{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

et svært valg - syg hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har meget brug for hjælp...
Vores elskede schæfer tæve på 6 har hele livet været ramt af forskellige sygdom. Da hun var helt lille klare hun en lungbetændelse men da hun var ca 6 måneder fandt vi ud af hendes tarme var/er vokset sammen og her blev hun oppereret. Det var her allerede et spørgsmål om hvor vidt hun vil nå at udvikle sig hel inden de igen ville side sammen. Det lykkes smiley
Desvære brugte vi efterfølgene ca 2.1/2 år på at finde foder hun ville spise og som ikke kom op igen. Da hun så blev ca 5 blev hun ramt voldsom af lopper og tros meget behandling fik hun store sår og vi måtte flere gange skifte loppe kur og have antibiotika mod sårene. Det fik vi heldigvis også styr på smiley
Nu har hun så fået en voldsom betændelse i analkirtlerne hvor der er gået hold på den ene. Hun bloder en del fra bagdelen og hun kan slet ikke holde sig ren. Vi har haft hende med til dyrlæge to gange og hun har været på smærtestildene og antibiotika i snart 32 dage. Det virkede til hun var i bedring for lidt over en uge siden men nu går det igen ned af bakken. Der er for stor risiko for at hun ikke vil komme godt igennem en operation så det har vi valg fra.
Hun har haft andre små problemer løbende ved siden af. Vi har hele tiden følt at hun er her på lånt tid da hun jo har været syg altid. Nu er jeg så begyndt at tvivle på det vil lykkes at få vores elsked hund gennem dette og jeg kan ikke funde ud af om hun vil have beder af at få fred. Dette er dog ikke mit ønske men hun skal jo heller ikke være her for min skyld. Hun er en sej pige og en fantastisk fejder der ikke viser smerte men hun sover meget nu og vi har flere gange haft problemer med toilet besøg inden for det sidste år.
Jeg ved godt det kan være svært at svarte på hvad der er bedst da i jo ikke kender hunden men jeg kunne godt bruge andres mening om det er posiktiv eller negativt. I sidste ende er det jo mit valg der tæller.
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et svært valg - syg hund
  • #1   15. okt 2013 Sikke uheldig lille vaps.

Som du skriver, så kender du hende selv bedst og derfor skal du mærke efter indeni dig selv, er dette et liv for din hund eller vil hun få det bedre af at få fred.

Jeg har ikke selv hund, men kan forestille mig at det må være det sværeste valg i verden, men desværre det der følger med, når man køber hund.

Jeg er sikker på at du træffer det rigtige valg, hvad end det så er det ene eller det andet.

Har hun været forbi anden dyrlæge eller er det bare sikkert at der ikke rigtig er andet at gøre for hende mht. rumpen???

• #2   15. okt 2013 Vores har også været generelt syg hele tiden, og vi undrer os hvis der kommer bare en enkelt måned hvor hun ikke er et smut forbi dyrlægen.. men er jordens gladeste hund..

Jeg tænker for det meste. Hvis den kan få det godt efter en operation, så skal den have chancen.. Ellers kig på din hund. Hvis den har det godt og tilfreds med livet så lad den leve..

Det med operationen.. De ved vel i mens at de opererer om hun kommer godt igennem den, og hvis det ikke går godt, er det vel at give den sprøjten i mens den stadig sover?

• #4   15. okt 2013 Puha, det er svært! Det er jo jer, der kender hunden bedst - trives hun på trods af alle disse ting? Livskvalitet er jo endegyldigt i disse situationer, og der er kun en, der kan svare på dette - dig selv!

Holder du hunden i live fordi hun trives og er glad på trods af sit helbred, eller fordi du elsker din hund og det gør ondt at sige farvel?

Jeg kan ikke sige andet end at du sikkert kender svaret selv - inderst inde!

Jeg sender kram, det må være hårdt at se sin dejlige hund have det sådan smiley

• #5   15. okt 2013 med bagdelen har vi kun været forbi vores normale dyrlæge men jeg har overvejet at køre hende til en anden for at være helt sikke på der ikke er en kur uden operation.

