{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Svært valg {{forumTopicSubject}}

Min dejlige labrador tæve kom i løbetid i sidste uge næsten 1½ måned før tid. Havde ellers booket tid hos dyrlægen til i morgen, så vi kunne få snakket om hvordan vi bedst bærer os ad, nu hvor vores hanhun efterhånden er 1 år gammel og derfor fuldt parringsdygtig. Så langt nåede vi desværre ikke. Nå - jeg kan jo ikke ændre på hendes løbetid, så er nød til at forholde mig til problemet - en ting er sikkert, hun skal ikke have hvalpe :0)
MEN . . .nu kommer spørgsmålet så. Hvordan pokker holder jeg dem bedst adskilt fra hinanden?? Jeg kender min tæve så godt, og ved hvornår risikoen er højest - derfor går de også stadig sammen, men ingen tvivl om at min teenager er blevet rigtig meget hanhund i løbet af de sidste par dage *gg* Jeg kan sagtens spærre dem inde i hvert sit rum herhjemme når jeg er på arbejde, men de ville stå på hver sin side af døren og skrige efter hinanden hele dagen - tror de ville blive total kuldrede. Men min kollega har en hundepension, hvor de begge har været passet to gange før og de er glade for både min kollega og hendes mand. Jeg har overvejet at sende dem begge i pension et par dage og så lade dem gå ved siden af hinanden - kan ikke nænne at skille dem af så de ikke kan se hinanden mere. Men i går var der en der sagde til mig, at hun synes min tæve havde fortjent at blive hjemme og blive ekstra forkælet (skal lige siges at hun er meget sensibel og bliver utrolig let påvirket af forskellige stressede situationer) Jeg ville elske at kunne beholde hende hjemme, for sender ikke gerne mine hunde væk. Men er det ikke synd at hun pludselig skal til at være helt alene hjemme om dagen igen, og han skal for første gang undvære hende i flere dage??

Tror jeg har besluttet mig - men hvad havde I gjort??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært valg
  • #1   10. aug 2009 hm... Tro måske hvis jeg stod i den situation, havde sendt enten ham eller hende på pension. Måske ham.... da andre hunde måske vil blive total vilde efter hende og gø af hende osv... Jeg tror ikke det er godt at de skal gå ved siden af hinanden i bure. det må være mere stressende for dem. Men spørg venneparet, hvad er bedst. De har vel prøvet at folk har stået i den situation før. Eller spørg dyrlægen.

Men hun er jo ført hengiven efter 10 til 14 dage, så hun skal vel nok få ham væk, hvis hun ikke har lyst. Men det bliver jo bare hårdt for hende at skulle være irriteret hele tiden på ham.

At han skal undvære hende, tror jeg er bedre end at hun skal skræmme ham væk hver gang han prøver på noget.

Ved ikke om du kan bruge det til noget. Svært valg!!!

• #2   10. aug 2009 Hvad med at netrualiser en af dem ?

• #4   10. aug 2009 Jeg ville ikke sende en tæve i løb i pension.. Stoler ikke på mange andre end mig selv...

Men jeg ville helt klart sende hanhunden afsted

• #5   10. aug 2009 Jeg ville sende hanhunden i pension - eller mere optimalt få ham passet privat. Det er bare ikke fair at sende en højløbsk tæve i pension - tænk på alle de hanhunde der også er der - der går sgu ikke ;0)

• #6   10. aug 2009 Vil så lige sige at jeg for nyligt har haft 2 tæver i løbetid + en voksen hanhund i ferie-pleje + vores egen hanhvalp på 7 måneder - som lige pludselig syntes at han nok var voksen....;0)
    Vi er kommet igennem det - med at opdele huset i 2 zoner - og min mand har været hjemme hele tiden, - men det har ikke været sjovt.....

• #7   10. aug 2009 Jeg ville aldrig sende en højløbsk tæve i en pension der var fyldt :0) Som sagt er det min kollega og hendes mand der har en lille pension og fik besked om at de har masser af plads for tiden - desuden er der heller ingen tvivl om, at de ville sige fra hvis det ville give problemer - de ved jo at hun er i løbetid :0)
    At dele huset op i to zoner er for os ingen løsning - det er en mulighed, men bestemt ikke en vi ville vælge.
    Neutralisering er for sent - nu er hun jo i løbetid.
    At få den ene passet privat ville klart være den løsning jeg foretrækker, men da mine forældre netop er startet på arbejde i dag, så betyder det at min hanhund ville skulle smides ud i at være helt mutters alene for første gang - og oveni købet et nyt sted - det ville jeg aldrig byde ham. Jeg er generelt heller ikke glad for pension da jeg har det som Jeanette og Luna - jeg vil helst selv. Men da min bette hanhund er en livsglad lille vovse - og som elsker alle han møder på sin vej, så er jeg kommet til den konklusion at han sagtens kan tåle at komme i pension - og måske er det en god måde at vænne ham til at være alene, uden at være helt alene. Han har jo de andre hunde at snakke med :0) I sidste ende, så tror jeg at det bliver sværrere for mig at undvære ham end omvendt ;0)

Men tusind tak for jeres råd og meninger - det gjorde mig kun endnu mere sikker i min beslutning.

• #8   10. aug 2009 Dorthe: ja han kan sagtens klare det smiley Han vil nyde en lille ferie smiley

• #9   10. aug 2009 Jeanette og Luna - ja vores Georgi.... - han ryger nok også i pension næste gang tøserne er løbetid..:0) - nej.... vi har måske mulighed for at få ham passet - vi må se på det - meningen er at vi skal bruge Georgi til avl - men han skal jo lige avls-godkendes og blive lidt ældre :0) -

• #10   10. aug 2009 Det er nemlig også vores plan at Jay skal bruges til avl - hvis han vel og mærket bliver godkendt. Jeg er bare heller ikke særlig meget for at skulle sterilisere Twix - så hvis denne løsning fungere, så er det måske sådan fremtiden bliver :0)
    Jeanette og Luna: tror du har ret i at han kan klare det - eller det ved jeg at han kan :0) Og jeg kender jo dem der skal passe ham og ved at han vil få det som blommen i et æg :0)

• #11   10. aug 2009 Hehe ja så kan det ikke blive meget bedre smiley

Kommentér på:
Svært valg

Annonce