{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

sten!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en hund på knap et halvt år, som er begyndt at spise sten. Hun har mad dagen lang, får tyggeben, og alt mulig andet godt.
Håber der er nogen der har nogle gode svar på hvordan vi kan få hende til at lade være med at spise de sten, for det meste tygger hun bare på dem, men er bange for at hun ødelægger sine tænder. Det skal siges, at vi har forsøgt at give hende godbidder når hun finder en sten og gør det til en god ting at hun kommer og aflevere dem, hvilket heller ikke hjælper, og skæld ud hjælper heller ikke, hun tror nemmere at vi vil lege og jagte hende..
GODT RÅD SØGES

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sten!!!
  • #3   2. okt 2013 har du prøvd å bruke denne metode " its yer choice "

kan brukes til hunde som spiser mad/ på gaden osv og kan sikkert læres ind med sten

https://www.youtube.com/watch?v=ipT5k1gaXhc

• #4   2. okt 2013 at give godbidder er jo sådan set bare at belønne en adfærd i ikke ønsker. Jeg tænker umiddelbart at jeg ville stoppe adfærden først, og så tilbyde noget mere acceptabelt bagefter... altså ikke som belønning for at spise stenene men når hunden ER stoppet (eler bedre endnu -stop det INDEN stenen ryger i munden)

Og så tænker jeg lidt om hunden får tyggeting at beskæftige sig med?

• #5   2. okt 2013 Det med at tage fat i halsbåndet er forsøgt. Hun løber lige så snart hun ser os komme i nærheden af hende, også selvom vi ikke kigger på hende. Og kan fortælle hun synes det er mega sjovt smiley
    Hun bliver belønnet i det hun kommer og aflevere stenen ved mig, det er jo det jeg beder hende om, men går ud og tager en ny sten 10min efter.
    Hun har masser af legetøj, hvilket også bliver splittet ad på kort tid. Hun har tabt alle tænder, så det burde ikke være det der var problemet, og kødben får hun også jævnligt.

• #6   2. okt 2013 Bliver hun aktiveret nok (brugt hovedet), tænker at hun måske gør det som tidsfordriv?
    Tilføjer: forestil dig, hun har fundet ud af "jeg tager en sten, så kommer de, så kan jeg løbe, så sker der noget" smiley

• #7   2. okt 2013 Hun går ude det meste af dagen, vi går ture hvor hun kun bruger næsen (da hun ikke tisser eller andet når vi går) Hun har aktiverings bold og løber på en stor plads med lang snor på, så ved snart ikke hvad jeg skal gøre anderledes.

• #8   2. okt 2013 For mig lyder hun som hun har brug for I aktivere hende, få bruge hovedet så hun bliver dejlig træt og forhåbentlig ikke har energi til unoder smiley er der ikke en DSG gruppe herinde mon hvor du kan få råd?

• #9   2. okt 2013 Jeg synes du skal ignorere, at hun samler sten op. Du skal ikke prøve at tage dem fra hende, bytte med noget, eller give godbidder. Min hund har gjort nøjagtig det samme, både med sten og med hestepærer. En uge efter, at jeg begyndte at lade som ingenting, så stoppede hun med at interessere sig for de uønskede ting.

Din hund gør hvad der kan betale sig, og har fundet ud af, at hun får lidt ekstra opmærksomhed, når hun samlet en sten op.

Det ville være godt for hende, hvis du prøvede at gå lidt spor med hende. Der skal hun virkelig bruge næsen, og hovedet.

Du kan starte med at tage nogle godbidder, som du ved at hun godt kan lide. Så giver du dig til at gå med museskridt hen af jorden, og lægger en godbid for hver halve meter. Tilsidst går du lidt væk fra sporet, tager hunden (med snor på), og viser hende starten af sporet, hvor hun så skal finde godbidderne, mens hun følger din fært.
    I starten skal sporet kun være et par meter helt ligeud, og det kan du så lave længere og længere, samtidig laver du lidt mere afstand mellem godbidderne.
    Det er fint med en flexline eller sporline, så du forstyrrer hunden mindst muligt, mens den søger.

Jeg har gået spor med min DSG, siden hun kun var et par måneder gammel. Hun går med lethed et spor nu (som 5 årig), der er 500 meter langt, med alle mulige sving og buer.

Du kan også smide nogle godbidder eller foder, som hun kan søge efter. Det vil hun bruge meget energi på, og de fleste dsg' ere synes at det er vildt spændende.

• #11   2. okt 2013 Jeg har aldrig set hende spise dem, men kun tygge.

Tak, jeg vil prøve det med spor smiley

• #13   2. okt 2013 Jeg tror chancen for, at hun sluger dem, er størst hvis du prøver at få dem fra hende.
    Du skal prøve at lade være med, at kigge på hende overhovedet, for så får hun intet ud af, at samle en sten op. Ganske enkelt vende ryggen til, og se et andet sted hen.

• #14   2. okt 2013 Julie -men når du belønner for at aflevere stenen så opfordrer du hende jo til at gå ud og hente en ny sten, for så at aflevere og få endnu en belønning, og på den måde har hun så fundet en måde at få gang i "godbidsautomaten" -giver det mening?

Ang at ignorere det, virker det jo kun hvis hun gør det for at få opmærksomhed/kontakt. Hvis hun blot finder det hyggeligt at ligge og lege med dem, tygge på dem e.l. kan du ignorere fra nu af og til dommedag, det vil i så fald være en selvforstærkende adfærd (det er hyggeligt/sjovt at tygge i dem = belønning for at gøre det)

Så må man vurdere på hvorfor hun gør det -hvad opnår hun ved det. Hvis det hun vil ahve ud af det er kontakt, så synes jeg Hannes forslag er super.
    Hvis det er fordi hun hygger sig med det, så ville jeg stoppe det HVER gang, helst være så meget på forkant at man får hende stoppet INDEN hun tager stenen i munden, sådan at man kan belønne for at gøre noget andet istedet... der skal således IKKE belønnes når hun har taget stenen og afleveret den, men istedet belønnes når hun IKKE tager stenen (og i begyndelsen vil det så nok kræve at i simpelthen fysisk blokerer for at hun tager dem)

• #15   3. okt 2013 Vores tog også sten i den alder. Han tyggede dog ikke på dem men gik bare med dem. Vi købte sådan en dummy med godbider i og lod ham rende rundt med den i munden - så er det jo svært at samle sten op. Efter noget tid blev han ligeglad med sten. Har man en boldhund kan det vel også bruges, at den render med en bold i munden..

Kommentér på:
sten!!!

Annonce