Slap med skrækken... Møg hund :-( {{forumTopicSubject}}
Ja, i forgårs valgte jeg at tage turen ud til hestene til fods, en god tur på lidt over 5km.. Super hyggeligt, for vi skød nogle omveje igennem skove osv..
Men da vi så kommer ud igennem et sted hvor vi er nødsaget til at gå på hovedvejen, må det jo være sådan.. Vi (mine to hunde og jeg) kommer gående igennem den her lille flække af en landsby, går stille og roligt med begge hunde, da jeg lægger mærke til en pænt stor hund oppe i en indkørsel ca 30m fra vejen, MAX...
Fanger mine hundes opmærksomhed, så de ikke kigger på hunden, da jeg spottede at den, 1: ingen halsbånd havde på, 2: ingen ejer havde i umiddelbar nærhed..
MEN, så render kræet fandme ud på vejen og så går det ellers stærkt, jeg når kun at se de rejste børster den har, inden jeg med lynets hast fik begge mine piger op i armene..
Dyret giver bare ikke op, står og danser omkring mig, hopper op af mig, jeg bliver gal og frustreret, skælder hunden ud, råber faktisk pænt højt, alt imens biler der kommer, bare fortsætter forbi...
Heldigvis gav hunden op til sidst, blev ved med at råbe, FØJ og KAN DU SÅ GÅ HJEM, hvilket den så gjorde..
Men sikke en forskrækkelse
Aner intet om racen, men den ligner meget noget RR, bare lidt kraftigere og højere...
Mine piger slap med skrækken, men ærligt, det kunne måske ha' gået rigtig galt... Bliver bare så sur når folk bare lader deres hunde vade rundt udenfor, uden at der er hegn eller andet omkring.. Der var helt åbent ud til vejen, suk...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
Nathalie - Den har skam et hjem, har set den mange gange når jeg kører forbi i bil, den kom jo også ud fra dens egen grund, som ligger ud til vejen.. Syntes bare det er dybt uansvarligt at folk for det første ikk har halsbånd på, dernæst at de bare lader deres hund gå løs på deres egen grund når den ligger helt ud til hovedvejen og ikke er indhegnet
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.427
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
Hvis du sparker ud efter hunden, mister balancen og dine egne hund(e) derved ryger på jorden, hva gør du så? Jeg turde simpelthen ikk tage chancen, men valgte bare at dreje rundt så den ikk ku nå dem..
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
Mange skriver det med at sparke hunden i sådanne situationer - kan bare ikke lade vær at tænke om hunden så ikke bare går efter en og måske bider.? Vil nødig blive betragtet som bytte af en stor hidsig hund :-S
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.427
Jeg er ligeglad om jeg selv bliver bidt i sådan en situation. Det gør alligevel først ondt bagefter.
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Godt at der ikke skete jer noget! Jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre i sådan en situation. Nu har jeg en halvstor hund og en lille hvalp. Jeg kan umuligt have dem begge i armene - og da slet ikke når hvalpen bliver en stor samojede.
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
Slap med skrækken... Møg hund :-(