Jeg har heldigvis et godt forhold til min dyrlæge da jeg tit ringer og spørg om mine dyr er raske smiley Heller en gang for meget end en gang for lidt.

Mht operationen er risikoen for at ringmusklen springer meget stor og så er alt håb ude. Hun er mærket af dette og uden smærtestillende er det ikke vores ellers glade hund.

Jeg bruger gerne tid og penge på at have hende men hvis ikke såret vil hele er det slet ikke værdig for hende at være her. Men jeg tager den også med dyrlægen inden bestutningen endelig bliver truffet.

• #6   15. okt 2013 Har din dyrlæge forsøgt at behandle direkte op i den kirtel? Altså med f.ex streptocilin? Det har jeg rigtig god erfaring med.

Mht. hvornår nok er nok, så er det noget kun du kan svare på. Men vil sende dig varme tanker

• #9   15. okt 2013 Er sikker på du tager den rigtige beslutning , kan mærke på dig at du elsker hende højt. Sender dig kraft og varme tanker

• #10   15. okt 2013 Okay nu kommer mærkelige Natascha på banen, med noget der måske for nogle vil virke mærkeligt smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med min hund. En dag hvor det kun er dig og hende, ingen forstyrrelser i form af radio, tv, telefon eller lign. I skal gøre noget i godt kan lide, gå i skoven, ligge på sofaen, eller hvad i nu holder af at gøre sammen. Du skal bare sørge for at hun har lidt fokus på dig, så du ved hun lytter.

Og så skal du tage en snak med hende, fortæl hende om alle dine følelser for hende. Fortæl om dine tanker, om hendes sygdomme. Fortæl at du er bange for at hun har det så dårligt, at hun skal i hundehimlen. Fortæl hende alt.

Hvis du mærker rigtig godt efter, giver dig selv lov til at mærke, og "lytte" til din hund. Så tror jeg du vil få svaret.

Jeg ved godt at dette lyder ekstremt, og mange sidder og ryster på hovedet af mig lige nu. Men hvis vi mennesker var lidt bedre til at lytte, og mærke efter. Tror jeg vi ville få meget mere ud af vores hunde.

• #13   15. okt 2013 Altså hvis ikke der en nogle diagnoser på hunden, så ville jeg ikke give op.

Men nu er jeg os den stædige type.

• #15   16. okt 2013 Hvis der er flere dårlige end gode dage, er det tiden til at sige farvel.

Føler med dig - det er en svær situation!

• #16   16. okt 2013 Tusind tak for alle jeres svar
    Jeg tænker og tænker og her hjemme er vi ikke helt enig om hvad der skal ske. Jeg har snakket med dyrlægen og vi kan gøre tre ting.
    1) prøve at dyrke det for måske at få en forklaring på hvorfor antibiotikaen er stoppet med at virke
    2) Forsøge med en peration (Hvilket for vores hund vil være komblieret da hun ikke er normal inde i maven)
    3) Aflivning

Det er jo ikke fordi jeg ikke vil give min højer arm for at hun kan blive men efterhånden føles det mere som om hun er her for min skyld og ikke for hendes, hvilket jo helle ikke er okay.
    Vi har altid vidst at hun vil være her på lånt tid og at hun ikke vil blive alt for gammel men man har vel altid et håb om at det ikke er nu.
    Desuden er dyrlægen ved at være bange for det måske har udviklet sig til kræft og så er det måske også beder at stoppe nu inden hun begynder at lidt.

Nå men alt i alt hælder jeg til vi skal prøve at dyrke det og min kæres syntes vi skal stoppe nu inden hun får det værer, så beslutningen er ikke endelig taget. Har dog snakket med flere dyrlæger som alle siger mere eller mindre det samme.

• #17   16. okt 2013 Jeg ville stadig få en diagnose på HVAD hunden fejler og så tage den derfra. Tænk hvis det er noget "harmløst" der kan helbredes.

Kommentér på:
et svært valg - syg hund

Annonce