennel: da det skete i foråret - kunne de ikke tåle synet af hinanden, og Sheila blev hentet dagen efter, så kom hvalpene osv. Men nu må vi prøve at se hvad der sker.

  • #5   27. okt 2010 Bodik K: De SKAL heller ikke kunne lege sammen - men det ville være rart om de kunne acceptere hinanden igen, så Sheila fremover kan blive passet her indimellem.... De har faktisk aldrig rigtig leget - bare gået rundt og snuset osv...

  • #6   27. okt 2010 Jeg ville ikke bare turde slippe dem.
    Hvad, hvis de ryger i hovedet på hinanden?
    To tæver, der slås, er altså ret voldsomt.

    Ville også, som der foreslåes, gå tur med dem i snor. Ihvertfald til at starte med.


  • #7   27. okt 2010 Citat: Men kan mærke på mig selv at jeg er bange for at de ryger i totterne på hinanden, hvad vil i anbefale - er det ikke ...

    Hvis du er bange for de ryger i totterne på hinanden, så vil jeg ikke anbefale at gøre det.
    Din hund kan mærke selv den mindste smule usikkerhed fra din side, og hvis du ikke er sikker på det er en god idé så vil det typisk gå galt.

    Bare min mening...


  • #8   27. okt 2010 Hej igen.. Så har vi været ude og gå 1 times tid... Vi lod dem mødes uden snor, der var ikke den vildeste gensynsglæde, men et hurtigt snus og derefter en stiltiende accept af hinanden. Derefter fik de snor på og vi gik i skoven... Så det gik som jeg havde håbet på. Heldigvis... Tak for svar..

  • #9   27. okt 2010 Hmm.. det lyder på mig som om at den episode der har været, har været om ejerfølelser og jalousi, så jeg vil da tro at de fint kan sammen så længe i ikke fokuserer for meget på én af hundene??

  • #10   27. okt 2010 Nu har I sikkert været ude, og jeg håber I har haft en god tur. Men skriver lige alligevel.

    Det der lyder ikke som et problem på mig. Det er hieraki, og naturligt for hunde. Hvilken en hund er ældst? Det er som regel den som bestemmer.
    Så kan der også være lidt ændringer hos din hund, hormonelt, men som regel finder de selv ud af det.

    Den bedste opdragelse en hund kan få generelt, er fra en ældre hund, som er rolig og har et sundt sind.

    Her lidt læsning om hundens signaler:

    http://www.huntingbeardog.dk/hb/d%C3%A6mpende_signaler.htm


  • #11   27. okt 2010 Det er især afsnittet om at gå imellem, som jeg hentyder til.
    De fleste konflikter opstår, ved mad og når der bliver kælet med den ene.
    Min søns gravhund, er blevet opdraget af min gamle gravhund, sommetider lidt hårdhændet for os.....men han er blevet noget af det nemmeste smiley
    Og det har jeg oplevet flere gange gennem årene smiley

    Men ja, det bedste ved nye møder er, at gå tur på neutral grund, gerne løs, men man skal helst ikke stå stille, men huske at gå.

    Håber I har haft en god tur smiley


  • #12   27. okt 2010 stine D: Hvis Mille var med hvalpe i maven, så ville jeg mene det nok har haft meget at sige. Dejligt at høre jeres møde gik godt :o)

Kommentér på:
At acceptere hinanden hunde i mellem

Annonce