At acceptere hinanden hunde i mellem {{forumTopicSubject}}
Hej HG...
Her til formiddag skal jeg mødes med en veninde, jeg har altid passet hendes hund, det er dog et stykke tid siden da min Mille har fået hvalpe i foråret... Mit problem er at sidst vi passede tæven,(Sheila) snappede den Mille, da jeg kælede m. Sheila og Mille kom og ville være med, ja så snappede Sheila, Mille....(fik faktisk fat i snuden på hende og bed et lille hul). Mille blev self. tosset, men det udviklede sig ikke. Nu vil vi så mødes et neutralt sted, uden snor på osv. Men kan mærke på mig selv at jeg er bange for at de ryger i totterne på hinanden, hvad vil i anbefale - er det ikke smartest at de mødes et neutralt sted og unen snor???? Vi vil jo gerne at de kan sammen.
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 653
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Det har jeg da set i "det er mig eller hunden" og det har da virket
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 95
jun 2010
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Hvad, hvis de ryger i hovedet på hinanden?
To tæver, der slås, er altså ret voldsomt.
Ville også, som der foreslåes, gå tur med dem i snor. Ihvertfald til at starte med.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Hvis du er bange for de ryger i totterne på hinanden, så vil jeg ikke anbefale at gøre det.
Din hund kan mærke selv den mindste smule usikkerhed fra din side, og hvis du ikke er sikker på det er en god idé så vil det typisk gå galt.
Bare min mening...
jun 2010
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 288
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Det der lyder ikke som et problem på mig. Det er hieraki, og naturligt for hunde. Hvilken en hund er ældst? Det er som regel den som bestemmer.
Så kan der også være lidt ændringer hos din hund, hormonelt, men som regel finder de selv ud af det.
Den bedste opdragelse en hund kan få generelt, er fra en ældre hund, som er rolig og har et sundt sind.
Her lidt læsning om hundens signaler:
http://www.huntingbeardog.dk/hb/d%C3%A6mpende_signaler.htm
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
De fleste konflikter opstår, ved mad og når der bliver kælet med den ene.
Min søns gravhund, er blevet opdraget af min gamle gravhund, sommetider lidt hårdhændet for os.....men han er blevet noget af det nemmeste
Og det har jeg oplevet flere gange gennem årene
Men ja, det bedste ved nye møder er, at gå tur på neutral grund, gerne løs, men man skal helst ikke stå stille, men huske at gå.
Håber I har haft en god tur
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
At acceptere hinanden hunde i mellem