{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Slap med skrækken... Møg hund :-( {{forumTopicSubject}}

Ja, i forgårs valgte jeg at tage turen ud til hestene til fods, en god tur på lidt over 5km.. Super hyggeligt, for vi skød nogle omveje igennem skove osv..

Men da vi så kommer ud igennem et sted hvor vi er nødsaget til at gå på hovedvejen, må det jo være sådan.. Vi (mine to hunde og jeg) kommer gående igennem den her lille flække af en landsby, går stille og roligt med begge hunde, da jeg lægger mærke til en pænt stor hund oppe i en indkørsel ca 30m fra vejen, MAX...

Fanger mine hundes opmærksomhed, så de ikke kigger på hunden, da jeg spottede at den, 1: ingen halsbånd havde på, 2: ingen ejer havde i umiddelbar nærhed..

MEN, så render kræet fandme ud på vejen og så går det ellers stærkt, jeg når kun at se de rejste børster den har, inden jeg med lynets hast fik begge mine piger op i armene..

Dyret giver bare ikke op, står og danser omkring mig, hopper op af mig, jeg bliver gal og frustreret, skælder hunden ud, råber faktisk pænt højt, alt imens biler der kommer, bare fortsætter forbi...

Heldigvis gav hunden op til sidst, blev ved med at råbe, FØJ og KAN DU SÅ GÅ HJEM, hvilket den så gjorde..

Men sikke en forskrækkelse smiley

Aner intet om racen, men den ligner meget noget RR, bare lidt kraftigere og højere...

Mine piger slap med skrækken, men ærligt, det kunne måske ha' gået rigtig galt... Bliver bare så sur når folk bare lader deres hunde vade rundt udenfor, uden at der er hegn eller andet omkring.. Der var helt åbent ud til vejen, suk...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slap med skrækken... Møg hund :-(
  • #1   13. sep 2013 Jeg havde sgu losset til den, hvis den blev ved at hoppe op på den måde

• #3   13. sep 2013 Rene - Det turde jeg ikk, for hvis jeg havde sparket efter den og så mistet balancen, så ville gode råd være dyre, tænkte mest på at holde mig på benene og bare dreje rundt så den ikk ku nå tøserne smiley

Nathalie - Den har skam et hjem, har set den mange gange når jeg kører forbi i bil, den kom jo også ud fra dens egen grund, som ligger ud til vejen.. Syntes bare det er dybt uansvarligt at folk for det første ikk har halsbånd på, dernæst at de bare lader deres hund gå løs på deres egen grund når den ligger helt ud til hovedvejen og ikke er indhegnet smiley

• #4   13. sep 2013 Havde satme os givet den et spark i røven hvis det var mig.

• #5   13. sep 2013 Nu som - Har set min venindes mor, hvordan hun så ud efter mødet med en aggressiv jagthund, hun var gul og blå over hele kroppen samt sår, efter den havde bidt hende, hun havde også kun fokus på at holde sig på benene..

Hvis du sparker ud efter hunden, mister balancen og dine egne hund(e) derved ryger på jorden, hva gør du så? Jeg turde simpelthen ikk tage chancen, men valgte bare at dreje rundt så den ikk ku nå dem.. smiley

• #6   13. sep 2013 ÅH det lyder virkelig ikke sjovt - godt dine hundebasser er så små at du kan tage dem begge op..

Mange skriver det med at sparke hunden i sådanne situationer - kan bare ikke lade vær at tænke om hunden så ikke bare går efter en og måske bider.? Vil nødig blive betragtet som bytte af en stor hidsig hund :-S

• #7   13. sep 2013 Nu kan jeg ikke tage mine hunde (Schæferhunde) på armen, så jeg ville forsvare dem med næb og kløer, derved os at sparke og slå, evt. knalde den sådan en med hundesnoren.
    Jeg er ligeglad om jeg selv bliver bidt i sådan en situation. Det gør alligevel først ondt bagefter.

• #8   13. sep 2013 Min hundetræner anbefaler små hårpray når nu pebberspray ikke er lovligt.. bor i et område med alt for mange løse hunde - og min egen er nu blevet usikker og bider måske fra sig hvis fremmed kommer for tæt/vildt. Så nu er hårsprayen flyttet ind i godbidtasken..

• #9   14. sep 2013 Jeg ville sgu nok få fat på ejerne af hunden, og så give dem sådan en skideballe! Selvfølgelig ikke lige nu hunden er ved at angribe, men efterfølgende. Det er sgu ikke i orden.

Godt at der ikke skete jer noget! Jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre i sådan en situation. Nu har jeg en halvstor hund og en lille hvalp. Jeg kan umuligt have dem begge i armene - og da slet ikke når hvalpen bliver en stor samojede.

• #10   14. sep 2013 Jeg har selv prøvet en lignende situation, men jeg havde bare to collie, det gjorde det "lidt" svære at vupti hive dem op i mine arme. Jeg forholdte mig i ro, sagde sit til mine, de ville 100% ikke gøre noget og jeg ville heller ikke give dem en dårlig oplevelse. Det var jo "kun" fordi denne hund, ville passe på sin indkørsel. Så jeg smed en kæmpe håndfuld pølser lige i hovedet på denne kæmpe bl. Den blev så overrasket, at den stoppede op lige på stedet, begyndte at spise smiley :) Ja så gik vi videre, som intet var sket, da hunden var færdig med at spise, var vi så langt væk, at hunden gik hjem igen. Siden den oplevelse, har jeg altid mange pølser med mig.

Kommentér på:
Slap med skrækken... Møg hund :-(

Annonce