{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Hvordan blir hunden sig selv igen? {{forumTopicSubject}}

Sidste uge passede jeg min fætters lille Papillon. En rigtig sød og nem hund som elskede at lege med andre hunde og overhovedet ikke var bange for menneskelig kontakt.

Jeg havde hunden i 2 dage og den sidste dag kort før han blev hentet gik vi i hundegården hvor jeg er kommet i flere år. Intet problem i det tænkte jeg.

Der var kun én hund deroppe så vi gik self ind og de hyggede sig.

Men pludselig ud af det blå angreb denne hund min fætters lille Papillon uden den havde lagt op til nogen. Papillonen er blot en hvalp på 8-9 mrd og den havde ikke været provokerende - den havde blot passet sig selv.
Angrebet kunne være gået rigtig galt hvis ikke ejeren til denne hund havde fået fat i hunden med det samme, så den lille Papillon slap med skrækken, men det er åbenbart også nok.

Nu tør han ikke længere nærme sig mennesker han ikke kender godt eller komme i nærheden af andre hunde. Han er blevet rigtig sky, og det er synd for den lille hvalp som ellers var en meget glad hund. Jeg har så dårlig samvittighed, da det jo var mig der havde ham med i hundegården, men jeg havde regnet med at hunde der kommer deri kan med andre...

Hvad kan vi gøre for at hjælpe denne lille hund til at blive glad for mennesker og hunde igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan blir hunden sig selv igen?
  • #1   17. apr 2007 Tak for det. Alle gode råd vil blive sendt til min fætter og jeg vil self hjælpe så godt jeg kan.

• #2   17. apr 2007 SUK > gode oplevelser her og nu med både mennesker og hunde, som I kender.
    Dette har jeg ikke været nok obs på mht. hunde og ka nu se, jeg i den grad burde ha gjort noget med det samme.
    Bebrejd ikke dig selv Tinna - man ka jo ikke gøre for andre menneskers uansvarlighed.

• #3   17. apr 2007 Tinna - I skal træne gode oplevelser med mennesker og fremmede hunde, gerne med en rigtig god godbid fra fremmede.

Papillonen er en kvik og udadvendt hund og lad ikke oplevelsen sidde for længe, men find nogle gode hunde i kan stole på, også bare igang med de gode oplevelser, tror godt i kan redde den hvis i kommer hurtigt igang.. smiley

Husk at træne et sted hvor den er tryg, nok ikke lige hundeskov og lign, og ros ros ros..

• #4   17. apr 2007 Mange tak.
    Håber virkelig også han bliver sig selv igen. Det er så synd for den lille.

• #5   17. apr 2007 Molly har oz været utrolig sky.. Og når jeg sætte mig på gulvet ville hun heller ikke for tæt på.. Snakkede med min hunde træner om det og hun sagde at man konstant skulle øve med hunden.. Feks sætte sig på gulvet med en godbid og så vente på at hunden kommer helt op på skødet af en og så rose og lad den så få sin godbid.. Så den ser at der ik er noget farligt ved at komme tæt på mennesker..

• #6   17. apr 2007 Tak :o)

• #7   17. apr 2007 Tak Kisser :o)

Kommentér på:
Hvordan blir hunden sig selv igen?

Annonce